lady E

Alla inlägg under februari 2016

Av evelyn dahl - 27 februari 2016 09:45

äntligen har jag igen börjat att se på kuroko no basket! Har små sett på mobilen och läst mangan men tid och annat varit rätt dålig! Saknar att se kuroko med kagami och hur häftiga basket matcherna är eller bara se dom bråka lite med varandra xD Nu fick jag ju alla 3 säsongerna till daton och ska allt se som fan på det då jag sett klart på Toradora! Vet inte hur länge jag velat se den anime serien men aldrig haft tid eller glömt bort det! Så nu när man fick den så såg jag igenom 5 episoder igårkväll! :)
Älskar den verkligen så söt och ricktigt härlig story! :)
Faktiskt romans anime serier.
Fastnar inte mycket för romans serier men denna är faktiskt bra! Gillar karaktärerna,storyn och the art style lite minus på opening songen Men annars bra! :)
Sedan fick jag black lagoon! Minnen från lågstadiet! Pappa och jag brukade se anime serier på z tv på kvällarna förr då z tv fanns och då såg man på black lagoon Mycket vapen, action och blod! Det jag mesta delen gillar! ^^ ska bli kul att se serien igen och kolla om jag mins något från den osv ;P

Av evelyn dahl - 27 februari 2016 09:32

Köpte denna igår! Åh sedan jag såg på närcon som hade just denna :)
Och när jag såg den sa hag att jag måste ha en! *.* ska så klart skaffa mig 2 till då jag har pengar för det! XD
De är grymt mjuka och härliga underbara att ha på Convent eller hemma som mys kläder! *.*
Fixade också en ny mp3 för min fungerar nog inte snart.. Den dör och vill inte starta så best att skaffa ny och flytta över musiken från min gamla till den nya!

Av evelyn dahl - 27 februari 2016 09:27

igår fotade jag kira på gårn och fick allt en hel del fina underbara bilder!
Om jag nu kunnde fixa andra bilder dotter kanske jag kunnde börja fixa de nyare men varit mycket och inte hunnit den här veckan ^^'
Men kira var glad som fan att få springa efter boll då jag inte kört någon stor träning med henne då snön varit hård och is över vägarna så tyckte hon kunnde vila tills vädret var bättre! :3
Och igår var det plus grader och snön var mjuk så kira fick springa lite!!

Av evelyn dahl - 24 februari 2016 07:11

ja de senaste dagarna har jag inte gått långt med henne och det kan vara för all is på vägarna och ovanpå snön. Kan säga att hon allt har mycket över enegi men vill inte att kira ska skära sig på benet igen som förra året eller halka och trampa snett igen. Så tills snön blir mjuk eller försvinner får kira vila med bara valiga promenader och inga lekatunder i skogen eller på Gärdet!
Sedan har hon också ett sår vid sidan av ansiktet som inte riktigt vill läka.. Vet inte var hon fick det ifrån eller bär hon fick det... Smörjer och tvättar det dagligen och börjar se bra ut igen vilket känns skönt!<3

Av evelyn dahl - 23 februari 2016 19:27

hade svårt att hitta en låt som passade denna video men den jag valde pasade något litet till den iallafall! orkade inte testa fler åtar efter att redan testat 45 st ^^'  

och denna åt är en av mina favorit sånger från när jag var liten.<3

Av evelyn dahl - 21 februari 2016 23:53

damn vad Jag fotade idag xD
Först Ozzy och de andra hästarna fick en del söta och fina bilder på dom! Var ett tag sedan jag fotade dom och glömde vad roligt det är att fota hästar! *.*
Saknar att nästan göra det varje dag men saknar nog ridningen mer!
Sedan var ju Ennie och dom här så blev en promenad till killingarna och ta lite små kort på dom! För när vi kom skulle de ha mat. Efter det gick pappa, kira och jag på en promenad i djup snö! Var blöt om benen och svettig! XP
Men kira var glad att få springa och ha roligt och fick fina bilder på henne så ;)
Behövde allt röra på mig och vi hade pratat om det hela veckan så :3
Pappa sa att det var skönt att vara ute och gå och när snön försvinner ska vi gå på längre promenader och äventyr! :)

Av evelyn dahl - 20 februari 2016 23:25

mamma och pappa åkte iväg idag till Harry för att hämta ved jag ville inte följa med då vi hade snöstorm. Dock fick jag en del bilder av mamma på föl ungen jag träffade under sommaren och som han vuxit! Han har också fått 2 nya kompisar och väntar en till här i april/maj :)
Harry undrade varför jag inte var med.. Han ville visst visa mig de nya fölen/unghästarna och jag hade fått mysa i stallet med dom om jag hade följt med.. Men nja hal väg och snöstorm jag trivs bra i huset där det är mer säkert en på vägen.
Var också grymt trött efter en lång promenad igår och grym huvudvärk till kvällen så kände bara jag orkar inte..

Av evelyn dahl - 18 februari 2016 15:28

denna video fick mig att gråta med många blandade kännslor!

se hur allt startade till slut! såg alla de år jag läste bökerna på svanska och hur jag väntade varje vecka på ett nytt kapitel på eng! hur jag kom hem efter en lång dag med skit och depprition och allt jag behövde var denna seie för att le och skratt glömma allt omkring mig! 

denna serie kommer alltid vara min favorit och den kommer att leva med mig tills jag dör!

kommer läsa manga serien om och om igen för jag kommer aldrig tröttna på den!

kommer sjunga med på varje opening sång till anime serien och njuta av att se om anime seien och filmerna!

kan inte tacka Masashi kishimoto nog för att han gjorde denna serie i 15 år! 15 underbara  år av fantastika kapitel och karaktärer som du sett utveklast och vuxigt up!!  15 år med så många känslor och njutning! kommer nog aldrig hitta en serie som betyder lika mycket som denna för mig igen!


Ovido - Quiz & Flashcards