lady E

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Den som får finnas

Av evelyn dahl - 8 mars 2015 20:59

Mamma och pappa har börjat se denna serie på SVT.
Jag har Asperger och har problem med människor förstår ofta inte människor! gillar inte att folk är nära mig eller rör vid min hud ( därför mitt problem med läkare och tandläkare) Svårt att läsa av kroppsspråk och förstå olika konversationer. Svårt med nya personer och nya omgivningar.. Tar tid att vänja sig vid förändringar. Kan ibland säga saker jag inte menar eller ens fatta att det jag sa togs på fel sett. Håller mig ofta tyst och bryr mig inte mycket om vad som ska göras och inte. Kan ta en lätt reagera på saker och lätt hitta saker då jag försöker. Hatar folk mängder och när gångna människor. Vill ha mitt space kunna träffa en vän och inte behöva ses på 1/2 månader... Hatar förändringar det är det värsta jag vet.. Hade svårt att byta skola byta klass och skåp.. Hade svårt att börja rida och nu kan jag inte fatta att jag inte längre ska ditt. Svårt med mat hatar blandad mat och allt ska vara för sig. Väldigt försiktig vad jag har i mig osv.
Har lätt att minas och komma ihåg saker i mitt liv lätt att lära mig om jag får göra det på mitt vis som är läsa och fråga och få fakta. Tänker en hel del som tar på mina krafter och det många med Asperger fastnar för är ju manga :3
Så jag har svårt att leva mitt liv för jag hatar förändringar blir rädd och känner mig försvarslös. Men jag försöker kämpa.
Jag gick i 9:an då jag fick reda på min Asperger jag var slut efter skolan trivdes inte med många förstod inte vad folk pratade om eller lärarna under lektioner..kännde att ingen förstod mig ingen fattade hur jag fungerade jag hade svårt att lära mig och behövde mycket extra lektioner folk knuffade ut mig och jag blev behandlad av skit. När jag fick min diagnos förklarade de allt om Asperger jag såg mig själv i det jag lästa hur jag kämpade varje dag att passa in. Kunde äntligen sluta och det har jag. Vill jag inte så vill jag inte det är något folk få acceptera jag tar illa upp för ord eller saker man gör. Man får förklara och hjälpa mig att förstå dom. Idag har jag inte många vänner jag pratar med det ät nog 2 stycken faktiskt. För att de känner mig och de är bra nog och förklarar accepterar mig för den jag är och jag känner mig trygg med dom. Inge obehag eller missförstånd. Och jag väljer ofta att knuffa bort personer när de får reda på mycket om mig för många vänner har lämnat mig och använt de saker de visste om mig för att kunna mobba mig mer en vad jag redan var.. Folk har utnjutjat, ljugit och trampat på mig i alla år och därför har jag svårt med folk jag vet att de inte är att lita på.. Jag har svårt att läsa kropps språk men jag kan känna av om en människa är falsk eller inte jag får en känsla när jag träffar dom.. Jag studerar dom för att se om de kommer funka med mig eller inte.
Och många gånger så funkar jag inte med folk och sitter därför ofta själv.
Ni som läser bloggen vet jag många tycker säkert jag är udda och skum och beter mig annorlunda och ibland dåligt ibland bra.. Det är för jag kämpar varje dag med att övervinna mina räddslor och kämpar med min Asperger samt min psykiska ohälsa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards