lady E

Alla inlägg under augusti 2015

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 22:27

blev inget hallagården ska kanske ditt imorgon istället!
Först var Lasse här och pratas emed oss. Innan han gav sig av. Efter det kom Linda och vi gav oss ut på promenad! Gick till sjön men innan det utforskade vi en del skog! Vi gick över nerfallna träd och kom på en annan stig och det var svårt att ta sig till den stigen. Vi små snubblade och rev oss en del xP vi följde stigen som det nyligen varit en häst på. vi gick ett tag innan jag börjad erkänna igen mig och ja det var ställen jag var på då kira var valp!
Vi åt lite blåbär och hallon pratade och hade kul. :) sedan klättrade vi upp och kollade en skogs dunge elelr mer skog på liknade små kulle gjord av sten. Kan säga det var otroligt vackert! Man kom up och wow kom ur munen på en! Vi var där ett tag gick runt och utforskade innan vi klättrade en och gick mot sjön! Både Linda och jag rev oss igen på grenar xP
När vi var vid sjön njöt vi av det kalla vattnet över fötterna och hade det trevlig! Solade för det mesta! :)
På vägen hem fotade vi kor och kalvar. Och vi fick allt våra små skratt! :)
Efter det tog vi en paus vid ödetorpet för att vila i skuggan och dricka vatten. Trodde bonden hade hämtat höbalarna för de körde en del vid lagården men tyvärr var de kvar. Så träningen med kira får vänta! Efter vi vilat klart så var det bara att fortsätta hemåt för att äta eftersom mamma hade efterlyst oss xD
Och vi var rätt hungriga ;P
Och nu ser man på bones och njuter av kvällen och man känner allt att kroppen är slut xP
Ska också tvätta såren jag fick under promenaden innan jag ska sova ^^

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 11:18

ja behöver man säga något! Han har lekt med sig själv i hundgården sprungit runt som om någon jagat honom men han var själv sedan gått ut och in ur partyttälten på baksidan.

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 11:14

ja i 2 dagar nu ha that gått själv!
Varit lugnt men också lite obehagligt då bilar kommer antingen smygande förbi dig eller full fart och nästan kör på dig. Uh ja man får allt obehag av det!
Men allt gick bra!
Stannade vid korna! Och fotade lite med mobilen!
På vägen hem mötte jag kompis till familjen pratade lite och så klart kom en som körde för fort.. Pratade om en röd Volvo som smugit omkring här. Och massa andra bilar. Sedan fick hon gäster och var tvungen att gå.
Men bjudna på fika är vi bara att bestämma när det blir.
Kan säga att jag var svettigt efter promenaden kan vara för jag har ett tempo och solen låg på mig mesta delen av tiden!

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 11:07

både mobil och daton kronglade så därför kunde jag inte uppdatera allt som jag skulle!

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 03:00

sitter man här och fixar så att länken till låtarna i videorna jag slängt upp på youtube finns längst ner i beskrivningen till videorna.. Kanske för jag ibland använder sälja låtens namn som titel och jag är inte den ända som gör det men ändå bäst att lämna länken till låten för de som vill hitta den lättare :)

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 02:35

idag har han allt varit en bebis! Han skulle vara i mitt knä! När jag gick till framsidan för att hämta borste kom hen springandes jag satte mig mer och upp i knät var det! Jag vände honom så han låg på rygg de första bilderna böttre beskrivning! Och ja han började tutta på sin tass :')
Såg ut som en mamma om jag ska vara ärlig och jag är en person som vill bli mamma. Typ klarar inte av det kan man säga. Och går inte så bra med ihop med barn. Men men när jag fått ur honom ur mitt knät inte för jag ville men hade jobb på baksidan att borsta bort grus så vi slipper dammsuga varje dag på grisen av det. Sätter mig efter det och han kryper igen upp i mitt knä och njuter av att få vara där :')
Han är allt för jävla söt! :)

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 01:23

ja min plan att göra med kira idag gick ju ej för alger och ingen vill köra mig till en sjö så vila fick båda hundarna göra idag. Tyckte kira behövde det! Kunnde gått till Gärdet men står massa inlindade hö ballar på Gärdet och ska vänta tills de försvinner så jag inte av misstag för stör dom eller bli anklagad för något!
Varmt var det med idag! Så var faktiskt bäst för dom att vila! Tequila njöt allt av det! :')

Av evelyn dahl - 22 augusti 2015 01:04

ja Ennie har planer att beställa en av dessa till mig. Jag får den i julklapp av dom men har svårt att välja mellan Batman och emoji tröjan. Döskall tröjan var inte lika snygg som på den sidan jag kollade på men också någon dollar dyrare. Ska se om jag kan fråga Lasse om han kan fixa så jag får lord of The rings töjan och sedan tröjan med katten från Alice in wonderland de gillade jag faktiskt bäst! Men med Ennie blir det allt svårt att välja iallafall mellan två tröjor!

Ovido - Quiz & Flashcards