lady E

Alla inlägg under juni 2016

Av evelyn dahl - 12 juni 2016 03:32

Av evelyn dahl - 4 juni 2016 14:35

Var otroligt trött efter mötet vi hade under torsdagen.. Blev en del vila ute i solen somnade små gånger men som tur var så väckte kira mig! ^^' Lasse kom på besök så blev att prata lite med honom och sedan hjälpte man pappa med bilen. Mot kvällen kom ett åsk väder så pappa och jag fick små springa under hundarnas promenad xD
Så man satt och åt pizza mamma hade lagat medan ovädret passerade.

Av evelyn dahl - 4 juni 2016 14:14

En av värdens bästa boxare har nu lämnat oss!
Han skapade historia med hans otroliga rörelser och sett att boxas!
Vi kommer alltid minnas dig the worlds greatest Muhammad Ali!

Av evelyn dahl - 1 juni 2016 00:33

Under lördagen så hick Lasse och jag från oss till lunedet kan säga att det var underbart väder och rent av grymt vacker miljö! Vi hade det roligt och pratade om olika filmer och tv serier! Blev ett par pauser med fika och dryck och blev att gå lite segare då Lasse inte har samma tempo eller hälsa som jag. Fick en del fina bilder på den biten som jag inte gått själv tidigare. Såg ett par fina blommor och vackra fåglar. Gick uppe på lunedsbacken som jag inte varit vid på år. Sundes först inte att det var just där vi var då det växt igen något grymt! De hade fixat upp ett torn som vi gick upp för en bit innan jag kände nja vill inte högre upp en detta xD
Blåste en del och är lite höjdrädd xP
När vi började gå igen lyckades jag trampa snett och på något viss få mina knän att svida. Blev så klart en skön och lång vilostund så vi var framme i lunedet! Lasse hade gjort goda smörgåsar med köttbullar och ost! Var rätt skönt att få något i magen efter att ha varit ute i ungefär 2 timmar och gått xD
När vi vilat klart gick vi runt lite och kollade såg många fina blommor och två kanade gäss :3
Innan Lasse ringde mamma och hon skulle komma och hämta oss så bjöd han mig på glas som jag sedan blev lite besviken på då den inte smakade så gått och hade massa is i sig :c

Av evelyn dahl - 1 juni 2016 00:23

Under onsdagen som var höll pappa på med Ellinores rum och vädret var grymt dåligt så Ellinore och jag satt och såg på 2 olika skräckfilmer jag sett framemot för trailern såg grymt bra och de som spelade huvudkaraktärerna i filmerna är också karaktärer i the walking dead tv serien! :)

The boy handlar om en tjej vid namn Greta som åkt från USA till England för att vara nanny åt en pojke. Hon får snabbt reda på att pojken hon ska ta hand om inte är en riktig pojke utan en docka. Hon tror så klart att det är ett skämt innan hon får reda på att de var seriösa och berättar vad hon ska göra åt deras son varje dag.
Efter de har åkt bryr sig inte Greta om pojken utan låter honom sitta på en stol mesta delen av dagen. Efter ett tag börjar skumma saker hända och hon börjar tro på att dockan är vid liv!

The other side of the door
Handlar mor vid namn Maria som förlorar sin son i en olycka som tar henne riktigt hårt får hon reda på av en som jobbar för henne att hon kan prata med hennes son en sista gång vid ett tempel men hon är inte tillåten att öppna templets dör. Maria går med på allt hon får reda på och åker iväg till templet där hon äntligen kan säga farväl till hennes son. Men när han måste gå innan hon fått säga allt hon vill öppnar hon dörren och skapar obalans mellan liv och död.

Kan säga att de var riktigt bra filmer gillade dom verkligen tyvärr skrämde de mig inte vilket jag trodde de skulle göra! De kan bli lite sega i vissa delar men för det mesta var de riktigt intressanta och bra filmer och rätt kul att se Sarah Wayne och Lauren Cohan i andra rollen en Lori och Maggie från the walking dead :)

Ovido - Quiz & Flashcards