lady E

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av evelyn dahl - 11 juni 2015 03:26

Tog en extra promenad då pappa och Ellinore åkte iväg på en bil träff timme eller mer bilar som åker fram och tillbacka.. Gick jag på promenad med tequila tog en kort promenad på asfalten med henne.. Efter Prada och hon hade slagsmål blev hon osäker med andra hundar säger inte att hon hör utfall utan blir över skyddande och gillar inta andra hundar komma fram till oss då hon ligger elelensitter vid någon i familjen. Kira är jag också osäker med andra hundar vill bygga bort det men ej hittat någon hund jag vågar träna kira med.!
Kira har jag också haft sedan Jon var valp. Jag har sett hennes uppväxt fån börja. Tequila köpte vi av en tjej som ljög om henne tequilas uppväxt, ålder, sjukdomar och att hon inte haft valpar.. Tequila hade troligtvis haft ett väldigt hårt liv innan oss för hon var rädd för allt. Alltså känner jag inte tequila till 90% för ingen känner sin hund till 100% vad alla säger..
Men iallafall hon var duktig. Hon drog inte och sa jag fot gick hon fot. Inga problem. Vädret var bra och hon var inte seg utan var brevid mig nästan hella tiden ibland var det något som luktade eller så skulle hon göra behov! Duktig var hon iallafall!

Av evelyn dahl - 11 juni 2015 03:09

Idag fick hennes vatten exem lufta!
Vilet var bra för det blev torrt och det kommer snart bli en skorpa på det.
Hon haltade inte lika mycket på sitt ben såret där börjar också göra framsteg. Sedan fick jag tvätta hennes öron för de var hemska. På promenaden gick hon fint och lungt. Blev inge springa eller mina vanliga snabba steg ( min vanliga gå framåt fart ) är lång tar långa steg och går väldigt fort. Efter promenaden maserade hennes ben och kropp en sak jag gör till och från för att kolla muskler och ben samt hennes rörelse och om hon får ont. sedan fick hon vila vill inte ta i med hennes sår på benet eftersom en klo som rör vid det hella tiden.

Av evelyn dahl - 11 juni 2015 02:43

Fick ett par bilder på Mimmi idag en spänd och racer katt må jag säga.. Hon kom in i full fart in och var borta eller mer gömde sig ett bra tag.
Sedan var hon vaksam då vi gav henne mat. Jag fick fina bilder På henne då hon satt och stilla.
Kollade henne och hittade inge sår kännde att hon blevit lättare inga klor eller tänder var brutna. Allt var okej och jag fick några rivsår.. För ja hon gillar inte att folk ska kolla henne osv..
Nu är hon lung och sover gott.

Av evelyn dahl - 11 juni 2015 02:08

Åh detta flätor och dessa lila nyanser!
Åh älskar det!
Får mig att vilja testa olika färger i håret *.*

Ovido - Quiz & Flashcards