lady E

Alla inlägg den 18 juni 2015

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 04:00

man åkte visst iväg ändå.. Mamma övertalade mig.. Vilket jag ångrade snabbt men det står i inläggen nerdanför om dagen.
Jag satt trångt i bilen för Sveas bilstol. Väder var dåligt och ja många var sura och smått ilskans.
Men vill skriva sorry för alla stav fel eller fel ord vid/i vissa meningar uppdaterade ju mobilen här för ett tag sedan visst den är bra men rättnings programmet i mobilen hatar mig.. Och ja den ger fel ord utan att jag ser det eller så kanske jag tycker på fel bokstav eller liknade så sorry för att det!

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:55

okej!! Jag tycker att när jag är ute och handlar springer i mycket affärer men nepp 8 affärer på gatan inne i Örebro plus vågen är inget vad jag fick springa i idag... Sen åkte vi ut till lager 157 och Marieberg också!!!
Alltså vi sprang i alla butiker som var om kläder förutom de jag ville in i vilket var 4 affärer på vågen och 4 på torget.. -.-' och de jag ville in i var mest spel eller böcker det var 3 affärer som gällde kläder! Men annars var det spel böcker kanske också för plastdjuern jag samlar på med xP
Men nepp Ennie var inne i bakverk/godis vet ej själv sedan kläder, smink, skor, möbler, tyg och smycken och där fick jag gå runt med henne duma vagn som var ett helvete att köra med en fel rörelse och vagnen drog iväg.. Fick inte kolla in i butikerna jag ville in i utan att få en kommentar.. Och sa jag vad jag tycket om det hon skulle köpa så blev det ett par blickar eller en kommentar.. Okej jag hatar rosa!! Jag hatar det!! Tycker färgen är så ful.. Sorry ni som gillar den men jag gillar den inte.. Och allt Ennie köper till Svea är typ rosa.. Sa att hon kanske inte gillar rosa.. Fick inget riktigt svar för att tömma en hel garderoben och köpa en ny med kläder är väll ej svaret på tänk om hon inte gillar rosa.. Kanske köp blandade färger.. Svea gick ju ändå och kollade mer på killarna avdelning med kläder en tjejernas vilket jag gillade xP
Ennie gillade inte att Svea villa ha en blå tröja med fiskar mer typ skelett fiskar på eller att hon ville ha krokodiler och superman tröjor xP
Svea var jobbig jupp.. Hon skulle inte sova skrek då hon skulle i vagnen och skulle riva allt.. Ennie gick runt och bar henne typ hela tiden Svea visste hur hon skulle få Ennie att göra som hon ville vilket när jag påpekade det var ej okej.. Ennie bad om ursäkt via sms till mamma hur hon hade betet sig men ja jag tog inte i mot det och ja annat hade redan hänt så.. När vi träffade mamma och Ellinore så stod vi inne på mc Donalds för jag äter inte subway har testat 3 olika smörgåsar ja jag vet du väljer själv vad som är på eller inte men tycket ändå inte om det!! Mamma såg att jag inte mådde bra berättade allt skriver ju inte allt här.. Men ja mamma kramad dom mig vilket jag behövde.. Efter det som hänt.. Och att jag hade en smärta i bröstet som gjord enig galen.. Mamma ser på en gång då jag känner mig nere eller är på väg att få en ångest attack. Bilen är ett bra stöd för att minska skada på mig själv men hon är ju inte alltid där..
Men klaras mig bra blev inga stora skador för någon inga tårar eller liknade.. Första jag åt på en hel dag var 20 Nuggets :3
Älskar dom!! ^^
Sparade lite för att äta på vägen hem bilen vissa inte gillad inte det men mammas bil och min mat! Delade inte med mig heller då Ennie ville att jag skulle ge Svea en nugget för Svea älskar visst kyckling.. varför jag inte delade med mig? Nr 1 Jag hade inte ätit på hela dagen!
Nr 2 jag är underviktig med ungefär 10 kg om inte mer!
Nr 3 får sällan äta mc Donald och få sötsur sås och Nuggets!
Nr 4 mamma betalade med lagar jag var skyldig henne!
Ennie har pengar så bara att hon köper egen kyckling åt Svea.. Mamma fick förklara för Ennie att jag behövde denna mat.. Tack för den räddningen!
Efter vi var klara med mat var det mer affärer som skulle kollas igenom -.-
Jag gick med mamma och fotade fåglar, blommor, statyer och ja konstverk ^^
Sedan höll tiden på våran parkerings lapp på att ta slut så vandra mot bilen blev det i regnet torkade bort de lilla vatten som kommit på kameran innan jag la den i väskan! Och vi åkte till nästa klädd butik.. Och Willys..

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:27

önska väder varit bättre :/
Och jag hade kunnat se de andra häftiga konst verken!
Har några bilder i kameran för ja den är alltid med typ xP
Men batteriet är död så nu laddar det!
Men åh älskade verkligen vissa av konstverken som stod här och där vissa kunde jag tyvärr inte fota för folk aldrig gick i från dom eller så stod de inne i en byggnad som var mörk.. :/
Men jag pratas som former färger och vilka känslor vissa konstverk visade och Ennie stod där som ett frågetecken och sa att vi inte hade tid att kolla.. :(
Jag var sur jupp...
Men fick foton på vissa av dom :3

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:22

ja då var det handla mat på Willys i Örebro vilket jag må säga var jävligt stort!! Trångt på vissa tullen jupp mycket var slutsålt jupp men stort var det!! Typ halva Ikea.. Kändes som det iallafall xP
Ennie var snäll och köpte lite mat och annat åt oss för mamma hade inga pengar.. Jag fick hålla koll på Svea för det gjorde inte Ennie och mamma körde vangen för ennel kunde ju inte kolla på en lapp och gå men en vangn samtidigt -.-
Svea kan ju gå inte bra men hon kan gå och riva ner och förstöra är jätte kul.. -.- kan säga ville döda henne ett par gånger då hon skrek eller spelade en i magen då man skulle flytta på henne för folk kom.. Visst mamma hjälpte mig till och från och jag tog vangen istället vilket var bättre men Svea ville att jag skulle bära henne -.-
Kan säg att dagen kunde ha blevit bättre... -.-
Men jag fick iallafall dricka och kanelbullar och lite annat :3
Inte tillräckligt för att dagen skulle bli bra men ändå.. Tittade på massa olika filmer hittade ingen jag gillade och böker fanns det lite.. Hittade inte var spelen var för en vi skull gå ur butiken :/ men bland tidningarna hittade jag en dator med samma namn sol min bara lite nyare! Den har sina likheter till min dator jag har hemma med men denna är mycket dyrare en vad min var ^^'
När mamma pakade varorna och Ennie betalade så tycket Svea att kolla på olika tuggummi och annat var kul hon slog nästan i huvudet i Gud vet allt när vi väntade på att mamma skulle packa klart.. :/
Kan säga var skönt att kunna ta det lungt med hörlurar i öronen på vägen hem! Och härligare blev det då Ennie och Svea klev ur bilen och gick in i deras hus och hemåt var det!

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:09

älskar den nya tröjan Ennie köpte åt mig.. Den var på rea och kostade bara 75kr och hande kostat 150kr så det är ju bara att slå till och ta den ^^
Bekväm ock underbart material :3
Och ofc acdc!
Gick runt hemma och sjöng lite xP

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:07

kolla vad fint det är!
Tvättade bort all torkat gägga och sårskårpan och bara ett litet sår fanns kvar tog och hävde på zinkpata efter jag tog denna bild men vara kolla *.* kan knappt tro att just där för några dagar sedan var det fullt men gägga och blod och det såg hemskt ut!!
Bara tassen kvar innan man kan börja gå och ta lite vatten bilder med henne :) och ofc åka och bada!!! Åh vad jag längtar hoppas Linda kan dra iväg med mig och kira så vi kan bada nu i sommar! Ska ju rida islandshäst med ;)
En kort tur för känner mig lite för lång för just en islandshäst ^^'
Min vikt är okej eftersom jag är underviktig med 10 kg om inte mer >_>'
Men men är så lycklig att kiras vatten exem är nästan färdigt läkt! :)
Hoppas det håller i sig nu så jag kan träna med henne!

Av evelyn dahl - 18 juni 2015 03:02

åh kan knappt se Eller höra just lee..
Nu för ett tag sedan dog ju underbara Christopher lee vilket var otroligt tragiskt vi förlorade en otroligt duktig talang och skådespelare! Men just lee everett spelade jag själv! Jag köpte The Walking dead spelet och spelade lee everett som är huvudkaraktären visst finns fler men du som spelar är lee i spelet. Har sett många spela The Walking dead på youtube och sett vad för val de gjorde och de flesta sorry för spoiler! Men ja de flesta sågade av hans arm... Okej visst det kan funka om man gör det direkt efter man blivit biten!!! Då man fick välja mellan att ha kvar armen eller såga av den hade lee redan gått för länge han svimmade såg hemsk ut var svag och hostade.. När jag satt där och skulle göra valet gick tanken att det är försent att såga av armen och sågar jag av den förlorar han blod och kan dö tidigare och mycket mer plågsamt.. Denna gång var det ett spel och man får samma slut vilket du väljer men om man tänker efter skulle lee dött tidigare om man sågat av armen eftersom de aldrig sydde eller brände armen som de sågat av.. Det är viktigt då inte sjukhus eller läkare finns nära är att har man ett stort eller djupt öppet sår måste man antingen tvätta det och sy igen fet eller ta något jävligt varmt och bränna såret dör ja det döda bakterier och får huden att drar ihop sig som kan hjälpa att stopa blödning ett tag. :3
Tänket lika bra att förklara ;P
Men jag såg att lee var sjuk och tycket armen kunde vara kvar men han var ändå en så jävla underbar karatär i spelet alltså går inte att beskriva bilen sorg jag hade i slutet.. Som de flesta jag sett gjorde så ja jag var en av dom.. Jag lever mig alltid in i serier filmer och spel och hatar då vissa karaktärer försvinner eller byts ut.. Men när lee försvann så grät jag länge och kan aldrig sluta tänka på honom och hur bättre spelet hade varit om han var kvar i det..

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards