lady E

Alla inlägg under februari 2015

Av evelyn dahl - 28 februari 2015 02:53

Av evelyn dahl - 28 februari 2015 02:52

Jupp min ridhjälm är otroligt gammal köpte den av en kompis till mamma när hon slutade rida och jag har haft den sedan jag var 5 år gammal.. Roliga är att den passar en litet huvud japp! Och sedan jag har bara ramlat av 2 gånger i i ridskolan då hästen jag red snubblade jag jag flög över huvudet och halsen och landade på ryggen.. Sedan då jag första gången red Heppe och var dum nog att rida barbacka för det är ju så jävla skönt!!!
Och han travade galopperade iväg med mig iallafall. Men annars då hästar blevit rädda sparkat bakut eller snubblat har jag lyckats hålla mig kvar på något sätt xD
Sedan tävlar jag ju inte... Skulle aldrig klara det stressen och närvösiteten sedan alla människor som stirrar på dig ush nej... Men det verkar visst inte vara bestämt här i Sverige en och om de nya reglerna blir av så börjar de ju inte för en nästa år någon gång tror jag.. Blir väll att köpa ny hjälm då osv.. Och det är nog synd för gillar min hjälm denne bekväm och ser bra ut.. Och tycker de flesta hjälmar idag är fula plast osv det håller väll inte så bra visst min är det med men har tyg på utsidan osv.. Och inte bara plast..
Men men blir nog att fixa ny hjälm framöver vill ju fortsätta rida och ger mig inte för en jag hittar ett ställe att rida på eller får en egen häst! :3

Typisk hjälm idag som jag inte gillar testat 5 olika och de är obekväma tycker jag..

Liknade min hjälm :3
Som är underbar och härlig på huvudet :3

Av evelyn dahl - 28 februari 2015 01:15

Vill verkligen vara glad och föröka ha ett bra liv men det blir alltid en smäll i ansiktet och där ligger jag och gråter.. Önskar jag kunde skriva mer glada inlägg och att ni slapp alla jävla deppiga texter men jag mår just nu grymt dåligt tyvärr.. Har haft mycket skuldkänslor och ångest för allt jag gör eller gjort eller ska Göra :/
Men imorgon ska vi fixa tapet jag ger mig inte för en jag får min tapet till mitt rum.. Och kanske på söndag får jag mina schabrak. För Lasse åkte till sin son idag kommer hem sent i morgon och han ska kolla på ett hus på söndag i Torsby tror jag det var.. Närmare Norge en Karlskoga sa han.. De fanns ett stall och mycket mark. Så ja vi får se.. Men han skulle komma hit på måndag Göra saker åt pappa så då får jag dom säkert :)

<3

Av evelyn dahl - 28 februari 2015 01:08

Av evelyn dahl - 28 februari 2015 01:07

Sitter flera varje dag varje kväll och kolla hastnet vill bara rida och orkar inte åka till vänner vill ha en egen häst.. Vill rida vill ha fina minen vill kunna känna att jag kan släppa taget.. Ta turer ute själv känna vinden i ansiktet höra hovarna.. Drömmer om olika hästar som jag önskar fanns.. Förut ville jag inte vara nära hästar och nu är det just det jag vill.. Hatar mig själv för alla dessa kännslor och inte veta vilken väg som är rätt..

Av evelyn dahl - 27 februari 2015 18:18

Det var förra sommaren jag åt grillad kyckling senast åh vad gott det var :)
Mamma och Ellinore gick med hundarna till kvällen efter jag gett dom mat mina ben gjorde bara för ont för och mag. musklerna med ush tränings värk kan gå och dö :(
Sedan var det duscha för Örebro imorgon osv och nu ska jag kolla hastnet och lata mig i sängen ;P

Av evelyn dahl - 27 februari 2015 18:15

Ja. Pappa åkte iväg med gans kompisar nu på is race och kommer inte hem för en på söndag,
Blev lata medsta delen av dagen för kroppen gjorde ont men kira skulle ut så gick asfalten lycklig hund :)
Fick säga ifrån 2/3 gånger då hon började dra eller vägrade gå. Vi mötte inga bilar ingen hund eller andra människor så hon gick mesta delen lugnt och snällt men ibland var det något som luktade gått och hon ville inte gå eller ville ditt fort. Ozzy och kira blev bra vänner idag de var allt nyfikna och det som var så gulligt var att de såg så söta ut :')
Fast lite rädd var de allt nös Ozzy hoppade kira bakåt och när kika skakade på sig så travade Ozzy en sväng innan han kom tillbacka :)
På vägen hem fick kira gå lös en stund och sen fick hon springa in på gården och busa lite. När vi väll var vid dörren tog jag tequila själv och gick med henne i kampdalen hade lite springa och hoppade lite i skogen hon var allt en glad och busig hund :)

Av evelyn dahl - 27 februari 2015 03:10

Önskar jag kunde gå tillbacka till den tiden så jag slapp skit.. Folk visste inte vem jag var.. Innan jag fick reda på min svårighet som fick mig inse jag behöver inte tvinga mig själv att föra dessa saker längre.. Vill till den tid då jag skrattade mådde bra och hade vänner jag kunde lita på vänner som aldrig svek mig eller ljög för mig.. De var alltid där.. Känner mig bara ensam nu.. Jag är för rädd.. Jag litar inte på folk längre.. Jag har blevit förstörd av andra människor och mig själv för jag var så dum och litade på dom..

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards