lady E

Alla inlägg under juni 2015

Av evelyn dahl - 30 juni 2015 14:03

hella denna sommar har varit mer regn en sol en så länge.. Vissa dagar regn sedan sol och andra sol sedan regn och vissa sol och regn på natten och andra regn och sol på inge regn på natten... Sommar ska vara sol och varmt men allt vi får är regn och lite sol.. Ush.. Vill ha en bra sommar visst den är inte bra för allt gick fel när jag gick från Heppe när jag gick skulle jag hitta rn ny häst så jag kunde hålla på med trickträning och hoppning.. En ny häst jag kan hålla på med och känna mig hemma en jag kan dra ut med själv och när jag vill en jag kan få hjälp att utbilda mig och jag utbilda den så gått vi båda kan.. men jag behöver inte dåligt väder som gör den mer dålig en vad den redan är! Blir bara så trött på det...

Av evelyn dahl - 30 juni 2015 13:46

ja igår uppdaterade jag inget.. Kan vara för halvsov bort halva dagen och bara gick samma promenad som valigt och blev inte mycket bilder.. Sedan hade vi en kompis till familjen på besök.. Inte mycket hände lixom. Fanns inte direkt något att skriva om. Hoppas något händer idag som kan skriva om mer en att Ellinore och mamma är till Örebro och att pappa och Ellinore ska till näsune till kvällen.

Av evelyn dahl - 30 juni 2015 13:43

åh älskar denna serie!
Och att det kommer en säsong 3 gör mig så lycklig! Visst inte sett alla episoder från säsong 2 men har så mycket Bilder att fixa. Burkar lixom ha youtube på mobilen och ja bara lyssna på vad de gör ovh mer kan ej det när man ser på manga för då fattar man inte vad de säger pga japanska måste läsa texten osv.. Men någon dag kan man väll ha tid.

Av evelyn dahl - 29 juni 2015 02:23

Idag så gick vi den delan nära oss av lunedstrampen vi aldrig gått förut!
Det har liksom aldrig slagit oss att gå den osv. Och dör några år sedan var det mycket vildsvin just vid de områdena pga folk matade dom nära lunestrampen har man fått reda på och själv sätt mat platserna.. Men det var då och kan säga att den delen var vacker mycket härlig skog och det gick från tät små skog till rätt öppen tall skog :)
Du klättrade upp lite och gick ner väldigt vackert! Härlig miljö och ja man gick på en bil väg som jag visste vart den låg för det var det ny byggda vägarna i kampdalen förut gick den bara till en liten vändplan och backen ner till den är hemsk både uppför och nerför.. Men nu kan man ta sig längre bort till en ny väg som går förbi vårar hus osv. Och man hittar många stigar på vägen när man går där uppe!
Vi gick iallafall upp till en grill plats vi brukar gå till på våren eller hösten för vintern är det svårt att ta sig ditt och på sommaren är det för varmt att nära stora väskor och kämpa sig upp för långa backa rock ingen i denna familjen vill ta bil upp dit osv. Vi vilade där innan vi såg alla mörka moln som kom. Istället för den långa vägen hem för en jobbig och lång uppförsbacke så gick vi samma väg som vi nyss kom från. Och på vägen tillbacka såg vi nya spår och hår från något djur och vi had einte mött någon osv mer en en kille som joggad och vi såg honom åka iväg med sin bil och han hade ingen hund med sig.. Vi fortsatte att gå iallafall och när vi väll kom ut på vägen idag kom det två tjejer som gick med hästar både tjejerna och hästarna blev lite skraja eller mer tjerna hästarna tycket vi var intressanta för de hoppad einte stegrad einte utan de ställde sig bra med raka halsar och had full fokus på oss. Och vi pratade då vi gick ut så vi gjorde ogemytliges något så de skulle veta att vi kom. Tjejerna stod stela då vi kom ut men vi gick bara vidare och så gjorde de. En ena hösten var en nordsvensk och allt de hade på hästarna var grimma och grimskaft. Den andra hösten tror jag bar en D kanske c ponny en vit den var inte så hög kanske lägre en nordsvensken vi kollade inte så mycket på dom.. När vi började gå la jag ner kameran i väskan för jupp det började regna! Och tjerna med hästarna skulle ut mot Linnebäck hållet vilke om de går kommer ta dom någon timme. Och de hade bara 1 grimskaft per häst och inga hjälmar så rida vet jag ej om de skulle göra i galopp hemåt. Visst halring kan grimskaftet användas till och mänga rider utan hjälm men inte på denna väg där folk kör med race bilar och fyrhjulingar och jaktbilar med mera tro mig haft svårt med kira och tequila när vi gått där sedan har vi ju vägen frisk paddtjän så man duckar upp igenom skogen bara så där och sedan från paddtjän till Karl på höjda samma sak där du bara drycker upp. Och alla andra stigar som jakt laget har för att ta sig till sina torn och för alla grill ställen. Ja det är ett ställe där du måste vara berätt på det mesta! Dock inte sett lodjur där eller varg men Björn har vandrat där och mycket vildsvin och älg. Sean ha roman folk som gillar att klätra i klippor jag och rone en kille som boss what klättrad mycket där borta vi skrämde några cyklister då vi kom ut ur stigen xP men ja det händer mycket på väg mot Linnebäck många bilar åker ju igenom här till Kristnahamns vägen eller till annat..
Men men när vi kom hem var vi båda blöta och svettiga så vyta kläder och ducha var det xD
Och ofc dricka så vi fick i oss vätska för det glömde vi hemma då vi gick ^^'

Av evelyn dahl - 29 juni 2015 01:54

hundarna fick vara med ute ofc i koppel och tequila tyckte det var härligt att rulla i gräset och sola magen och bara njuta utan stängsel!
Kira var busig och ville springa runt och vara med oss medan vi rensade i rabatterna bilen hjälpte hon då hon skulle äta gräs tig så klart ut det ur henens mun.
Fländörs var en så mysig kille!
Var där alla anda var och såg han oss inte ropas egna efter oss. Medan han kom springande! :)

Av evelyn dahl - 29 juni 2015 01:36

idag då vattnade vi och drog ogräs runt våra bärbuskar och träd! :)
Panterade nya växter och njöt av solen. Mamma hade fått växter av Ennie får se om de överlever. Men ja det är ialla fall nya bärbuskar. Som skulle slängts men mamma ville ha dom och ja hon fick dom. Fick höra mycket om Emil och det jag redan visste då han träffade hans tjej är han inte längre den storebror jag växte upp med. Lite tragiskt för jag har alltid haft bättre kontakt med min storebror. Han gillar Maga jag gillar Maga han gillar spel jag gillar spel. Vi hade saker att prata om.. Visst de få manga serierna jag visste om då jag var typ 5/6 år var Pokémon, dragon ball och digemon. Två av dom gick på tv och jag satt alltid fast då de var kam fortfarande sången i början av serierna ^^ iallafall Pokémon ock digemon. Dragonball visste jag om för ja en kompis till familjens son hade alla bökerna och ofta då vi var på maxi så fanns de där :3
Visst jag viste vad Zelda var och final fantasy för ja det finns manga böker om dom nu för tiden men förr var de bara spel. Sedan var det tack vare Emil jag fick första gången se sora från kingdom hearts jag älskade att se då Emil spelade det.. Brukade ta och göra en sitt plast med alla hans kläder som låg på golvet. Men till och med idag har jag samma känsla då jag själv spelar det.. Men tyvärr är han inte samma Emil längre utan kaksig och tror att han är tuff som amma och Ellinore sa. Ja jag vet folk förändras men att vara en snäll person som hjälpte till och tänkte på andra till en som ska inte göra något och tror att han kan bestämma och göra som han vill det var en riktigt stor vändning. Men ja.. Allt ogräs fick man nästan bort det var lite svårt då vissa buskar hade tagar på sig och ja det gjorde ont och det sved en del efter man stack sig med.. Inge blod eller något det sved bara.. Jag var lat gjorde 2 och 1 halv buske. Hjälpte mamma med den för hon skulle hjälpa pappa dom grävde. Ja vi får se hur det blir med buskarna och om det blir bär på det! :)
Våra amricanks blåbär kommer iallafall! Valiga blåbär bara större :3
Jag fixade ut dricka åt oss för det var varmt då solen var frame men också kallt då den gick i moln och det började blåsa.

Av evelyn dahl - 28 juni 2015 22:21

ja detta föl var riktigt fint!
Också trav häst i framtiden vad jag tror. eftersom hästen går i en hage där en kompis till pappa bor och han lärde pappa känna genom travhästar. Han har gjort små vägar han kör på vissa kan man ta sig till om man vet var man ska gå :3
Men ja gullig var den :) för ja vet ej könet på detta föl eller det andra som inga bilder blev så där super av för genom bil ruta och stod långt in i hagen men men inget man kan göra.

Av evelyn dahl - 28 juni 2015 03:28

lasse dök upp då mamma och Ellinore körde hem Ennie.
Han had med sig tröjor till oss hänt mycket en tid nu xD
Förra helgen kom han med en spel tröja från game då han köpte spel är och idag fick vi en tröja med Karlskogas byfåne jag aldrig hört talas om men mamma och pappa visste vem han var ^^'
Jag fick några säsonger av bones och jag blev bara shit bär jag kollad svart de skulle ligga ^^'
Lasse bara du behöver större hårdiskar.. Hehe jupp tänkte jag xP
Men vi gick ut på en promenad och det var härligt förutom alla jävla myggor och knot!
Kira var busig och ville springa och leka med Ellinore och Lasse. Men fick henne sitta fint bland alla blommor :) kameran var hemma så mobil bilder blev det ^^
Men ska gå promenader varje dag så. Börjar bli få ställen att gå. Går ofta till lagården eller i kampdalen sedan paddtjän och sedan sjön. Ellinore gillar inte sjön för hon gillar inte orm och ja.. Det var en där en gång så..
Har funderat att gå till Karl på höjda En del av lunedstrampen. Eller kolla en del jag aldrig gått eller ja gå upp till ett ställe då man ser bratta och lunedet. :3

Ovido - Quiz & Flashcards