lady E

Alla inlägg under juni 2015

Av evelyn dahl - 21 juni 2015 02:40

Lasse var snäll och bjöd oss på pizza!
Sedan hade mamma gjort en maräng tårta med jordgubbar och någon otroligt god sås bredvid! Åh vad god den var!
Kan säga det var inte mycket kvar av den ^^
Så fick tårta igår och tårta idag :3

Av evelyn dahl - 21 juni 2015 02:36

idag kom Lasse och han ville se hur se hur paddtjän såg ut och vi vandrade lite på stigarna i i skogen där. Njöt av alla fåglar som sjöng och att det var lungt!
Sedan vandrade man lite på andra delar av lunedstrampen :3
Innan vi skulle hem så hade Lasse lite lektion med olika växter för Ellinore :3
Rätt kul att se henne lära sig något nyttigt! :3
Eftersom naturen är viktig och han hjälpa dig ifall du går vilse. :3

Av evelyn dahl - 20 juni 2015 13:56

vill inte ha höst men vill se The Walking dead! Varför ska det börja i oktober för?? Inte för att denna sommar är sol och varm utan regn och kyla.. -.-'
Men ändå.. Vill inte ha höst!!
Vill veta hur det går för Rick! Vad Morgan kommer säga hur Alexandra kommer förändras!
För er som inte fattar in kanske inte ser Wirén eller kommit så Ånge ( sorry för spoiler!) så har ni alla ställen och namn som har varit viktiga och namnen har nämts ett par gånger i serien!


The camp!
hershel's farm
The prison
Woodberry (The governers place!)
Terminus
Alexandra (tror jag stavade denna rätt!)

Av evelyn dahl - 20 juni 2015 13:49

livet är så jobbigt... Hittar ingen häst.. Har inge plats för en och Lasse har inge tur med hus.. Hans son kommer kanske få hus men för lite mark.. Julia håller inte på med hoppning eller teräng med limerick.. Pappas kompisar är det bara trav hästar inge rid hästar som är i min storlek och Shetlandponny är för liten för mig!!
Jag känner mig för stor för Islandshästar visst ska ta en turridning här i sommar med Linda men ändå inge hoppning inge trickträning inge arbeta rörelser eller mys dagligen i hagen..
De flesta hästar här där jag bor är för gamla eller travhästar sedan är det ju där jag red men gick som sakt där ifrån...
Och sedan hade vi en vit fin valack som jag prov red som nu är i Skåne hos hans nya ägare :/ mammas kompis har tävlings hästar! Alltså för avenserade hoppning eftersom hon tävlar i höga klasser. Anki håller på med dressyr hästar och de är också för höga klasser för mig.. :/
Harrys dotter håller också på med högklasser i dressyr. Och hennes andra häst har fodervärd.. Känns som att ingen jag känner har en häst jag kan låna och hålla på med hoppning så ja jag kommer väll vara den som åker iväg får en kort ridstund innan jag åker hem.. Inga tränings pass eller något och alla foderhästar här där jag bor är för dyra och lite för gamla vill inte ha en häst som är 3 år yngre en mig eller 1 år äldre en mig lixom.. En häst på 5-10 år är okej.
Men kommer nog aldrig hitta den perfekta hästen eller få hålla på själv.. :/
Ush allt är bara imot mig! :(

Av evelyn dahl - 20 juni 2015 03:27

detta år var det regn och sol sedan regn presis som förra året!
Och detta År igen kom Linda och vi drog iväg till lundedet då alla hade åkt där ifrån ;P pga jag gillar inte folk massor och ja det spö regnade då det höll på... Så först var vi hemma pratade och jag fixade bilder. Efter det åkte vi som sakt till lunedet!
Och ja vi sprang runt och fotade i skogen där vid stranden osv :3
Riktigt mysigt på vägen hem åkte vi in en väg och fotade lite hästar vilket var trevligt för fick foton på några föl :)
Kanske inte de bästa men de duger!
När vi kom hem luktade lindas bil så pappa och vi kollade den så inget hade gått sönder eller att något höll på att brinna! När vi kollat och allt verkade okej gick vi in och åt en tårta Linda hade med sig och ja den var super god!!! När vi ätit tårta åt jag mat hehe hungrig var jag ;P
Sedan satt man där med mobilerna var riktigt sociala innan vi gick in i mitt rum och såg på när lamén tystnar och sedan monty pyton och blues brothers. Lysnade på musik som vi växte upp med och pratade xD
Sa att vi får ses mer nu under sommaren åka och fota öfallas Islands hästar osv :)

Av evelyn dahl - 19 juni 2015 02:16

kolla det på all päls som växt ut där det gamla vatten exemet satt :)

Av evelyn dahl - 19 juni 2015 02:14

vädret har varit regn liften varit tung och jag varit trött med huvudvärk typ hela dagen.. Suttit med Ellinore i köket och kollat olja videor på youtube sedan fixade jag bilder innan pappa kom hem. Sen då mamma kom hem så hjälpte man att fixa in varor. Och ja man känade 10kr för mamma var hos Ennie med vilket man skog vad om med pappa xP
Kira mådde inge bra idag.. Hon spydde upp maten efter hon hade ätit.. Sedan kom Lasse med chips, godis och dricka från Norge :)
Han skulle dyka upp igen på lördag.
Sedan gav jag och pappa oss ut med hundarna i regnet.. Kira var lite seg och ja mår man inge bra så är ju något fel.. Blev lite springa då det började spö regna när vi nästan var hema.. Sedan var det mat innan man gick in i vardagsrummet och såg mer på youtube med pappa innan vi var så trötta att vi la oss i sängen ja här är jag.. Huvudet tar typ död på mig :/
Men ja det är ju pga regnet så..

Ovido - Quiz & Flashcards