lady E

Alla inlägg den 4 juli 2015

Av evelyn dahl - 4 juli 2015 13:51

mamma hade tagit hit kompisar.. Och vi skulle bygga hundgård sa mamma och därför fick vi inte åka iväg på saker. Men hon ska ha kompisar och bara sitta så blev en hel del bråk och jag blev bara så sur att pappa och jag ska göra allt hon hjälpte inte till med altan på framsidan hon hjälpte inte till med veden hon ska ha saker gjort men hon ska bara sitta och titta på medan alla andra ska göra det..
Sedan såg jag Mimmi! Och vi har inte sett henne på dagar.
Försökte få henne till mig men gick ej. Sa hennes namn med en lugn röst och sakta gick till henne. Hon luktade på mitt finger och strök sig på min hand men när jag gjorde en liten rörelse med benet ( tänkte sätta mig på knäna) så rev hon till mig och sprang. Vi fick tag på henne och hon slängde i sig maten vi gav henne. Hon är öm i ett bakben så hon ska få vara i Ellinores rum tills benet är bättre och hon fått lungan ner sig lite.
Vi tror att någon har gjort henne något.

Av evelyn dahl - 4 juli 2015 01:37

idag gick man till och från utan skor för mina foppatofflor är smått trasiga. Har trampat sönder dom så mycket att de är tunna vid hälen och vid tårna. Mamma ska fixa nya åt mig.
Var det vanliga till lagården och hem. Fick kort på de korna som ofta brukar var långt inne i hagen så inte så superbra bilder..
Men blev nöjd med dom jag fin under denna promenad!
Var inte där länge för det var full fart på traktorer efterord de nu slagit Höö osv :)
Och korna gick ner i den större delen också ^^'

Av evelyn dahl - 4 juli 2015 01:16

mamma fick följa med idag för pappa skulle ner i och kolla en dator han kanske skulle köpa hos honom som hjälpte mig med mammas :)
Det gick bra för pappa hade kört med trimern så det höga gräset var klippt där vi skulle gå. Sedan var det mamma som fick lite jobbigt med tequila som ja ska äta gräs istället för att göra det hon ska. Vi plockade ur det ur munen på henne. Och då ville hon inte gå pga det. -.-
Kira fick tequila att gå men ja hon har börjat bårka en hel del under promenaderna hon ska med men sedan vägrar hon att gå det är jätte jobbigt!
Kira var lite busig ben några gånge ri kopplet behöver smörja det och kan ta tränset igen då på samma gång då jag berättade det för mamma.
Imorgon är det hjälpa dom flytta vissa saker så för hungården ska byggas ut :3

Ovido - Quiz & Flashcards