lady E

Alla inlägg under januari 2015

Av evelyn dahl - 31 januari 2015 23:59

Fattar inte varför vissa har hundar och inte ens tar han dom dom.. Har sett hur folk går med hunden att den går över andra sidan vägen och ägarna bryr sig inte.. Att de bara låter hundar springa lösa utan att se till var den är! Att de bara släpper fram hunden då det kommer en annan.. Och att hunden inte går på din vänstra sida hunden ska ha kort koppel när du går med den på en väg det är en sak om den ska ner i diket och göra behöv eller lukta osv men den ska inte springa över och gå flera meter framför dig eller bakom dig brevid är det!

Av evelyn dahl - 31 januari 2015 19:16

Kolla vad vacker detta träns är och vad underbart bra det är sitter bra skadar inte något på hästen nos ben eller bakom öronen. Du kan både ha bett och utan med det ett så underbart träns!

Av evelyn dahl - 31 januari 2015 19:10

Ja idag var det första dagen man drack näringsdrycker. Det var så tjockt så började smått må illa.. Tog ett bra tag innan jag kunnde känna doften av någon mat eller dryck utan att nästen spy,.. Men lykades dricka upp hella till slut!
Seden var det snö storm ute och igår regnade det en stund... Fattar inte vädret det snöar sedan kommer solen smälter det eller regn och sedan fryser det och det är isgata sedan mer snö.. Och så går det om och om igen...
Sedan kom Ennie först vilade hon och Svea var väll trötta för Ellinore åkte hem under natten för hon hade (ont) men ligga vid en mobil när hon var hemma kunnde hon.... Men men sedan lagade de mat sedan tog hon ellinore hår innan mitt.
Först färgade vi det svarta och sedan blonderade vi topparna men det blev inte blont utan silver så blev blondera igen innan vi fick i det blåa :)
Men är ändå nöjd med detta :D

Av evelyn dahl - 31 januari 2015 03:58

Heppe är sjuk det vet jag men hans träns med bett är fortfarande trasig och lite farligt att rida med. Ja jag skaffade ett bett löst för att rida honom i det men en häst som stått länge och är as pigg kommer inte lyssna på det så bett behövs ibland...
Men Jag har kollat på olika billiga träns! Och tyckte detta var så jävla snyggt *,* kolla bara på det!! Heppe skulle vara så snygg i det!
Älskar det det är bara så jävla vackert!!!
Och det är inte så dyrt!
Hittade ett snyggt på rea men det fanns inte i full och heppe har full i storlek på allt!
Och hur mycket jag vill köpa detta träns får jag inte :/
Häst pengar är indragna tills jag rider nästan dagligen! Och jag är fortfarande inte frisk nog för det tyvärr... Vågar inte slänga mig upp på någon häst rygg är rädd att jag svimmar eller inte orkar stanna hästen eller ens kunna styra hästen.. Och ha ledare verkar så jobbigt :/

Av evelyn dahl - 31 januari 2015 03:47

I miss the you and me part!<3
I miss the fun!
I miss the happy!
I miss the great time!
Hope we do gett well so we can have fun again<3

Av evelyn dahl - 30 januari 2015 20:18

Ja promenaden idag var skit de körde bort snö från vägen och nästan körde ner folk av vägen så vände så fort jag kunnde och gick uppe i skogen och kira sprang och var glad ändå hon gick ju vara ute medan jag halkade på lös snö och is.
Sedan när jag kom hem hade mamma fixat kiras nya öron medicin som vi nu ska använda varje dag i en hel vecka och se hur det blir annars ska vi åka till veterinären och låta dom kolla öronen. Min förta tanke var nej ush då mamma sa att jag var den som skulle sätta ditt munkaveln och hjälpa till och se till att kira är lungn. Visst haft tanke att skaffa munkavel men det var för att hon inte skulle huga en hund då jag ville att hon skulle träffa hundkompisar att leka med osv.
Men men när vi var ute med hundarna var det allt fart på både kira och tequila de lekte sprang och busade så mycket :)
Sedan så skulle vi hämta mina näringsdrycker och lämnade sedan Ellinore hos Ennie så det blev inge mormor tyvärr :/
Men men det finns fler dagar och jag ska färga håret imorgon hej då miss färgade hår och hej svart hår med gärna toppar :')

Av evelyn dahl - 30 januari 2015 00:51

Ovido - Quiz & Flashcards