lady E

Alla inlägg den 21 juli 2015

Av evelyn dahl - 21 juli 2015 17:20

mamma ville ha hjälp med maten idag så först skrapade jag bort skalet på potatisarna vilket var grymt svårt så mamma tog över det ^^
Jag fick då göra snitsel ^^
Var inte lika svårt som fet sett ut!
Det var första gången jag gjorde i ordning snitsel! Visst klan jag laga mat men inte all mat! Kan mycket men inte allt! Så detta var bra för mig att lära mig för ja snart kommer jag ju lämna detta hus xP
Hjälpte mamma med ärtorna och Brun såsen med :)
Var närvös över att jag inte fått alla snitselar genomstekta men det hade jag som tur var!
Och kan säga att det var riktigt gott att äta det när allt var klart! :)

Av evelyn dahl - 21 juli 2015 15:28

ja tanken var att vi skulle på AMH = amerikanska miniatyrhästar i Örebro men när vi kollade upp allt och såg att de skulle vara i ridhus och sedan i en paddock så tycker vi att det som var i Storfors var bättre! Där kunnde man se dom hela tiden inge problem med kamera inställningar med mera.
Och vi kunnde gå och kolla samt prata med de som tog hand om hästarna visst det såg lite elakt ut men de flesta hästarna låg och som eller åt mat och det var inge svårt att fota dom för du stod brevid staketet de satte upp och ja de kom för bi dig hela tiden lätt :)
Men sitta på en läktare i ett ridhus nepp det är inte min grej har gjort det under tävlingar jag hjälpte till med då jag red på ridskola samt då jag varit på tävlingar eller utsättningar både hundar och hästar nepp har fått nog av det! Kanske skulle kunnat sitta där om min häst varit med men som ni vet har inte jag någon!! Tycker det är trist om jag ska vara ärlig. Visst de ska ju köras i Padovken kanske vissas upp på gården men jag ser inge nöje i det tyvärr -.-'
Så vi har ialla fall en plan som vi ska hålla om till och det är medeltids helgen i Örebro! :D
Vi missade förra året ^^'
Tänkte inte på det eftersom den sommaren red jag ju en del hehe ^^'
Men i år om ingen blir sjuk eller ekonomi inte håller ska vi ditt! :D
Kommer bli så kul att se alla häftiga grejer och alla som är utklädda :)
Och efter allt går man ocksing och fotar rosor och andra fina blommor! Min nya kamera har inte varit i örebros stats park en så ska bli så kul att testa den där!! :D

Av evelyn dahl - 21 juli 2015 15:17

ja idag ser det bättre ut! Inge blod men bölden är tyvärr kvar.
Men det börjar läka och bryr mig faktiskt inte så mycket om den ^^

Ovido - Quiz & Flashcards