lady E

Alla inlägg under december 2016

Av evelyn dahl - 16 december 2016 13:55

Kira fick lite träning på asfalten igen.
Var allt ett bra tag sedan! Hon gick rätt fint brydde sig inte om folk och bilar! Busade en del på Gärdet med henne och sedan blev det väll lite lydnads träning innan vi började gå hem! Blev grymt stolt över henne då hon bara ibland drog eller små hoppade efter en så lång tid sedan hån senast gick på vägen.
Sedan fick jag också min nya powerbank till mobilen!
En som Emil fixade åt mig.
Den hjälpte ju min iPhone 5 att starta och den håller grymt länge i batteri!
Är grymt nöjd med den ska jag säga :)

Av evelyn dahl - 16 december 2016 13:48

Ja denna episod...
Den fick mig förvirrad och ledsen.
Allt började så bra med tur och Victor kysser ringarna en lite flash back då de pratar och yuri gjorde bra uppträdande och sedan ser man hans ansiktsuttryck och att han visst satte handen på isen under uppträdandet han smått ändrade då han skulle kunna slå jj.
Tårarna började rinna för jag verkligen kände hur frustrerad han var över det. Sedan var det en resa med känslor.
phichit uppträdande var grymt vacker och vi såg en liten Flashback då yuri och han pratade. I slutet började han grina och jag var lite seg att fatta varför och blev först orolig men såg honom sedan glad över hans poäng och annat! Chris är jag inget super fan av så var inte så där konsentrerad då han uppträde. otabek hade jag också lite svårt att konsentera mig men det var för hans outfit blev lite små skratt men han uppträdande var allt vackert! :)
Yurio ja han var bäst av de alla denna vecka! Visst lika otrevlig som vanligt och drog någon kommentar jag älskar!
Och han lyckades slå victors personliga record.
JJ om jag ska vara ärlig så gillar jag honom verkligen inte. Han tror han är bättre en alla andra och det stör mig. Men denna episod såg vi faktiskt en sida av honom jag aldrig trodde att han hade. Var lite känslosamt och tyckte synd om honom då han verkligen så förstörd ut för hans uppträdande gick dåligt och sedan efter att publiken ropar hans namn gick han tillbaka till sitt gamla sig...
slutet av episoden tog mig hårt var arg och ledsen på samma gång.. tårarna ville inte sluta och skrek. Men efter ett tag av fundering och läst lite tiotiden på Tumblr och Facebook blev jag faktiskt lugn. Och då jag faktiskt såg yuri on ice med text och såg vad som skulle hända nästa vecka så börja jag faktiskt ha lite hop igen! De yuri sa kan betyda mycket och vi kan bara hoppas att de han menade inte var att de skulle gå skilda vägar!
Yuri sa att han skulle göra allt i hans Free program och vissa hans och victors kärlek för alla!

Och idag hade de visst släppt den förlagda bilden på Victor och yuri i bröllops kläder ;)
Mitt hop för att de ska vara tillsammans kommer att hålla till slutet!

Av evelyn dahl - 11 december 2016 11:40

Då min iPhone 5 började att bråka med batteriet så hade jag funderat en del på en ny mobil. Och under fredagskvällen stängde den av sig och ville inte gå igång.. stod att batteriet laddades men den kunde sitta i timmar och ändå inte startade testade att ha den på daton och Ellinore laddare men vill ändå inte starta. Tur var ju Emil kvar i Karlskoga och han hjälpte mig att få igång mobilen!
Han följde också med oss till Örebro och handlade!
Berättade vilken mobil som var bäst av iPhone och annat!
Kan säga att det är skönt att ha en mobil som fungerar som den ska och då man kunde flytta över det mesta från min gamla mobil nya! :)

Av evelyn dahl - 9 december 2016 10:12

                 

Av evelyn dahl - 9 december 2016 10:03

                       

Av evelyn dahl - 9 december 2016 09:00






( sorry som vanligt om det finns stavfel och annat i inlägget! )


under lördagen förra veckan så åkte mamma,pappa och jag runt i stan och letade lite julklappar och lite annat.

var rätt stressigt för pappa och ellinore skulle bort vid 13.00 och vi kom hem ugefär vid 12.

efter pappa och ellinore åkt drog mamma och jag ut igen för att handla mat vi skulle överaska pappa och ellinore med hemma lagad planskstek!

blev att först köp ägg för mamma skulle baka bullar och annat sedan gick 1 ägg i moset för att göra det fluffig.

var så klart frame och pratade lite med fina limerick<3

vi sprang ett bra tag på maxi och valde kött och grönsaker med mera innan vi kom hem och började med maten!

kan bara säga att det var super gott och pappa och ellinore gillade verkligen maten C:

rätt glad att jag kan köpa mat som vi valigt vis inte äter till familjen och se hur glada de blir! :)

ibland får man allt skäma bort sigsjäv och ens familj!

 

under söndagen åkte vi till mormor då emil ville ditt och träffa dom!

följde med då det var ett bra tag sedan jag såg bamse och så hade jag ju en del att berätta om jobbet för mormor XD

bamse brotade ner mig som vanligt och han vet allt hur han ska hålla fast en då man satt i soffan och han la sina tassar på mina axlar och satte sig i mitt knä som kändes som de skulle gå av X"D

var rätt mysigt faktiskt och mormor var allt stolt över mig då hon fick reda på vad min chef sköt om mig !!

var lite jobbigt då man hörde bamse gny och hade ett hängade huvud då jag skulle åka gav honom en kram och lovade att jag ska föröka att hälsa på oftare<3

 

under fredagen fick jag min iwatobi jacket från anime serien Free!

är en tröja som är gyrmt skön. tur så passade den bra och armarna var okej då det är ofta ett probel för mig med tröjor XD

dock är det ingen vinter tröja då den är lite tunn så får ha den inne och mer till sommaren c:

 

under måndagen fick man laga maten var lite osäker då jag aldrig kokt potatis själv förut och sedan tanken på att man hade för mycket krydda på köttet. mamma fick ju åka till akuten med ett svullet öga och de var borta längre en de skulle. maten lyckedes ju smka jätte bra och fick myckrt brlöm göt den så jag kunnde ju pusta ut över ett bra jobb.

sendan blev ju mamma sjukskrivern för ögat så har hjälpt henne hela veckan med mat och tvätt ^^

 

min underbara tjej<3

glädjen då man kan slänga sina armar runt henne då man kommer hem.

det var en olycka igår på jobbet jag är okej har bara lite ont i musklerna och känner mig lite tom.

var rätt glad att pappa hade kommit till mitt jobb för vi behövde all hjälp vi kunnde få.

tur så var inga skadade efter olyckan och allt verkade okej då jag fick åka hem. 

kira kände ju av att jag var rädd och osäker så hon har spenderat hella sin tid vid mig och vissat jag är här för dig.

fått frågor vad för jobb jag har och lovar att berätta här framöver, vet bara inte när jag kommer göra det!

  

Av evelyn dahl - 9 december 2016 06:22

OMG denna episod som jag är tacksam för den!

studio Mappa tack för att ni gör denna serie!!!

håller så med chibi reviews att Yuri on ice gjorde historia!

kommer alltid minnas 7 december 2016 dagen då yuri och victor blev förvåvade!!! 

vi såg yuri köpa ring/ringar och sedan då de var i en kyrka och de faktiskt ger varandra ringarna och fan vad jag grät av glädje då jag såg det!!  

    


innan det med ringarna och kyrkan så sparng de runt och shoppade och kollade runt i barselona! var så kul att se dom så lyckliga!



man måste också älska Phichit reaction då han ser ringarna! XD

visst chris såg dom först och frågade om dom men Phichit reaction var fan bäst XD

yuri får lite panik och försöker förklara till alla som apploderar!

och Victor ja Victor förklarar att det är förlovningsringar och de ska gifta, ja han sa det högt till alla att yuri och han ska Gifta sig om yuri vinner guld i denna grand prix final!

min tanke var bara snälla yuri se till att vinna! jag och så många andra vill se er gifta er!!!

   


och ja vad ska man säga om slutet på episoden XD

vi fick reda på att yuri hade varit rätt full under banquet som var efter förra årets final.

dock hade yuri inge minne om att han dansade med både yurio och victor XD

älskar då chris berättar att de pole dansade tillsammans cx

och att de alla fortfarande hade bilder och videor kvar i sina mobiler :D

sedan har vi en rätt rolig och gullig flashback där jag och många andra tror att victor faktsiskt blev kär i yuri mesta delen för hur hans ögon blir då yuri frågar honom om han kan bli yuris coach!

     


bästa med detta är att vi nu förstår varför alla är som de är mot yuri hur han har fått så många underbara vänner och varför Michele kallade yuri en closet perv i episod 9 sedan varför chris frågade yuri varför han inte bjuder in honom i episod 6 tror jag det var ^^' 

längtar till episod 11 för vill så se vad som kommer hända och se hur Yuris och alla andra uppträdanden kommer se ut!

vad för poäng de kommer få med mera!

    

Av evelyn dahl - 3 december 2016 05:14

Mamma ringde vid 12.32 och sa att mötet blevit inställt då den vi skulle möta hade blevit sjuk. Jag som sovit och ätit dåligt kännde sig ju avkopplad och kunnde äntligen få in mig mat då jag inte längre var närvös.
När ellinore kom hem hjälpte vi varandra att ducha kira. Pälsen hade börja bli lite fettig och luktade lite så kännde att det var dags för att ducha henne!
Hon var lite osäker att gå in i duschen men sedan gick allt rätt bra hon stod still medan ellinore duchade henne och när hon var klar var det mitt jobb att torka henne.. det lilla jobbiga med att torka henne är ju att hon inte står still xP
Då jag försökte torka bort det mesta vatten i pälsen stod vi vid duschen och hon gick runt och runt. Sedan tog jag ut henne i köket där det var mer yta och hon gick fram och tillbacka och satte sig eller stod på handduken xD
Lyckades få henne torr iallafall och var rätt trött så man somnade någon timme innan pappa väckte en för hundarna skulle ut!
Hade ju sovit dåligt för att jag var närvös över mötet som vi nu inte ska ha för en i januari 2017.. ja det är ju en bit kvar dit och det känns allt skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards