lady E

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 23:38

Han klarade det inte tyvärr ;P

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 23:23

Omg omg omg oliver arrow måste så se det :')<33333

[Bild]

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 23:17

Det är bara 4 fucking dagar kvar innan the walking dead börjar igen :')

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 23:15

Så härligt med sol en stund idag :')
Våren är nog på väg :D

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 23:04

Ville kunna rida så här utan något eller bara med halsring.. Men nu finns inte längre det där åh rida eller ens lusten att hålla på med häst.. Fota hästar för pengar visst men tror nog denna gång att jag ska sluta med ridning... Känns som om den där glädjen i det inte finns längre känner inte lusten och det är inte längre kul.. Vill inte vara i ett stall.. Vet att jag hade tanke på att åka till Julia och ofta henne och limerick men nu känner jag bara jag vill inte ditt.. Vill bara inte längre lusten och hoppet är borta.. Jag orkar liksom inte.. Behöver Lasse så mycket nu behöver honom har och behöver hans stöd.. Men han är nästan aldrig här längre.. Han jobbar och är med vänner jag är så glad över att han har vänner och har det bra men jag saknar att åka och fiska hälsa på hans vänner och åka ut i skogen och vandra eller åka till kyrkor eller shoppa och ha kul.. Men jag mår skit och varit sjuk och han har inte tiden med mig längre känns det som..
Han har alltid så bra svar han har alltid de rätta sättet att få mig veta vad jag vill... Han hjälpte mig ur denna tanke förut men nu är den här igen.. Varför har jag häst grejer jag är ju inte den som använder dom.. Har använt kanske mina schabrak och benskydd 3/4 gånger... Vissa är inte ens använda... De har kostat mig så mycket.. Varför ger jag mig ens upp då jag inte ens har planer eller gör det som är kul det jag vill.. Jag kan aldrig vissa framsteg med foton eller filmer.. Kan aldrig le som jag gjorde förut.. Jag vill inte längre det är min känsla...

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 18:02

Detta är en gammal japansk film som handlar om att ungdomar börjar bli ett stort hot mot vuxna osv så de gör ett program då evelver får slås för sina liv.. De släpps av på en öde ö och är tvunga att döda sina vänner eller deras kärlek. De har också ett halsband på sig som exploderar i om fler en 1 person lever då 3 dagar har gått. De exploderar också om du är inne på en far zone på ön. Det finns en manga serie av denna film och både filmen och manga serien är baserad på boken battle royal.
Hunger games är liknade denna så många som inte vet att boken battle royal kom ut i april år 1999 och blev eng översätt februari 2006.
Filmen battle royal kom ut 16 december 2000.
Mendans första hunger games boken kom ut september 2008. Och första hunger games filmen kom ut den12 match 2012.
De höll på att göra en amerikans battle royal men den drogs in då hunger games filmerna kom.
Eftersom många inte vet om att battle royal fanns före hunger games..


Men men jag har sett filmen och ja den är gammal men det händer mer i filmen en vad det gör i första hunger games filmen. De är fler som dör och det finns mer kärleks kännslor.
Och mer att de inte kan lita på någon och måste verkligen slåss för sinna liv och de har också arme inblandad som ser till att de inte lämnar ön för en det finns 1 vid liv och inga fler!
Jag säger att filmen är värd att se på :)
Har inte läst boken ska föröka göra det men just nu läser jag iallafall mangan :)

Av evelyn dahl - 4 februari 2015 12:38

Vaknade med kira framför mig och tequila bakom mig hade smått ont i ryggen så blev smörja den med hästlidiment sedan spelade jag lite spel medan jag väntade att 45 min skulle gå innan jag fick äta. Pga medicin jag tar för magen.
Sedan kollade man ut och det var snö storm igen.. Känns som mer snö bara kommer varje dag börjar bli för mycket tycker jag!
Gjorde rent kiras öron och släppte sedan ut henne och lät henne rulla sig ute istället för min säng för en gång skull. Hon rullade sig knappt inte för en hon kom in då var det gnugga huvudet på mattor osv..
Jag fixade så maten som blev kvar igår blev varm i ungen och fixade lite i mitt rum med blommor innan jag åt och tog min vitamin medicin och näringsdryck.

Ovido - Quiz & Flashcards