lady E

Alla inlägg under augusti 2015

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 21:36

för sov mig vilket jag visste att jag skulle göra för hag somnade runt 05.00 men han iallafall hämta posten gå med hundarna äta och tänka rätt skorna ska försöka dammsuga imorgon och jag vaknar då jag ska. När jag var klar med allt satt jag ute en stund med fländörs innan jag hick in och fixade bilder. Vädret idag har varit både upp och ner. Det blåser och ena sekunden såg det ut som sol och nästa såg det ut att vara regn.
Men det slutade bra! :)

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 04:36

stängde av det mesta vid 02.57 och tänkte jag ska sova men hände det nepp.. Känns så jävla bra eller inte! Måste verkligen vända rätt på dygnet.. Tar min natt medicin vid 21.00 men somnat ändå inte då jag ska! -.-
Och jag vill inte ta två tabletter för känner mig redan som en jävla tablett misbrukare med all medicn läkare slänger på mig för hälsan..
Får hoppas att det fixar sig här framöver!

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 01:52

okej jag har skrivit tidigare om dom
Men aldrig visat bilder på dom men här är de! Kolla så jävla söta de är *.*
Smälter lite över dom faktiskt!
De har alltid varit långt in i hagen och inte vågat komma nära förut då vi gått förbi! Såg dom då de som äger dom var i hagen och jag hälsade på dom! Och hade en bra pratstund med de som äger dom! Och jag fick fota dom de tyckte det lät kul! Dock står jag på utsidan staketet och fotat!
Idag var de väldigt hej och kom fram till oss. Min kamera var intressant och så klart lät jag dom lukta på den! Det är bra sätt att visa att kameran inte är farlig! Gjort samma sak med Evas hästar samt hos islandshästarna och alla hästar där jag red. Kira fick också lukta på min kamera första gången jag fick den det är en ny sak och den gör skumt ljud men nu bryr hon sig inte om den och samma sak var det med killingarna :) de började busa och var riktigt fina modeller fick jätte fina bilder på dom! :)
Kan säga att jag längtar att fota dom igen och fixa dessa fina bilder på dom! De är så söta och när de pratade med varandra åh man kunde inte säga annat en så söt *.*

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 01:41

idag gick jag och Ellinore till paddtjän det är den mysigaste platsen för dolk som behöver lungt och underbart får en att må bra och släppa allt skit som händer runt om en! Fotade en del men blev också fotad av Ellinore! Älskade bilderna!
Ska kanske ditt imorgon beroende på hur alla mår och hur vädret är! Ska kanske fota Ellinore där och hon ska fota mig och kira! Jupp jag ska testa att gå med kira ditt och det är för att fota henne och bli fotad med henne :)
Och testa om det går eller inte.

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 01:24

fick ta mammas skor för ja mina skor är smått trasiga. Det är något som River mig på hälen så jag får blåsor och sår vilket jag inte gillar. Samma problem med mina andra skor.
Och för att miska smärta och sår på min häl fick jag låna mammas skor och kommer nog få göra det ett bra tag.. Tills vi hittar någon som kan laga hälen på mina skor!
Man annars var det bra promenad hundarna var så duktiga och full fart var det på dom med! Såg en jätte lång koppar orm. Sprakade ner grenar som låg över vägen som ramlat av en lastbil vad vi tror.

Av evelyn dahl - 24 augusti 2015 00:05

ja vi skulle till hallargården idag och dit åkte vi! Men vi vände rätt så snabbt för de skulle ha 40kr per person för att gå in bland djuren. Turen tar ungefär 10/15 min för de som inte fotar djuren i olika vinklar!
Vi var 4 i familjen alltså 160kr i inträde för oss. Vi alla bara vänd roch gick där ifrån! Vi åkte istället runt lite i där Lasse bodde förut åkte också förbi där båden ligger :) var mysigt att åka över rövarbron och fina hästahagar! :) vi åkte ut på kosia som vi kallar det :)
Åkte förbi vårt gamla stall och såg en så vacker svart/vit skäck häst Otroligt vacker! Sedan åkte vi förbi våran morbrorn Bosse men han var tyvärr inte hemma :/ sedan åkte vi och handlade och sedan hemåt där det blev tacos till mat! :)

Av evelyn dahl - 23 augusti 2015 22:52

är med i många foto grupper kollar andras fina verk och läser tips som
Hjälper att utveckla andras verk! Med hur de redigerar eller olika Photoshop pogram eller inställningar som är bra på kameran med mer! men alla har någon eller några som tar bilder fån en utan tillåtelse! Alltså bilden jag tar är min! Tar du den utan att fråga om du får eller om man redigera om dom eller säger någon annan tog dom det är olagligt!
Känndes så skönt att läsa om jag ska vara ärlig! Och hoppas folk fattar att det finns konsekvenser att ta andras bilder utan tillåtelse!

Ovido - Quiz & Flashcards