lady E

Alla inlägg den 18 juli 2015

Av evelyn dahl - 18 juli 2015 07:22

efter vi lämnat av mammas kompisar åkt hem och fixat in alla grejer åkte pappa och jag iväg och. Hämtade en släpkärra på strå tror jag det heter ^^'
Kommer ej ihåg vad pappa skulle ha den till men tror det var att slänga skräp eller hjälpa någon flytta. Men men himlen var otroligt vacker! ^^ riktigt mysigt!
Tyvärr fick vi reda på att pappas brors båt hade blivit stulen och hur de lyckades det undrar hala familjen. Det var bilar oväsen det var massa små träd och mycket hål i marken. Den var låst och fast kedjad och däcken på kärran var det punktering på båda däcken! Och ingen hade sett det hur fan hade de inte kunnat se det! Finns fan 2 hus vid pappas bord mark! För hans hus Barn ner för ett par år sedan. Vi ska iallafall föröka hitta båten igen men tyvärr har jag inga bilder på mer en insidan och på motorn på båsen för den var övertäckt så man såg aldrig hur den såg ut! :/

Av evelyn dahl - 18 juli 2015 07:14

var skönt i lunedet! Trodde flera gånger Julia kom för det lät som rn häst i trav men nepp det var massa småbarn som sprang med flip-flop. Hade inte riktigt väntat mig att jag skulle bada men tog faktiskt ett dopp!
Mammas kompis son gillade verkligen att bada han var mer i vattnet en på Land men miss att jag var sån med! ^^'
Simmade dök och hoppade riktigt roligt! :) men jag började frys så klev upp. Pappa och jag gick lite och hade det skönt! Efter vi ätit fikat och badat gick vi och lyssnade på Erika!
Den ända som gick in var pappa och det var när hon som tog betalt försvann pga Erika hade 3 sånger kvar. Vi andra stod kvar på utsidan och mamma dansade ^^'
När pappa kom tillbaka fotade jag bildar han ville ha kort på pga amricanska fina bilar och en träbåt!
Pappa ägde en gång i tiden en träbåt men den blev förstörd. När vi kom tillbacka var det slut och folk började gå! Då träffade pappa ett par kompisar till honom. som han var hos mycket då han hade trav häst! Pappa frågade om jag fick komma ditt och fota hästarna vilket jag fick yey! Så då ska man åka ditt i framtiden och fota! :)

Av evelyn dahl - 18 juli 2015 07:03

solade lite idag med mamma innan man la sig i skuggen för det blev så varmt! ^^' när mamma hade åkt för att handla så la sig hundarna på framsidan och fländörs ville vara med också! Jag plockade lite jordgubbar såg att någon öppnat ena dörren till växthuset men vi tror det kunnat varit Lasse för han lämnad mina benskydd och åkte. Tyvärr var benskydden till bakbenen i cob och jag ska ha full. Pga här är för stor för de flesta D-ponny i längd. Där jag red var jag okej sedan den där vita stoet jag testade var jag också bra i längt till. :P trodde att det inte skulle vara så stor skillnad på dom men hade fel. Så de ska bytas till full. :)
De i fram var okej och rätt storlek! Så fina är de med *.* <3
Efter allt blev det lite träning för Mimmi hon skulle ta skinka från min hand vilket hon gjorde! :)
Klappade och kliade henne innan hon gav sig iväg :)
Och jag gick in för att ge hundarna mat. Mamma och jag gick med dom för pappa hämtade kompisar till mamma som skulle med. Ellinore hade åkt iväg med en kill kompis till nora. Var lite stressigt när vi kom hem för vi skulle ju åka ^^ hälften av det som skulle med blev glömt xD

Ovido - Quiz & Flashcards