lady E

Alla inlägg under augusti 2015

Av evelyn dahl - 17 augusti 2015 23:13

mamma och pappa åkte och handlad Jag och Ellinore fick kolla maten samt ge hundarna och katterna mat! Mimmi var glad öve enat och ville mysa efter fländörs ja han la sig i min säng med solen i ansiktet!

Av evelyn dahl - 17 augusti 2015 23:02

ja idag körde jag lite med båda hundarna! Vilket var kul! Kira var lite het xD
Först fotade jag henne då hon hoppade! Sedan körd ekar lite lek innan lydnad och trick!
Stå på armen, tass, kryp, och give me ten gav mig rivmärken på armarna! Från båda hundarna xP

Av evelyn dahl - 17 augusti 2015 22:51

fixat en del videor en ska upp idag eftersom sommarlovet är slut!
Vi ska till habb imorgon så ingen skola för oss tyvärr och sedan har jag inte hört något om min nya mattelärare jag ska träffa.. Men men håller på med en sommar video vad kira och jag gjort i sommar för denna sommar har det ju inte hänt mycket. Men mått bra under mesta delen så det är ett plus!

Av evelyn dahl - 17 augusti 2015 22:45

Har man äntligen fixat klart outfit bilderna ^^
Dock är inte alla med här!
Ska fixa upp dom på fb då jag har tid!
Men iallafall hoppas ni gillar bilderna! Mycket av dom syns inte men det var detta eller typ 4 bilder av varje outfit för sig vilket blev en del ^^

Av evelyn dahl - 17 augusti 2015 16:32

den började få damp då jag skulle flytta öve tv-bilder från kameran till daton så skulle starta om den och så återställer den sig utan att ta bort filerna utan.. Blev ju att fixa ditt vlc och gimp. Ändra storlek på skärmen och ny bakrunds bild men annars är allt kvar! :)

Av evelyn dahl - 16 augusti 2015 23:47

Hjälpt mamma ute idag med att vattna blommor och tömma krukor och annat från döda blommor! Mamma fick sin första röda tomat från plantorna som är i växthuset! :)
Sedan plockade vi av bär från våra buskar. För de ramlade av då man kom nära dom. Många ramlade av för att det blåste. Efter det hjälpte jag henne att hänga och ta ner tvätt samt såtera papper! Kira fick springa efter boll och ha kul medan vi höll på i trädgården! Tequila låg och hade det gött på trappan! :)
När man va klar med att rensa ogräs ute såg man att kira rullade sig. Mamma had nyss klippt gräsmattan så kira blev full av klippt gräs! Blev bara att borsta av henne!

<3

Av evelyn dahl - 16 augusti 2015 23:29

hon är bara bäst!
Idag gick mamma och jag med hundarna och kira var otrolig!
Jag sprang och stannad roch hon gjorde samma sak! *.*
Hon fick leka lite med boll och ha roligt som valigt men denna promenad var tyst och inte mycket som hände!

Av evelyn dahl - 16 augusti 2015 23:11

varit en del bråka i familjen idag av olika anledningar och behövde min promenad så tog med mig tequila för kira hade jobbat super bra idag och tyckte hon kunnde få vila! Hon gick jätte snällt tills ett par cyklister kom.
De cyklade på båda sidor och tog inte respekt för mig de skrek och körde så nära mig att hade jag bara vänt mig om had emin arm slagit i dom.. De lär inte sina ungar att cykla mot kanten eller att ta respekt för andra på vägen! Blir så jävla förbannad hade sådan lust att skälla ut dom men bet ihop och tog och fokuserad På tequila som var otroligt osäker! Hon hade svansen mellan benen och små skakade! Gav henne beröm efter det klappade och sa duktig tjej gav henne godis och sedan fortsatte vi framåt som vi snabbt fick vända för en svart hund kom lös utan halsband eller koppel! Tequila blev beskyddande började morrade och reste ragg! Och hunden kom springande mot oss så förstår henne. Som tur var kom ägaren en lång bit efte roch började skrika på hunden. Tur så stannade den och jag gick iväg med kira hon fick problem igen med hunden då en bil kom som Åkte super fort förbi mig och tequila! Tequila höll sig lung och gick framåt och bråkade inget. När jag kom hem berättade jag att tequila varit duktig även om det kom
Problem på vägen. Men är stolt över henne för att hon var duktig och samarbetade med mig :)

Ovido - Quiz & Flashcards