lady E

Alla inlägg under mars 2014

Åh

Av evelyn dahl - 25 mars 2014 21:47

Åh skulle villa ha detta shabrack färgen är så snygg osv *w*
Och sen är den så härlig såg den när jag var på hööks den var bara så grymt snygg men valde rött istället vill ha detta typ nu men måste nig dra ner lite eftersom man ska handla på torsdag men ja här är vad jag önskar mig från hööks både till heppe mig och kira :')

Jupp önskar mig mycket och ja det är inge billiga saker heller får hoppas att jag kan få det här i framtiden eller så kommer jag typ dö!!!!
Jaja får hoppas i alla fall!!!

?

Av evelyn dahl - 24 mars 2014 22:25

Du måste kämpa.
Du får inte ge upp!
Du får inte förlora!
Du är bäst!
Du måste visa dom andra.
Du är stark!
Kämpa för det du tror på!
Kämpa för de du älskar!
Kämpa för dina vänner!
Kämpa för dina djur!
Kämpa för dig själv!
Låt ingen trycka ner dig!
Låt ingen kasta skit på dig!
Låt ingen behandla dig som en slav.
Låt inte dom andra se, dina tårar som sår!
Du måste se ljuset och gå från mörkret.
Du vill inte förstöra folk som du älskar.
Du har förlorat för mycket.

I live every day with a broken smile!


Alla ord alla som är där.
Ibland är inga ord inga kramar värd ett skit.
Ibland hjälper inget, bara tårar och blod.
Jag vet jag har somnat efter mina tårar jag har somnat efter mina stora sår jag har försökt gå till den mörka sidan där döden är frihet.
Men jag är kvar... Även om jag en idag vill bort.. Vill känna mig fri!
Smärtan ch allt lämnar dig aldrig.. Det ligger bara och roterar dig när du mår som bäst.

Ush

Av evelyn dahl - 24 mars 2014 18:00

Har varit ett helvete i skolan jag ville åka hem ett antal gånger hade grymt ont i magen åt typ inget under lunchen låg mesta tiden på rasterna ja jag slet som fan för att vara kvar i skolan men vet inte hur länge till jag orkar...
Hade så ont så jag knapt kunnde gå och jag ville bara skrika men efter jag tog medicin gick det mesta över.
Hatar att ligga i en säng och inte göra ett skit så ska kämpa imorgon med.

Av evelyn dahl - 23 mars 2014 22:19

Ja idag så kom rn kompis jag inte träffat på typ 3/4 år :')
Åh vad närvös jag var..
Men allt gick bra det var grymt kul må jag säga :)
Mycket skratt osv ;)
Hade i alla fall kul och det hade nog Linda med.
Gick till emla så hon fick träffa alla hästar och ja Linda älskar hästar som jag :')
Sen så hade vi så mycket gemensamt som jag inte kunnat tro :)
Men ja dagen var grym och längtar tills jag träffar hemmen nästa gång<3

Av evelyn dahl - 23 mars 2014 22:14

Ja jag vaknade någon gång vid kl 08.00 och jag var grymt trött visste inte typ vad jag gjorde x'D
Sen så fick man ett sms av emla och hon undrade om jag var vaken.
Jag var typ vaken jag var grymt rött men jag var ju vaken höll på att somna igen xD
Men jag höll mig vaken och då frågade hon om jag villr komma och så klar jag vill det :')
Men jag gjorde mig i ordning mig och frukost jag tog med mig till emlas mormor. Och när jag kom gående såg jag en jätte söt fågel och jag bara måste ta kor på den och ja det är den söta gula gågeln på bilden :')
Sen möte emla mig med morten :)
Kattis vita katt :3
Han var lite rädd innan han såg att det var jag osv.
Sen gick vi till Kattis och så tog vi in morten sedan ut i stallet och göra iordning joy och intello.
Ut i hagen ge dom mat sedan ta ut dom :3
Sen hoppade vi lite med iko och efter hoppning övade vi honom i tömkörning.
Det gick sådär med tömkörningen han var lite rädd av sig.
Traskade ibland in sig så vi fick traska ut honom eller plocka av och på trav selen.
Men jag kan förstå honom det var ett tag sen vi höll på med tömkörning med iko.
Sen när vi var klara med iko så fick han mat.
Och då var emla och jag hungriga så vi gick in och pt riskakor och kollade i tidningar. Jag höll också på lite med mobilen ://)
Efter det gick vi ut i stallet och gjorde rent lite smått inte alla boxare vilket var bra för Emma och heppe stod senare sen i dom :3
Men vi hämtade i alla fall Emma och vi hade lite svårt att välja vad hon skulle ha på sig xD
Men det blev ljus blåt shabrack och svarta lindo,r och som uppvärmning så blev det en prumenad hon var lite små hoppig och seg.
Sen så black det lite fina bilder under prumenaden och några videoklipp ;)
Sen så gick vi till Kattis och hoppade med henne hon var jätte duktig men lite svår att hålla i traven/ galoppenvid hindret hon har jätte bra fart sen så saktar hon ner vid hindret men hoppade några små skutt med henne en super fin flicka :')
Hon var lite utmattad av prumenaden och hoppningen så vi tig in henne i stallet så hon fick vila.
Då så sa emla att vi skulle hämta heppe och testa hakomore på honom och för er som inte vet vad det är så är det typ ett bätt fast samtidigt inte för hästen har bara runt mulen och inget i munen. Vet förklarar det jätte bra men ni förstår nog om ni kollar på bilden :3
Men det var i alla fall första gången vi skulle testa det på honom så var lite nervös över hur han skulle vara.
Men vi gick i alla fall och hämtade honom satte på sadeln och benskydd och gick med hans fina grön/blå/vita grimm, han är så grymt snygg i den :')
Sen så satte vi i alla fall på honom hakomore och så hoppade emla upp först för att kolla så han inte var för bråkig och ja inte lyssnade över huvudtaget. Men det gick bra han lyssnade riktigt bra det var lite svårt för honom att fatta i början och sedan när du ville svänga han fattade inte riktigt hur han skulle göra.
Halter var inget problem och efter ett tag med övningar på svängningar så var han jätte duktig men som vanligt svår att stanna efter traven.
Sen hoppade jag upp och då gjorde vi lite övningar så heppe skulle lyfta på benen och inte vara så rädd för olika ljud och fladdrande saker som påsar. Det gick jätte bra han var lite smått rädd för påsarna men han hade inge problem att gå förbi dom så länge dom var en bit från honom. Sen var jag tvungen att gå hem och äta, så vi ställde in heppe i intellos Box och gav både Emma och heppe Hö sedan så gick jag hem och emla följde med.
Hemma hade man besök av Lasse och fick lite filmer och han berättade att han fått börja om på shabracket för fyllningen eller vad man ska kalla det gick inte att tvätta för det blev bara klumpar av det. Sen så pratade vi lite om andra saker och när jag ätit klar så fik emla och jag åka en bit med Lasse och sen så gick vi typ vägen ner till Kattis.
Där tog vi ut Emma och övade henne på samma sak som vi gjorde med heppe hon var mycket räddare för påsar en heppe så övade att dra påsen över ryggen och skaka den en bit från henne efter ett tag så brydde hon sig typ inte om den. Efter det fotade jag Emma och Emelie lite innan vi skulle gå hem med dom.
När vi hade gått hem med dom så borstade vi dom smörjde Emmas sår och satte på dom regn täcke övade puss med heppe också ;)
Sen gav vi dom mat i hagen innan vi gick till Kattis gör att hämta sadlarna osv.
Sen så red Emelie joy en stund hoppade något litet med honom och sen gjorde vi lite övningar med honom innan vi skulle tvätta hans ben vilket inte blev av.
Det blev istället att borsta bort all lera på magen och benen.
Efter det var det intello och ja han såg hemsk ut ush!!
Det var ett helvete att borsta honom och sen så blev det att spola bort det som gick han var grymt rädd för vattenslangen men vi fick bort det mesta.
Sen blev det mycket belöning till både intello och joy :)
Efter att dom fått täcke och mat så gick jag hem och jag var grymt trött xD

Av evelyn dahl - 23 mars 2014 21:51

[Bild]

Av evelyn dahl - 20 mars 2014 20:40

Ja idag skulle jag inte rida med det blev ändå xD
Tog lite kort på emla och Emma bär dom hoppade men det var mörkt så bilderna blev väll inte dom bästa men denna är jag stolt över :)
Sen när emla hade hoppat klart Hoppade jag en stund med Emma och idag var det väll 55/57 cm så lite högre en igår :)
Sen sista hoppet blev det ett jävla skutt flög jätte högt och jag var inte berädd på något så högt så höll på att åka av men jag lyckades hålla mig kvar känner mig stolt :)
Tycker jag blevit bra på hoppning men emla är mycket bättre och är en mycket bättre ryttare en mig.
Få hoppas att jag kan bli så bra någon dag :)
Sen så hoppade vi med iko och han sparkade bakut och hade värdens energi!
Fick inte stop på honom vissa gånger ^^'
Sen blev klockan så mycket så vi hick hem med Emma tog in heppe och gav dom vatten och mat sen gick jag hem och på hemvägen möter man en jävla stor vildsvins galt som går mot en. Tanken var fan nu är jag nog död. Men som tur var kom en bil och galten sprang sin väg. Och jag började små jogga den korta biten som var kvar.
Men klarade mig och nu sitter man och äter mat xD

Bilden är från idag!!
Så duktig Emma är :')<3

Ovido - Quiz & Flashcards