lady E

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 23:25

Ja idag har hon fått jobbat<3
Se om Ellinore kan ställa upp och hjälpa mig imorgon med med kira. Ska föröka köra hoppning imorgon och behöver då kanske hjälp av någon :) så klart är det spö regn blir det hoppa inne en kort stund sedan kasta boll och gå promenad. Vill föröka jobba upp kiras muskler igen :)
Få henne mer i form. Behöver själv bygga upp muskler så när isen släpper blir det att börja jogga :)

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 19:42

Vi vilade en stund innan det var dags för hundarna att gå u på kvälls promenad. Och ja jag halkade och slog mig nästan kira halkade och ramlade nästan omkull och sedan Ellinore och tequila gled och handlade till och från vägen var hemsk... Så när vi kom där det fanns mycket snö och nästan ingen har gått fick de hoppa och arbeta av dig riktigt :)
Sen vägrade jag gå på isen hemåt så gick i skogen där marken och mödan var mjuk och fanns nästan ingen snö och absolut ingen is vad vi såg :)
Hundarna gick jätte bra och små sprang lite i skogen för de halkade ju inte :)
Lyckliga var de allt :>

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 18:49

Efter kira och tequila varit ute och fått arbeta lite gick Ellinore och jag och kollade vägen alltså hur mycket is det var och hur halt osv vill inte gå på asfalten om en bil kommer halka på isen och sedan köra på mig eller att någon som kommer med hund halkar och vad som helst kan hända och sedan har vi ju det vassa gruset som kan skära i trampdynorna..
Så kommer ta ett tag innan jag kan gå asfalten med kira utan att jag halkar på områden och hon kan känna sig lugn runt bilar osv.

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 18:43

Ja blev kort snund sitt stanna och sedan kom vilket hon gjorde otroligt bra jobbade fot på asfalten utanför huset och både lite upp och neråt sedan var det leka och då fotade jag henne springa av sig fick hon allt min fina tjej. Sedan när vi kom in var det ligga på rygg och så kollade vi tassarna och benen och smörjde lite salva på sprickor i tramdynotna och maskerade benen lite :3

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 02:25

Ja. Föröka må lite bättre så ser på något jag vet är roligt! Och ja vad de en säger är det på skoj och är godkänt ut av staten.. Vissa saker är skumt och kanske inte borde sägas men det är på skoj och jag tycker det är roligt!
Har missat ett par episoder så man ska ju allt se dom efter tårar och många kännslor då man såg sista hobbit filmen<3

<3

Av evelyn dahl - 19 februari 2015 01:20

Why. Was gold and diamonds so important why you were blind .. wish you had woken up earlier and seen the light and felt the warmth of family and friends!

Ovido - Quiz & Flashcards