lady E

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av evelyn dahl - 27 juni 2015 01:15

ja idag gick vi till lagården igen för där finns det kor att fota eftersom ja inte många hästar här gör mycket.. Så klart fotade jag simben och den nya hästen för Ozzy skulle ut och köras :)
Men ja de travar alltid runt eller liknade då man är där så lunga riktigt action där inte. ^^' Fina är de och mysiga riktigt mysiga och de kan allt stå fin så jag får fina bilder!
Men korna idag var det full fart på!
De sprang runt som galningar och kameran var i full fart! :)
Riktigt kul att se dom springa runt eftersom man inte ofta ser kor springa eller trava xP
Sedan pratade vi med en kompis till Ellinore som var där :)
Katarina hade en kille där som troligtvis är praktikant så vi han aldrig riktigt prata med henne ville vissa bilder och berätta vad härliga kor hon har detta år :) och ja de är härliga förra året var de inte riktigt framme och gjorde saker man kunde fota idag springer de runt gör roliga miner och är super söta :3 riktigt kul! Visst denna sommar är smått tråkig trodde jag skulle hittat ett ställe att rida ha en häst att fota och umgås med.. Men tyvärr inte.. Kommer ju rida islandshästar efter mamma tagit hennes tur. Och sedan ska jag ju lämna bilderna till Lotta på Willy och kanske rida salto men vet ej då det kommer hända om jag ska vara ärlig. Han varit så mycket och mina ångest attacker och saknaden av Heppe sedan allt bråk med medicin/läkare och min hälsa.. Visst mått bra nu ett par dagar men men vet ju aldrig! Och att jag inte hittat ny häst att rida.. De små bråken som händer i familjen.. Sedan har jag lovat att fota Julia och limerick.. Men jag är nervös och smått rädd vet ej varför jag är det bara.. Aldrig haft känt den känslan till så mycket förut. Men men ska läsa kalart mina kapitel fixa lite bilder och tömma mobilen innan sova ^^

Av evelyn dahl - 27 juni 2015 00:58

dåligt med bilder för dagens inlägg tyvärr.. Hehe fastnat i en Maga serie och sedan såg man att nya kapitel kommit från serier jag läser så ha över 143 kapitel nerladdade i mobilen = dåligt med utrymme >_> hehe tur att jag läser fort xP
Men idag gick jag en bit med tequila pappa och vi väntade oss inte att en bil skulle komma där vi gick. Kira fick springa då hon har så mycket energi! och så då bilen kom blev det koppel på båda hundarna iallafall då den åkte och vi inte såg den länge så var kira lös och jagade boll. Tequila höll jag i koppel för hon är seg och bara äter gräs vilket leder till att hon spyr eller vi får hjälpa henne bli av med gräs på andra ställen -.- bilden som åt upp visade sig hade stan ah där pappa och vi matar fiskar och sedan vänder pga tequila orkar inte gå så långt. Och ja hon är riktigt trög och seg efter en promenad lägger hon sin innanför dörren och ligger där ett bra tag. Men ja vi fick vända och gå hemåt. Och kira var duktig att lyssna på pappa då jag och tequila kom lite långt ifrån dom :) hon gör mig riktigt stolt! :)

Av evelyn dahl - 27 juni 2015 00:52

blev allt riktigt nyfiken nu :3
Som ni som läst min blogg länge vet ni att jag älskar skräckfilmer!
Och halloween är bu en av de största skräck film serierna :)
Jag gillar Michel han är häftig liknade Jason i många sätt.. Iallafall att han kommer tillbacka från saker som du inte ska komma tillbacka ifrån.
Jag är riktigt nyfiken på denna film ovh hoppas den är bättre en de två andra nya omgjorda halloween filmerna. Visst den första och andra halloween är grymt bra tycker jag sedan finns det vissa som förstör hella serien.. Michel syster får en dotter som går hos samma läkare Michel gjorde sedan några filmer ifrån den så fick Mickels syster en son man bara vänta va??? Och sedan är hon vid liv men kanske jag som inte fattar filmerna men de är gjorda några år ifrån också! Och vet att vissa tycker som jag när det gäller om Mickels syster fick en son eller dotter! Och tycker vissa filmer är för hoppa och har lite dålig handling.. Dock är Michel sitt ja vanliga ja.. Går runt och dödar alla i sin väg på otroligt hemska sett och ja en kniv i dig och du sitter kvar på väggen är rätt hemskt! XP
Gillar också en film kommer inte ihåg vad den heter men det handlar om ungdomar som ska vara i michles hus han växte upp i och det ska sändas på tv.. Visst den är seg i början men när Michel den riktiga är inne och börjar döda händer det grejer :3

Av evelyn dahl - 27 juni 2015 00:38

Kollade igenom öfallas bilder :)
Hade lite tråkigt så varför inte.. Hittade då bilder på mjölnir eller hur man stavar det ^^'
Men men hittade bilder på honom då han var för och ung islandshäst!
Och kan bara säga att han är super söt! Åh grymt söt! Han måste varit ett så härligt föl för han är en riktigt mysig häst som älskar saker att bita i och lätt lärd är han med *.*
Gillar att bli kliad och ofc att kramas. Kan säga att han ät med dig överallt då du är i hagen bland de andra hästarna :) han ska ha uppmärksamhet och du vet allt att han är vi dig. Knuffa eller små bita lite i skor, jackor eller väskor :3 kameran är intressant pga klick ljudet den gör :3
Men saknar dom allt! Underbara hästar är de! :)

Ovido - Quiz & Flashcards