lady E

Alla inlägg den 26 juli 2015

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 23:17

pappa och jag skulle kolla svamp en lång bit från huset! Ingen svamp på de ställena det brukar vara men vi hittade otroligt mycket blåbär och inte små blåbär! Och buskarna ja de flesta såg ut som den på bilden!
Vi satt i regnet och plockade så gott vi kunde innan min nacke gjorde ont och pappas rygg och höft så vi var tvungna att ge oss av hemåt! ^^'
Mamma blev glad över mer blåbär för hon hade gjort någon paj av mina andra blåbär :3
Så hon behövde nya! Vi ska ge oss av här då vädret är bättre och plocka! Kanske ge vänner lite eller något! :3

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 23:12

uh.. Gått as dåligt som vanlig! Vill ha kira i bakgrunden svart och ny text så det är lättare att sätta mitt i bilderna och Mycket svårare att redigera! Har försökt så många gånger men det har inte funkat vilket gör mig förbannad! Suttit och löst och sett olika bloggar och videor hur de gör och gör samma sak men det slutar i fail! -.-'
Detta är nog inte min bästa sida!
Lyckades bra med båda två den med kira står vill jag ha men har 1 problem!
Det vita är bakgrunden och måste sitta och sudda bort det om jag ska ha den som watermark för varje bild! Och det kommer ta så lång tid! :(
Den andra blev inte så bra som jag trodde ^^'

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 02:55

kollar på swingpoynt idag och älskade hur han hopade till och ramlade också av stolen fick mig skratta och bli på böttre humör! Sedan var vi daz game och ja han skrek en del med!
Det nya five nights at freddy's är otroligt läskigt och du måste hålla koll på så mycket mer och du ska vara ett barn! Mins själv att mindre monster i garderoben eller under sägen var en grej när jag var barn! XP
Och tänk att bli jagad av flera olika robot monster som din skräck! Ush!
Älskar också att se mark när han spelar! Han har jag sett alla five nights of Freddy's spelen alltså från kväll 1 till 5 och ibland får man ju en extra natt xP
Men riktigt kul att se på dom när de spelar! :) själv skulle jag inte klara av det alldeles för kompilerat och det är ett spelen som jag kan få huvudvärk av och illamående! Men jag skulle vilja prova det även om jag vet ett stort fail kommer stå på daton xD

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 02:40

pappa och jag måste föröka ta oss till ett ställe jag vägrar gå själv! Det är lång hemifrån och det är äckligt för det känns som du går i cirklar fast du går rakt! :/
Och fastnat i taggtråd där mist 3 gånger så ja gillar verklige ej att gå där själv!
Men idag gick jag det valiga bara 2/3 km in i skogen om man går över kalhygget mitt i skogen! :)
Kira var duktig hon gick och hittade mer svamp en jag! Det roliga var att hon inte letade svamp utan blåbär och spårade älg vi träffade på som gjorde att vi fick gå lite omvägar och missa vissa ställen att kolla efter svamp och blåbär. Men följa efter en älg bara för att kolla efter svamp nepp Fuck no den kan vända när som helst och komma mot oss istället!!
Men vi överlevde denna tur med! Det roliga var när vi satt i smågran skog eller små och små de är större en mig men ändå mindre en resten! Men men vi satt där och plockade blåbär och hörde sedan någon komma kollad igenom träden och såg en fyrhjulig lommade och stannade vid vägen satt tyst och fattas einte varg den som körde stannade brydde mig inte så mycket för hade bruna kläde på mig och satt i tät skog hade själv svårt att se den som körde. Så och skulle den personen ha svårt att se mig. Efter ett tag åkte fyrhjulingen iväg och jag andades smått ut! Vi fortsatte hemåt och vi fick en del svamp! Och kira var riktigt duktig! Det ända problemet var alla mygg och regnet i fluten men vi fick en del och det var värt det! :)

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 02:30

ja ska man bara hitta låtar fixa ihop och man har typ 5 videor xP
Känns lite kul faktiskt! :)
Kan fixa fler men tror de blir tråkiga med bara bilder osv xP

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 02:20

ja Lasse var här idag och lämnade chips och dricka men också rätt storlek på mina röda benskydd!
Och han hade också köpt tyglar! *.*
Benskydden visste jag han skulle byta men tyglarna blev jag förvånad över! Men också lycklig! Nu har jag tyglarna till mitt bettlösa träns! :)
Får bara hoppas att allt går bra här framöver ^^

Av evelyn dahl - 26 juli 2015 02:15

har inte riktigt tänkt på det men detta är de mappar med bilder jag inte fixat ifrån april till nu.. Shit vad många och ja picmonkey är segt och kraschar och jag fixar bilder där för jag fattar hur man gör det. Och ja jag har förökt med båda gimp och pixlr men fattat noll! Det ända jag fattar med dom är redigera bort saker eller fixa med ljusstyrka samt klippa i bilden. Typ göra så du kommer närmare det du fotat! Men hur man läger ditt effects eller fixar bättre foukus och mera vet jag hur jag gör :(
Men blir att ha segt picmonkey och ha tålamod.

Ovido - Quiz & Flashcards