lady E

Alla inlägg den 30 juli 2015

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 23:35

här är videon! denna dag var träningen först med koppel sedan utan och det var 2 anledningar för det och nr 1. barn sprang kastade boll och gjorde oväsen hos våran granne! den/de var små och hörde ordet vovve så tills de åkte tränade jag hennei koppel! nr 2. när kira blir het så börjar hon bita i koppel hon har alltid gjort det och föröker arbeta bort det vilket går upp och ner..därför kan jag hålla kopplet högt i vissa delar av videon ni kan också sekira hoppa upp och föröka bita i kopplet ett par gånger!


Av evelyn dahl - 30 juli 2015 21:25

Dagen har varit regn sol regn sol och ja katterna var blöta då de kom in så tog en handduk från mitt rum och tänkte torka dom! Började med Mimmi som slukade min hand då jag torkade henne när jag var klar belönade jag henne med att klappa och säga vad duktig hon är och ofc gav henne lite torrfoder och mjuknat! Fländörs skulle ut i regnet innan jag ens torkat honom vi öppnade dörren och när han såg regnet gick han in! Och torka honom var svårt för han ville inte sitta eller ligga still som Mimmi utan man fick hå och torka honom xD
Ja torr blev han så jag ska väll vara glad för det! XP

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 21:19

hittade jag mer svamp på kvälls promenaden! Kira var i full gång och pappa hade lite problem då kira inte såg mig men hon drog inte iväg utan gnydde i stället! Vi fick ihop 3 hundskits påsar med svamp och vi lämnade kvar små och såna som är mögliga! På vägen hem kom en lös hund springandes ut från skogen jag skrek till pappa lös hund! Hunden började gå mot oss innan en ägaren slängde sig ut från skogen och satte på halsband och koppel. Hon tittade inte ens på oss utan gick bara! Inte ens jag har kira lös då jag plockat bär eller svamp utan har full koll på henne då hon ska vara lös! Men idag litade jag inte på henne för hon drog och nosen var på backen och i luten hon skällande få gånger med så bestämde mig att koppel är det! Och ja, hade hon varit lös hade vi haf det svårt i skogen och att hitta svamp! :)
Rätt nöjd! Bör att kolla igen här om några dagar och se om de små vi lämnar blevit stora! :)

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 20:45

Bara 2 videor kvar att göra! :)

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 20:02

fixat en ny video som jag delar kanske senare i kväll här! Håller också på med en ny och ska göra 2 till :)
Sedan har jag fått damp på fb! Förökt fixa upp 4 olika videor som visst inte är okej för fb och det är videor på kira och mig så får nu börja dela videorna vida youtube i fortsättningen -.-'

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 14:25

hittade svamp under promenad och fick ihop 2 påsar är ungefär 2/3 kg svamp! Vi ringde runt och frågade om några av våra vänner ville ha svamp och ja det ville dom så vi delade upp det och sedan åkte mamma iväg med det. Och nu så kokar och steker hon det i både gryta och stekpanna ^^
Ska ut kanske idag igen och leta svamp! Håller tummarna att jag hittar mer! :)

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 11:09

igår " glömde de min färg" och idag fick jag inte ens åka själv eller med och lämna svamp jag slet som ett svin för att få ta i så jävla trött på att jag hela tiden ska lämnas utanför i denna familj! Mamma gnäller på pappa att han hela tiden tar med sig Ellinore då jag vill med och nu gör hon samma sak som hon skrek till pappa var så fel.. Jävla skit hatar fan det här...

Av evelyn dahl - 30 juli 2015 03:12

finns inge bättre en dessa underbara varelser vid min sida<3

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards