lady E

Alla inlägg under juni 2015

Av evelyn dahl - 25 juni 2015 00:32

åh kolla bara *.*
Åh vad jag vill se den nya säsongen nu! *.* kolla extra mycket på Norman ofc *.* han blir bara mer och mer sexig för varje säsong! ;)
Se vad som händer med rick osv.
Gillar att de visar små bitar så man blir mer extas och kan bara inte vänta! :3

Av evelyn dahl - 25 juni 2015 00:23

hundarna var allt redo på promenad idag.. Det var ett tag sedan man gick på promenad med kira faktiskt ^^'
Ska se om jag kan börja hå på asfalten snart med henne eftersom såret på tassen natt har läkt helt!.. ^^
Hon var riktigt pigg idag så körde lite sitt vackert och fot då hon var lös! Hon fick springa efter boll med då vi var vid damen :3
Riktigt kul tyckte kira!
Tequila var slö och ville verkligen knappt gå äta gräs och vara sur tyckte hon var kul.. Viss ställen stod hon bara och kollade på oss och vägrade gå.. Tycke att hon är jobbig då hon bara står där och vägrar gå.. Blir så jobbigt att säga till henne eller dra smått i kopplet.. Hatar det..
Men vi fick med henne och ja hon var lika seg på hem vägen :/
Hon spelar bara seg jag har allt sett henne springa då det gäller mamma eller godis! Då kan hon göra saker och ting men annars vägrar hon till allt.. Jag kan be kira göra rulla run och bara säga duktig tjej bara för jag inte ger henne godis blir hon inte sur utan fortsätter lyssna på mig.
Men ja hon är ju som hon är..
När vi kom hem var det mat för mig och Ellinore men ja jag smörjde kiras läkta vatten exem med Helosan salva för att det inte ska vara för torrt och bli irriterat av solen med mera.
Sedan torkade jag genen på benen och under magen för hon var blöt där och hon njöt av att bli torkad det är rätt kul att se henens miner eller rörelser hon gör xP
Eftersom kira hade sprungit idag så maserade jag och kände på hennes kropp och kollade muskler och annat och allt va okej! Hon stod bara där och tittade mig.. Kollad eöronen och de var ok böttre en igår. Men ja blir snart att tvätta dom igen.

Av evelyn dahl - 25 juni 2015 00:10

mitt hår var så slitet att det blev klippa bort det sol var dött eller gått av.
Så känner mig kort hårig igen :/
Men men snart blir det kanske färga håret också! *.*
Har ej berättat för mamma att jag vill ha hela håret blått.. Hon kommer inte gilla det men men..

Av evelyn dahl - 25 juni 2015 00:07

ja vad ska man säga älskar denna hibiskus!
Efter en blomma dör finns det ett knott under och kommer få ett par här framöver *.*

Av evelyn dahl - 24 juni 2015 15:54

Okej bilden är dålig jag vet.. Men det har läkt. Det är hud inge vätska på tassen ^^
Bara att vänta på att pälsen ska växa där :)

Av evelyn dahl - 24 juni 2015 03:43

ja man vaknad vid 12.00
Svarade på sms av Ennie..
Och sedna kändes halsen toppen!
Men fortfarande lite täppt i näsan..
Och nässpray funkar inte på mig för börjar blöda näsblod så fort jag testa att spruta det i näsan.
När Ellinore och mamma åkt mot Örebro så var jag hema själv.. Satt först på framsidan med båda i koppel för ja inget staket ocu vem vet vem rörelse bad som kan komma på vägen brevid huset. Fländörs var riktigt mysig låg brevid mig mesta delen. Fotade lite fåglar hundarna och ofc fländörs innan jag bara låg och läste på mobilen.. Efter ett tag blev det skugga på framsidan så vi gick till baksidan istället där var mammas dator med och satt och såg på youtube medan hundarna busade och njöt i solen vilket mina ben gjorde med hehe ;)
Sedan kom pappa hem och efter det mamma och ellinore.. Jag följde med mamma till en jobbar kompis till henne för mamma hade grejer hon skulle lämna.. Efter det var det Ennie och ja sedan hem.. Tråkigt och inte mycket som hänt förutom magsmärtor och ångest anfall... Ja vara föröka kämpa vidare..

Av evelyn dahl - 24 juni 2015 03:33

idag vissade det sig att Prada min stora systers hund som inte längre kan ha pga Svea.
Prada har varit ja min systers lilla bebis och ja så blev hon behandlad på många sätt.. Prada är en avundsjuk hund och ibland svår att hantera för hon är en bitch ärligt talat! Hon skulle bestämma över alla hundar man kom i kontakt med vilket fick en att se dum ut! Och menar riktigt dum ut!
Men när jag börjad på ias och Ennie var gravid.. Och ja då mådde hon inge bra må jag säga!
En dag när jag kom ditt för jag skulle ut med Prada så vägrade hon att gå.. Ena frambenen var utsträckt och hon vägrade röra på det.. Hon sa aldrig ett pip men man såg på henne att hon had ont. Ringde pappa och han fick komma. Hon hopade på 3 ben.. Vi var där en stund innan jag var tvungen till skolan och pappa till hans jobb.. Fick bara reda på att Prada hade blevit bättre. Men aldrig vad som var fel. Idag så var det samma problem med hennes ben.. Jag kollar kira hela tiden 2/3 gånger i veckan masserar jag henne böjer lite på benen ser om hon har ont klämmer och kollar hennes muskler och ben. Vilket jag tycker man ska göra kira hon står eller ligger bra där och bryr sig inte mycket om att jag stärker ut hennes ben och sedan böjer ihop dom. Hon gillar dock inte när jag kollar tänderna eller trampdynorna ^^'
Berättade ofc detta då mamma och jag var hos Ennie att man ska kolla hunden efter en promenad och också kolla så hunden inte stärkt på någon muskel och mera. Hon tittade bara på mig. Kira är som jag skivit tidigare det viktigaste i mitt liv! Jag gör allt för henne och hon allt för mig typ xP
Men jag håller tummarna att Prada får det bättre börjar må bättre!

Av evelyn dahl - 24 juni 2015 03:31

idag vissade det sig att Prada min stora systers hund som inte längre kan ha pga Svea.
Prada har varit ja min systers lilla bebis och ja så blev hon behandlad på många sätt.. Prada är en avundsjuk hund och ibland svår att hantera för hon är en bitch ärligt talat! Hon skulle bestämma över alla hundar man kom i kontakt med vilket fick en att se dum ut! Och menar riktigt dum ut!
Men när jag börjad på ias och Ennie var gravid.. Och ja då mådde hon inge bra må jag säga!
En dag när jag kom ditt för jag skulle ut med Prada så vägrade hon att gå.. Ena frambenen var utsträckt och hon vägrade röra på det.. Hon sa aldrig ett pip men man såg på henne att hon had ont. Ringde pappa och han fick komma. Hon hopade på 3 ben.. Vi var där en stund innan jag var tvungen till skolan och pappa till hans jobb.. Fick bara reda på att Prada hade blevit bättre. Men aldrig vad som var fel. Idag så var det samma problem med hennes ben.. Jag kollar kira hela tiden 2/3 gånger i veckan masserar jag henne böjer lite på benen ser om hon har ont klämmer och kollar hennes muskler och ben. Vilket jag tycker man ska göra kira hon står eller ligger bra där och bryr sig inte mycket om att jag stärker ut hennes ben och sedan böjer ihop dom. Hon gillar dock inte när jag kollar tänderna eller trampdynorna ^^'
Berättade ofc detta då mamma och jag var hos Ennie att man ska kolla hunden efter en promenad och också kolla så hunden inte stärkt på någon muskel och mera. Hon tittade bara på mig. Kira är som jag skivit tidigare det viktigaste i mitt liv! Jag gör allt för henne och hon allt för mig typ xP
Men jag håller tummarna att Prada får det bättre börjar må bättre!

[Bild]

[Bild]

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards