lady E

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 23:57

hehe detta är en fin schäfer kille som en kompis till oss äger :)
Han heter sagal om jag stavade det rätt ^^'
Innan vi åkte till Örebro så svängde vi in där pappa hade fas tre jobb och vi fixade listor och köpte grillkol och lite toa papper och hushål för ja ksk säljer och pappa gillar det laget!
Jag och Ellinore hade det mysigt med sagal och han var allt i full fart han är som kira älskar bollar men har ätit upp alla han hade ^^' kira fick trasiga bollar av ksk så därför har hon typ 20 stycken ^^'
Sagal hade ont såg jag på ena bakbenet han är gamal och det är ofta bakbenen som ger sig på en schäfer vilket hon som äger honom sa till mig.. Vetat det länge men hon har ägt ett par schäfer hundar och vet mer om just denn rasen en jag gör. ^^'
Men ja han är allt fin :)

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 23:50

mark har börjat spela ett spel som är baserad på en verklig händelse för 50 år sedan i Ryssland.. Det är ett av de inflikade mysterium och skapade mer frågor en svar.. Kan säga att när man hör eller ser bilderna från just denna händelse ryser det i kroppen. Vissa asker är mer intressanta en andra och detta precis som Lisa lams fall är intressant. Kan mest vara för man inte förtar hur eller vad som hände med dessa två händelser.. Men men fick också reda på att det gjorts en film med! Som är typ ungdomar som åker ut till Ryssland och ska gå samma väg som dessa 9 andra had gått och jag man kunde förutse att de skulle hända vissa saker och det skulle försvinna.. Men denna händelse är otroligt läskig på så många vis och mesta delen är de kroppar som hade skador och vissa kropps delar borttagna som inte gick just då att ta bort.. Men ja bara ni själva söker på youtube eller Google för mer info..

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:59

Det har allt blevit en del låtar ^^
Går allt och sjunger med!
Åh dessa låtar blir aldrig dåliga de flesta har hjälpt mig igenom svåra dagar i högstadiet!
Dessa band är jag grymt tacksam för!
De hjälpte mig att gå igenom svårigheter de gör de fortfarande! Men mest i högstadiet jag känd enig trygg då jag hörde deras röster!
Åh så grymt tacksam över dessa artister!

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:54

detta var fländörs reaktion på vad pappa höll på med då han busade med kira xD
Haha dör lite över den för han ser så sur ut xD

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:51

efter promenaden vilade vi lite inna vi gick ut i hungården skulle träna lite rulla runt utan godis och ja detta hände.. Hon blev smått tigit började rulla runt och göra skumma skall ljud ^^'
Såg roligt ut och kunnde inte annat en skratta åt henne :3

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:48

de var båda lösa ock kopplade till och från det berodde på att tequila skulle göra behov hon går långt in och vi som håller i kopplet står typ i skogen eller i diket.. Hon blev kopplad för att hon stod och åt gräs och inte gjorde det hon skulle samt i de områden vi inte ser om någon kommer från andra hållet.. Kora fick gå kopplad mer en tequila och det är på grund av henens sår på tassen. Och hon fick vara lös för att jag skulle öva olika saker jag läste i en Helga hund tidningen! Sedan hittade hon en pinne som var för stor för henne xD
Men ja hon brydde sig inte.
Sedan när vi kom hem var det tvätta såret på tassen och smörja det :3

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:41

ja, denna katt är min och inte som andras xD
Var mycket prat i köket då pappas kompis var här och mamma retade fländörs genom att säga mjau... Öpnade dörren och sa bara hans namn och han kom in satte mig på knä och började pyssla med honom bad honom att stå på två ben ett par gånger vilket jag inte fick bild på för en jag gjorde det mot ingången till köket han fuskade dock med att ta imot med tassen på väggen :/
Sedan att han i mitt knä innan han ville up på mina axlar ^^' så klart bar jag honom att prata med då jag frågade är du hungrig och jag fick allt ett svar :)
Lite kul att trick träna katter med :)

Av evelyn dahl - 16 juni 2015 00:35

ja idag fick jag min promenenad!!
Hehe bryr mig inte om jag typ går samma varje dag.. Men klarade mig riktigt bra utan Ellinore den sista biten :3
Ellinore är räd för ormar så hon ska alltid gå nästan mitt i vägen om inte en bil kommer -.- så kan knappt gå vart jag vill för hon är rädd.. Och får knappt gå själv för mamma och pappa är rädd för att jag ska svimma.. Och de själva orkar inte med och gå... -.- men men vi gick iallafall och kameran var med idag! Trodde jag skulle få några kort på kalvarna vi lagården med de var för långt i i hagen för att få bra bilder :(
Sedan så var de andra korna en bit nerdanför längst in i hagen och Ellinore trodde de skulle komma.. Jag började gå.. Så vi gick förbi lagården mot en sjö och massa sommarstugor där det också finns hagar och gärden.. Och där blev Ellinore surrig och skulle inte gå längre så blev att jag själv gick ner.. Då vissade det sig att Ellinore lagt i solglasögonen hennes i min väska ( fick reda på det då jag kom hem.) när jag väll bör objektiv vid sjön eller i skogen hade jag dock inga solglasögon i väskan.. Men det var mitt fel att dom var borta.. -.- vem var det som hande dom vem var det som inte orkade bära dom? Hon just det hon inte jag.. Hon sa inte ens till mig att hon la ner dom i väskan!!! Men jag viste inget medan jag gick runt och fotade igenom skogen innan jag kom till sjön varför jag gick skogen var för att vägen ner kan ibland vara översvämmad, lerig och blöt, och jag Ville ej det. Satt och njöt i solen! La mig en stund på en av stenarna med fötterna i vattnet var lite smått för klar för mig en att bada kände jag xP
Sedan gick jag samma väg hem med med mer foto tagningar ^^ när jag kommhem var en av pappas kompisar här och sedan fick jag reda på om sol glasögonen...

Ovido - Quiz & Flashcards