lady E

Alla inlägg den 25 juli 2015

Av evelyn dahl - 25 juli 2015 01:03

när pappa och jag varit ute med hundarna hade Åse och dom kommit! :)
Jag frågade Tobias om han ville med på promenad vilket han ville! Han hade också bakat mintkyssar åt mig vilket är mitt favorit marknads godis efter polkagris klubbor! :)
Vi gick och pratade om allt! XD
Var riktigt trevlig för jag fick höra saker av honom och han fick höra sake från mig och vi lärde varandra saker xD
Brättade historier och skrattade! :)
Vi gick till sjön och innan vi var där fick han träffa ett par hästar och han har inte varit nära hästar sedan en olycka vilket jag inte skirver här!
När vi satt vid sjön så pratade vi om olika spel han frågade lite om Emil. Och hur jag fick reda på så mycket om spel då jag inte klara av att spela dom osv :3
Många spel har jag spelat men det är mer de första nitendo spelen eller spel på mitt Gameboy ^^
Berättade om Alla olika Gameboy konsoler jag spelat sönder xD
Haha sedan när vi började gå hemåt gick vi över plankorna som inte är riktigt hela vi skrattade då någon små skrek till eller en bräda knakade och vi flög åt alla håll xD sedan tog vi och gick småvägar och annat! när vi pratade om ett skämt mötte vi en kompis till familjen på vägen vi pratade och hade det trevlig och Gud vad bilar som åkte fram och tillbacka på bara några minuter om oss och samma bilar kunnde komma 4/5 gånger.. När klockan började bli mycket sa vi hej då och Tobias och jag fortsatte prata :) när vi kom hem till mig var Ennie, Jerry och Svea där tänkte lite nej. Men de bråkad einte vilket var skönt :)
Och de var inte kvar länge efter vi kom ditt Ennie pratas om att hon hittat blå färg i skåpet hemma hos henne vilket jag hade lämnat där ^^
Hon frågad om jag skulle bara färga topparna eller hela håret jag bar hela håret men mamma kommer nog inte gilla det och hon bara det behöver mamma inte veta för en vi gör det xP
Vilket fick mig glad! Sedan åkte alla och id vad jag var trött och frös men vissa saker skulle jag höra innan sängen en han jag tyvärr inte med och det var ducha! :/
Men fixa kameran mobilen och kiras päls han jag :)

Av evelyn dahl - 25 juli 2015 00:43

ja efter träningen låg kira ute och jag satt med daton och letade musik och kollade lite häst grejer på blocket! Försöker hitta ett par schabrak jag inte tycket såg så snygga ut på nätet men var snygga i verkligheten! ^^
Och ja jag ska kanske få rida en häst en bit från mig bara cykla typ 9km eller om det är 1 mil från mig xD
Men inte säkert en men vill ändå ha lite nytt in eller mer nya schabrak för mig! Även om de är begagnade! ^^
Men men pappa är glad för vi har fått låna Harrys camaro xP
Ellinore och pappa åkte i den senare till kvällen osv xP
Kiras sår och böld har blevit fint såret har en skorpa och bölden har minskat :)
När mamma och pappa kom hem hade de dricka fika och pizza med sig :) och innan pappa och jag gick med hundarna vattnade vi och sedan släppte vi ut en bålgeting :)

Av evelyn dahl - 25 juli 2015 00:30

idag tränade jag grejer både med koppel och lös. För när hon väll börjar jobba kan små saker dristades henne vilket jag vill bli av med! Grannen hade besök och mycket barn som skrek och höll på men kira skulle fokusera på mig så då hon inte gjorde toga jag och petade eller ropade henens namn!
Körde också slalom vilket kira hatar! Hon tycker varför gå runt konerna när man kan gå på dom! Körde smått hoppning med konerna med hehe var inte planerat faktiskt! Sedan busade vi körde lynad både med och utan koppel! :)
Efter allt fick hon massage och sedan var dagens abete klart! :)

Av evelyn dahl - 25 juli 2015 00:24

ibland stör jag mig på vissa saker och då redigerar jag bort det!
Är en mäniksa på bilden redigerar jag nog inte bort den om jag inte stör mig på det! Brukar ofta bara redigera boet tråd eller händer samt fötter något jag stör mig på! Kanske ni redan sett och jag har skrivit det ett par gånger xP

Av evelyn dahl - 25 juli 2015 00:20

då sitter man nu till kvällen och fixar datum på gamla mappar för ja det är lättare att se när de togs på så viss fixar bara hund och häst mapparna och då vi varit iväg på något stort som AMH eller parker osv.
Fixar datum på mapparna på fb med så folk ser när de togs xP

Ovido - Quiz & Flashcards