lady E

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 23:42

Bara 12 bilder till sedan är jag klar med alla bilder jag tog på mina halsband så ska jag fixa hopp bilderna jag tog i snö stormen med kira :)
Ska föröka ha en hopp träning här i veckan om det inte regnar och blåser. Annars är det promenad som gäller på asfalten eller mot padkärn tror jag ska ta padkärn vill se hur det ser ut nu osv :3

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 23:36

Många fattar inte hur jag kan gilla detta band.. Men om man lyssnar på texten är de som three days grace de har starka känslor och tal i sina låtar!
Och de rör mig de räddar mig från min depprition de hjälper mig att få ur min smärta. Deras sånger är underbara!

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 20:59

Mamma och pappa har börjat se denna serie på SVT.
Jag har Asperger och har problem med människor förstår ofta inte människor! gillar inte att folk är nära mig eller rör vid min hud ( därför mitt problem med läkare och tandläkare) Svårt att läsa av kroppsspråk och förstå olika konversationer. Svårt med nya personer och nya omgivningar.. Tar tid att vänja sig vid förändringar. Kan ibland säga saker jag inte menar eller ens fatta att det jag sa togs på fel sett. Håller mig ofta tyst och bryr mig inte mycket om vad som ska göras och inte. Kan ta en lätt reagera på saker och lätt hitta saker då jag försöker. Hatar folk mängder och när gångna människor. Vill ha mitt space kunna träffa en vän och inte behöva ses på 1/2 månader... Hatar förändringar det är det värsta jag vet.. Hade svårt att byta skola byta klass och skåp.. Hade svårt att börja rida och nu kan jag inte fatta att jag inte längre ska ditt. Svårt med mat hatar blandad mat och allt ska vara för sig. Väldigt försiktig vad jag har i mig osv.
Har lätt att minas och komma ihåg saker i mitt liv lätt att lära mig om jag får göra det på mitt vis som är läsa och fråga och få fakta. Tänker en hel del som tar på mina krafter och det många med Asperger fastnar för är ju manga :3
Så jag har svårt att leva mitt liv för jag hatar förändringar blir rädd och känner mig försvarslös. Men jag försöker kämpa.
Jag gick i 9:an då jag fick reda på min Asperger jag var slut efter skolan trivdes inte med många förstod inte vad folk pratade om eller lärarna under lektioner..kännde att ingen förstod mig ingen fattade hur jag fungerade jag hade svårt att lära mig och behövde mycket extra lektioner folk knuffade ut mig och jag blev behandlad av skit. När jag fick min diagnos förklarade de allt om Asperger jag såg mig själv i det jag lästa hur jag kämpade varje dag att passa in. Kunde äntligen sluta och det har jag. Vill jag inte så vill jag inte det är något folk få acceptera jag tar illa upp för ord eller saker man gör. Man får förklara och hjälpa mig att förstå dom. Idag har jag inte många vänner jag pratar med det ät nog 2 stycken faktiskt. För att de känner mig och de är bra nog och förklarar accepterar mig för den jag är och jag känner mig trygg med dom. Inge obehag eller missförstånd. Och jag väljer ofta att knuffa bort personer när de får reda på mycket om mig för många vänner har lämnat mig och använt de saker de visste om mig för att kunna mobba mig mer en vad jag redan var.. Folk har utnjutjat, ljugit och trampat på mig i alla år och därför har jag svårt med folk jag vet att de inte är att lita på.. Jag har svårt att läsa kropps språk men jag kan känna av om en människa är falsk eller inte jag får en känsla när jag träffar dom.. Jag studerar dom för att se om de kommer funka med mig eller inte.
Och många gånger så funkar jag inte med folk och sitter därför ofta själv.
Ni som läser bloggen vet jag många tycker säkert jag är udda och skum och beter mig annorlunda och ibland dåligt ibland bra.. Det är för jag kämpar varje dag med att övervinna mina räddslor och kämpar med min Asperger samt min psykiska ohälsa.

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 19:58

Ja jag hade ett schabrak som jag köpte tjejen bad om ursäkt för hon fick inte bort allt så försökte idag att få bort det gick så där det sundes inte lika mycket ska föröka imorgon igen då det torkat. Allt börjar se fint ut jag börjar nu ha den utrustningen jag vill ha hoppas jag kan fixa de delar som fattas :3
Och hoppas jag kan hitta en underbar häst att rida en period nu.

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 19:53

Här är några bilder på några få av halsbanden jag fotade :)

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 18:11

Jag har bott i detta hus snart 18 år och alla år jag minns så har vi aldrig haft lås på toa och nu så fixar de ett lås på toa! Visst visst jag är glad att det finns lås på toa nu så man kan sitta i lungn och ro men skulle vilja ha lås på min dörr. Vilket jag vet aldrig kommer hänsda tyvärr :/

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 18:09

Jag gick och hämtade mat när jag kom till mitt rum igen hade fländörs lagt sig just där jag alltid ligger.
Man han fick ha den platsen för då kunde jag göra saker på mitt skrivbord mohahah ;)

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 14:39

Detta skulle kunna vara något till kora och tequila under slutet på vintern början på våren för all vass snö. Detta skulle kunna skydda hundarnas ben så hon inte får sår av isen på snön. 'Ingen av dom har fått sår en men det har varit små områden där hår har förbundit på benen. Så ska nog fixa detta framöver då jag har pengar igen :3

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards