lady E

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 23:44

Fattar inte mig själv sitter och tittar på häst saker fast jag tar en paus..
Visst luetan att rida är större nu när jag väll börjat tagit paus.. Men så fort jag ska skriva till en kompis om vi ska åka och fota hästar eller träffa en häst eller fråga mamma om hon kan köra mig eller vi ska ses blir det nä jag är inte sugen... Vet inte ät jag på något viss rädd eller är det så att jag inte vill rida något som inte är min eller jag kan rida när jag vill själv eller med kompis.. Vet inte längre :/

Blir också inget Örebro imorgon känns gött och det är för jag skulle ha åkt till dietisten men blev ändrat och mamma ska träffa sin läkare och annat sedan ska pappa jobba över osv.. Sedan ska nog det gröna schabraket bli klart :) och min ridhjälms band ska bytas och fixas :)
Och på lördag är det Örebro och då ska vi fixa länder kräm eller vad man kallar det till mitt träns det ska allt få bli fint när det kommer hit :)
Så ja mycket planer och lite panik här och där man kämpar mig igenom det!

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 19:31

Ja vi började med att borsta bort hår och torv/spån och Höö från dom på båda sidor. Sedan var det tvätta den röda lindan för den var smidig så det skrek om det så satt i duschen och hävde såpa och vatten på en svamp och guggade fram och tillbacka på insidan först sedan på utsidan sköljde av det och gjorde samma sak igen sen rullade jag ihop den innan jag hängde den på tork ska se hur den ser ut i morgon om jag nu måste göra samma sak igen och så ska jag ta ben skydden igen där jag missade.
Sedan täpade jag påsen eller förpackningen till de orange som var trasig. Men lindorna så bra ut.

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 19:25

Ja det var blandat med både leka boll sedan gå fint i koppel. Måste träna henne med att gå fint sen då jag börjar gå på asfalten igen vilket jag snart ska börja med ;)
Var svårt att se nät det var öppet för snön som kom mot ögonen. Men gick ändå bra kira sprang och var riktigt busig men gjorde ändå inget dumt, :')

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 19:22

Ja när kira hade rullat sig ovh fått busa av sig lite blev det först hoppning :) och ja ni ser ju hon flyger fint över hinderna! När jag ställt upp dom komm hon full fart och hoppade över skrattade bara och sa du ska få hoppa jag ska bara hämta godis och min kamera :) många gånger då hon hoppade han jag tyvärr inte med för jag skulle byta sida men kira var så taggat så stå still fanns inte i hennes värd :')
Sedan när man kom in började man skratta åt fländörs som lipade tig ett par snabba kort och han fattade inte vad jag skrattade åt. Han är så söt :')<3

Sedan gick man ut igen och träna fot stanna och kom.. Sedan tränade jag backa vilket går så där hon bakar 3/4 steg sen tittar hon bara på mig vill att hon ska backa lite mer. Men det går framåt :')

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 19:16

Ja det var snö storm ute när man drog upp rullgardinen. När man hämtade posten så tog jag med mig kira och ja hon rullade och hade jätte kul.

Av evelyn dahl - 23 februari 2015 19:13

Kira låg bakom mig när jag vaknade idag låg ett bra tag och hade mys med båda hundarna för tequila kom ju in och la sig på mina ben innan jag tyckte nu måsta jag gå upp xD

Ovido - Quiz & Flashcards