lady E

Alla inlägg under april 2016

Av evelyn dahl - 29 april 2016 00:50

Var någon dag sedan jag skrev här ^^'
Idag hände inte super mycket mer en att fländörs sprang efter mig och fick damp på toa dörren då jag var där inne.. Kira hade kliat på såret så det blödde och jag blev bara så grymt arg på henne då det var på väg åt tätt håll.. Var ju bara att tvätta och hoppas att hon låter bli det.. När mamma kom hem så berättade hon att vi skulle till en av hennes kompisar. Åkte med och fick reda på att hennes kompis sålde bh-ar. Min priset av mamma och pappa var bh-ar som inte skulle ge mig exem och utslag.
Var lite obekvämt där för alla människor och frågor man fick men blev nöjd med de tre jag köpte som ska vara bra för huden och inte sitter åt för mycket! :3
Vädret var medta delen regn men mot kvällen kom ett snöfall vilket jag inte var super över då jag vill ha sommar och värme!

Av evelyn dahl - 27 april 2016 02:24

Pappa ville ta med mig till ett ställe så jag tog med mig kameran och vi åkte en bra stugan lyssnade på musik och satt i egna tankar! Vi åkte till ett vindkraftverk och var allt häftigt att stå vid ett så stort! Sett vindkraftverk på långt avstånd eller i mindre storlek.
Efter det så åkte vi hemåt men jag såg att solen låg så fint så bad pappa åkta till näset så jag kunnde få lite fina bilder där! :)
Fick allt ett par bilder jag verkligen älskade :)
Små kallt var det allt men ändå grymt fint! Fick lite få bilder på en änder och blommor med fint solljus längtar smått till att fixa bilderna ;P

Av evelyn dahl - 25 april 2016 22:23

Här är bilderna på de två islandshästarna som flyttat till lämås. :)
Blev rätt bra bilder bättre en vad jag trodde de blev :)
Ser fram imot att fota dom igen! :)

Av evelyn dahl - 25 april 2016 02:49

Glömt att uppdatera här hehe ^^'
Ja det som jag inte skrivit om är väll att pappa och jag gått på långa promenader här och där och har planer på att utforska nya områden då vi väll pratat med de som ärger marken till vissa ställen och sedan gå andra delar av lunedstrampen! Bara för miljön där är så jävla vacker! *.*
Vi köpte också en hundbur till pappas bil så hundarna nu kan sitta säkert och lagligt i bilen då en hund måste sitta i bur eller med bil sele nu för tiden.
Sedan har vädret varit rätt skumt. Vi har haft regn, hagel, snö och sol på samma dag flera dagar denna vecka och det är rätt jobbigt då man kanske ska ut på något och inte vet vad för kläder man ska ha för vädret byter hela tiden.
Och så fyllde man 19 år under fredagen som var. Blev att man åt ute och sedan åt fick en tårta under lördagen! Fick lite få presenter här och där vilket var skumt då jag faktiskt inte önskade något av min familj. min kamera fungerar som den ska och inte hittat något objektiv jag är sugen på. De spel jag ville ha ja de kommer inte ut för en i augusti eller december detta år så de gick ju inte att önska sig!
Sedan kom Linda under lördagen och vi pratade om Gud vet allt xD
Vädret var inte så fint så vi åkte ingen stans eller gick på någon promenad utan satt i mitt rum och kollade på allt möligt!
Sedan har kira fått vatten exem igen tyvärr så hon får vila lite längre en vad jag ville. Bättre att hon vila så det läker bättre och inte går upp lika mycket! Föröker tvätta det 2/3 gånger om dagen och klippa bort kladdig päls som kan irritera såret. Och så såg pappa och jag på star wars the force awakens vilket jag tyckte var ok kunnde varit bättre på vissa delar men rätt ok ändå. Har fixat en del bilder som jag kommer försöka få upp några få från olika album! Ska också försöka fixa rn till film till youtube men haft mycket då jag läst nya manga serier och kollat på massa tv serier jag legat efter i ett bra tag som arrow, bones och the flash.

Av evelyn dahl - 20 april 2016 01:24

Pappa och jag började se på nanatsu no taizai och tog oss 2 dagar innan vi sett klart på säsong 1! Jag har läst manga serien i 1/2 år kanske minns inte när jag började läsa den riktigt men älskade den för karaktärer och humor och för hur smått udda den var :3

Sedan såg man äntligen på de 3 sista episoderna av kuroko no basket ville verkligen inte att serien skulle ta slut då jag verkligen gillade serien för den drog verkligen in en och man lärde allt känna karaktärerna och alla roliga stunder! Kommer allt se om serien många gånger :)

Har nu börjat se på en serie jag tänkt kolla på men inte gjort det för en nu. Läste 4 kapitel av mangan innan jag slutade läsa den för att ha plats i appen på mobilen med en serie jag gillade bättre. ^^' hade nog 78 olika manga serier nerladdade i appen och det tog allt plats i mobilen ^^'
Men kan säga att jag älskar hur otroligt vackert gjord shigatsu wa kimi no uso ( your lie in april ) är! Och musiken som jag älskar musiken i den *.* storyn är grymt bra med även om den ibland blir väldigt känslosam! Karaktärerna är underbara och jag gillar verkligen de två huvudkaraktärerna! :)
Kan förstå varför den är så populär! :)

Av evelyn dahl - 20 april 2016 00:54

Idag klippte man håret vilket var grymt länge sedan man gjorde och kan säga att mitt hår känns grymt kort nu ^^'
Hade sparat det så långt och tänkte snart är det så långt som jag vill ha det men ja det var rätt slitet så behövde klippa bort en del ( syns kanske inte på bilderna)
Men klippte bort en hel del.
Måste nog snart färga håret igen då den blåa färger redan börjar gå ur vilket är rätt tråkigt :/

Av evelyn dahl - 17 april 2016 20:26

Blev att man satt ute i hungården då solen var frame och hade det mysigt! Kira fick hoppa lite idag för att få av lite av hennes enegi. Kan säga att hon var väldigt het och flög rätt så högt över hindret! :)
Kan säga att det var mysigt att vara med dom så här! Bara spendera tid och njuta av det lilla solljus vi fick! :)

Av evelyn dahl - 16 april 2016 18:02

Idag kom lady förbi och hälsade på sin syster! :')
Roliga var att lady är högre en kira nu för tiden xD
Då de var valpar var lady den minsta av dom alla. Var lite närvös då de inte träffat varandra sedan de var 3 år gammal men de gick allt bra ihop lite små morring då de var trötta på den ena som luktade på dom men annars hände inget. Satt mesta delen i mitt rum med tequila som inte funkar så bra med lady eller någon av kiras syskon osv. :/
Men det var grymt kul att se kira gå så bra med lady efter så många år och hur stor hon blevit! *.*
Hon var allt puss sjuk hund då jag sa hejdå till henne och Peter. Och kira var allt avundsjuk och pussade över där lady pussat hon ät för go ibland xP

( nedersta bilden tog min mamma)

Ovido - Quiz & Flashcards