lady E

Alla inlägg under augusti 2014

Av evelyn dahl - 31 augusti 2014 23:14

Pappa kom in i mitt rum och pratade.
Han förklarade att alla ät bäst på olika sätt och han berättade om hur dålig han var med hästar i börjar.
Och han satt och förklarade hur glad han blev varje dag jag kom hem hade mitt fina leende efter stallet.
Och hur jag var så lycklig då jag berättade hur heppe hade varit.
Och se de få bilder som finns på oss hur jag har ett lyckligt leende och hur jag hade en så bra fokus.
Han vill att jag ska fortsätta vara den jag är och göra det jag gör för att han ser att heppe älskar mig och att lämna honom skulle få honom ledsen.
Då bröt jag så klart i hopp vet inte hur länge han kramade mig och jag bara skrek och grät som en barn unge..
Jag har liksom inre panik för jag har starka känslor för heppe med. Jag blir alltid lycklig då jag ser honom han får mig alltid att skratta och han gör mig så lycklig. Jag har börjat våga mer och han har hjälpt mig med många av mina rädslor. Men tyvärr inte alla.
Men jag känner mig så dålig.
Men vem vet jag kanske är bra på mitt sett men jag kanske inte ser det.
Sen bilder mer så kanske jag kan se hur jag förändras. önskan är stor jag jag är så rädd att fråga. Sen en syster som inte hjälper mig i nöd... :'(

Av evelyn dahl - 31 augusti 2014 21:42

Idag har jag inte sett mycket ljus.
Varit ute och hållit på med kira. Knappt pratat eller varit med min familj.
Kira och jag har varit ute typ hella dagen. Gått hit och ditt och tränat och lekt. Känner mig nere pga vet ej om ridning. Känner att jag inte lyckas med det jag vill. Och hoppades på att kira skulle få mig på bättre tankar och det gick en sund innan det kom hästar på vägen. Då bröt jag typ ihop för jag vill och samtidigt inte. Detta är inte första gången denna panik om ridning finns. Hänt många gånger och ja. Om detta hella tiden händer vet jag inte om jag ska hålla på älskar man det så vill man inte släppa det.
Jag är en sån idiot som inte vet vad jag själv tycker. Och vad jag själv vill...

Av evelyn dahl - 31 augusti 2014 16:28

Saknar att sitta på hästryggen.
Men många gårner då jag sitter så känns det inte som jag hör hemma här. Som om jag inte är riktigt bra på det. Har riktigt den här änden för det.
Tror jag håller på att tröttna eller något.
Önskan av roligare saker att göra och mer foton men får aldrig med min lilla syster så hon kan ta kort på mig och heppe det är det jag önskar jag hade mer bilder på det är heppe och mig då vi rider eller bara myser jag skulle bli så glad har typ inga Max 45 bilder på oss två inge mer.. :(
Kunna hålla på och busa med honom skulle också vara kul skulle inte bry mig hur jag såg ut bara han har roligt och jag. Öva bommar och kunna rida i terräng och andra ridvägar och sen kanske köra dressyr skulle ju inte heller vara dåligt.

Mamma pratade om att hon har en kompis som letar efter någon som kan hålla på med hennes andra häst och mamma tänkte på mig på en gång. Hon vet att jag gillar hoppning och sen hålla på med hästen inte bara rida den. Inte bara sitta där på ryggen. Vill kunna hålla på och leka busa och träna den från marken skulle jag absolut inte säga nej till. Kunna longera och hoppa,öva bommar utan någon på ryggen det låter så jävla roligt och nät jag ser eller läser folk göra det vill jag Göta det mer men vi har ingen ridbana så har svårt att göra sånna roliga saker.
Och mamma hella tiden bara de har ridhus och det har ridbanan och jag kör ner dig när du vill vet du för hon vet hur du mår och hon skulle gärna ha dig som hjälper henne jag tror du skulle gå bra ihop.

Känner liksom att jag vet inte vad jag ska göra. Vad jag ska säga så ska fundera på detta en period innan jag gör ett val osv.

Av evelyn dahl - 31 augusti 2014 02:44

Ush när jag läste denna text fick jag panik.
Jag har dock aldrig spytt blod men hostat blod har jag gjort i 4 år nu. Det som är roligt är att de inte hittat något sår i min mage och de har kollar hur många gånger som helst.
Det som också skrämmer mig är att det kan ta flera månader imellan då jag hostar blod. Skräcken kommer varje gång jag hostar och jag kollar min hand finns det blod i den måste jag ta det lugnt och sätta mig ner så inge mer blod kommer. Men finns det inge blod så andas jag liksom ut av glädje. Hänt många gånger i skolan och både lärare och de i klassen reagerade skarpt på det.
Var hos Skolsyster många gånger för det men sjukhuset mer.
Hatade liksom då det hände under en lektion. Många vänder sig ju om när någon hostar och det blir nog lite mer som kollar på en då blod kommer mellan fingrarna.
Med glädje säger jag att jag inte hostat blod på länge. Tror jag hostade blod på grund av stress och mobbning det tror min mag läkare också det händer inte ofta.

Av evelyn dahl - 30 augusti 2014 23:32

Vaknade rätt så sent idag då träningen med sela blev vid 11.34 istället för vid 10.00
Sen efter det så fick de ligga på trappan i 1 timme innan jag körde rulla runt med kira. Sen tog vi en 30 mins paus och så körde vi igen och så gjorde jag 5 gånger och hon börjar äntligen fatta det.
Går riktigt bra hon river mig inte på armen och börjar skälla sen så ställer hon sig inte upp längre visst det kan hända någon gång men hon ät grymt fuktig och jag är stolt över henne :)
Sen så hjälpte jag pappa laga mat eftersom mamma var sjuk hon är väldigt förkyld och haft feber så hon har legat hella dagen förutom då hon åt mat. Efter maten så hjälpte jag pappa vika tvätt och tvätta nya kläder så nu känner jag mig lite säkrare när jag tänker att jag snart ska flytta hemifrån. Pga känner mig lite gammal snart 18 år och kan liksom inte bo här hella tiden någon gång måste man lämna sitt bo.
Sen körde jag matte för ja jag tänkte ta ledigt på måndag träna kira mer om vädret är med mig kanske stallet vem vet. men ska först ner och hämta mer medicin har dåligt sen måste vi handla mat jag kan göra till mig själv,
Sen kom per-Erik våran gudfader.
Och sen Lasse så vi bjöd dom på fika och hade en prat stund innan jag fixade mat åt hundarna och Mimmi.
Och efter det ut och gå med dom. Och sen så klart var det ju dags för mat igen så drog ner med pappa och per-Erik och köpte pizza och efter det var det ju att diska och så åt jag så mycket så behövde gå ut och gå och ja då fick kira följa med. Och nu fixar man lite bilder innan man ska ta natt medicin och sova ;P

Av evelyn dahl - 29 augusti 2014 23:16

En av de roligaste svenska skådespelarna är död.
En av min barndoms bästa skådespelare. Så synd att han nu är borta.

Av evelyn dahl - 29 augusti 2014 14:24

Ja vaknade vid 09.00 och så klart var det ju äta frukost och bädda sägen.
Efter frukosten blev det matte i 40 min för vid 10.00 går jag alltid ut med hundarna. Och det gick bra de har börjat att lära sig gå i sele osv.
Efter promenaden blev det läsa cirkeln i ungefär 1 timme innan jag gjorde köttbullar och mos till mat.
Efter det har jag mest tränat rulla runt med kira och latar innan mamma kom hem.
Sen blev det en tränings prumenad med kira och snart ska jag hjälpa mamma laga mat ;P

Av evelyn dahl - 28 augusti 2014 22:39

Kan bara skratt åt hur min hund kan ligga ibland ja hon är väll lyckligt över de nya madrasserna och hur fint mitt rum har börja bli liksom sen är hon nog trött efter träningen idag xD

Ovido - Quiz & Flashcards