lady E

Alla inlägg den 27 augusti 2015

Av evelyn dahl - 27 augusti 2015 23:59

vaknade man till spöregn!
Fick vänta tills det gett sig innan jag kunde hämta posten och vattna i växthuset!.. Innan jag kunnde släppa ut hundarna i hundgården.. Och så fick jag ju också tömma tälten på vatten som samlats. Hade ljus tända och filt runt mig var riktigt mysigt! Ingen åska vilket jag gillade! :)
Kunnde se på film och fixa bilder vilket jag gjort bra idag 3 mappar snart 4 färdiga bara idag :)

Av evelyn dahl - 27 augusti 2015 13:00

okej! Det har kommit ut ett nytt spel som ser otroligt bra ut! Det är typ som en film men samtidigt ett spel! Dina val ändrar historien ungefär som The Walking dead spelen! Tycker denna är så häftig för hur det ser ut miljön och allt är oroligt häftig! Den började skumt men det slutade rätt så bra ändå! :) det började hänga ihop och man började fatta vad som hände i början! :3
Mycket bra story tycker jag det kan gå segt och vara mycket bråk men det är typiskt skräck filmer!
Monsterna fattar jag inte! De är typ blinda och hör bra i vissa delar sedan kan se se värme och hör inte folk när de andas... Jupp fattar dom inte alls. De är läskiga och har ett ljud jag älskar för det låter som mönstrens i the descent men där visste man i alla fall att de var blinda så det var bara att vara tyst Annas dödade de sig!
Men tycke Ändå att monsterna i until dawn är lite häftigare de är långa magra och kan klättra på vägar och är hur häftiga som helst! :3
Ibland dumma men det var dom i the descent med så xP
Tyvärr är det ett spel jag inte själv kan spela och ska jag se på det måste jag ta pauser! Film klippen har jag inge svårt med utan själva då du spelar som hör mig yr! Så gillar att det är mycket filmklipp i för det ger mig en paus att i från snurrandes i spelet! ^^'

Av evelyn dahl - 27 augusti 2015 02:48

jag somnade ju efter sjukhuset!
Men jag vaknade och mamma undrade om jag kunnde följa med henne ut och plocka svamp. Hon hade redan gått med hundarna själv och jag tänke kunnd einte ellinote hjälpt henne??!?!
Men sa ja det kan jag! Fick göra mycket leta svamp samtidigt kolla om det fanns älg eller annat i skogen för det var något i skogen gjorde olika ljud. Mamma reagerade knappt på det. Sedan hade vi ju mammas dåliga balans. Hon skulle hotta svamp men hade svårt att gå där svamp var. Hittade en del kan jag säga men jag var den som fick dra iväg och plocka åt henne. Sedan delade vi på oss då jag kollade efter röd och svart trumpetsvamp! Hittade svart vilket pappa blev glad över!
Men inte röd tror inte de har kommit en som trattkantarellerna. Var mysigt att gå i skogen även om man fick hålla koll på så mycket! ^^

Av evelyn dahl - 27 augusti 2015 02:34

ja idag skulle jag träffa min mag läkare jag haft sedan jag var 14 år. Nu när jag är 18 ska jag få ny läkare för han håller på med barn och ungdom! Vi fick åka ner någon timme innan för mamma hade hittat ett pappret om att jag skulle till labbet och lämna blod. Satt där i panik och tryckte naglarna i min arm som inte nålen skulle i. Hade panik för alla människor där inne och närvös över vad min läkare skulle säga.. När det väll var min tur så stämde inte pappret vi fått med daton. De proverna jag skulle ta hade jag redan tagit! Och i fucking januari också! Det är så många månader efter hur kunnde de inte se att jag redan lämnat in blod för att se om det var just det som var fel på mig!?
Slutade med att vi fick gå upp prata med en ny läkare som skulle veta mer men tror ni det nepp de visste inte heller vad för prover jag skulle ta.. Blev att sitta i typ 1 timme och vänta på att träffa min magläkare.. När det väll var dags så gick allt bra jag var ungefär 173 cm lång och vägde nu 50.3 så gått ner 1 kg tyvärr..
Han vissade ett papper och sa att han inte alls var orolig öve rmin vikt! För han hade ju information från skolsköterskorna och under den tiden jag gått hos honom och jag har alltid varit lång för min ålder men också underviktig sedan jag var 6 år. Vet att jag var det innan man jag började skola när jag var 6 år så då började vikt och längd kollad varje år!
Vi pratade om
Min mage och hur jag mådde och han sa att jag var mer glad.. När jag först kom ditt satt jag tyst gömde mina armar och ofta spydde. Hade kraxiga smätor och var ofta inne för prover. Nu hade jag inte träffat honom jag vågade prata och mina armar var frame och inga sår över armarna.
Vi pratas mycket om maria och hur mycket jag mår bättre att träffa henne!
Och sedan sa han att det där med dietisten var inget att bråka om så efter jag träffar henne i september ska vi ta en pause så jag kan släppa det att jag inte går up.
Och bråket att hon säger en sak och han en annan och jag vet inte vem som har rätt.. Sedan kom hobbit och skola in jag förklarade att skolan klarar jag inte av går jag ditt kommer jag att må så dåligt att mina armar kommer ha sår igen..
Hobbis var bättre berättad dom fotograferingen och sedan sa jag att jag nu letar häst att hålla på med. Han tyckte det var en bra avkoppling för mig! Jag kommer ut och gör något jag gillar. Sedan kom ju problemet med pengar och att jag inte hittat. Men han höll tummarna för att jag ska hitta en häst jag kan hålla på med!
:)
Mamma bad honom skriva ut omprazol och sedan ta ett prov på mig. Mamma hade canser i en kropps del som förbränner mat! Därför var hon under viktig så hon var orolig att jag har samma problem. Så blev att ta prover innan jag fick mat och åka hem till min säng. Var helt slut min kropp skakade och funkade inte som jag ville. La mig i sängen och somnade typ på än gång. Vilket var så skönt bara släppa allt!

Ovido - Quiz & Flashcards