lady E

Alla inlägg under september 2015

Av evelyn dahl - 11 september 2015 02:37

kira fick ha med sig sin boll och vi kastade mycket i luften så kira tog ett hopp då och då!
Hittade också blåbärs buskar men grymt mycket blåbär och de var stora med! Riktigt vattniga och kalla med god smak! :)
Tequila fick det som belöning istället för levergodis. ^^ billigare och nyttigare på samma gång önskar bara det fanns året runt! ^^
När vi gick började det bli små kallt så tröja på! Sommaren börjar försvinna och jag gillar det inte..

Av evelyn dahl - 11 september 2015 01:57

idag vilade kira mer an valigt!
Hon var med mig då jag vattnade växthuset och alla andra blommor.
Hon fick leka smått med boll och jag kände lite på kroppen efter hennes tramptynor hade blevit kalla men ville ändå inte ge mig ut med henne!<3
Fotade en del flygmyror idag för det var full av dom överallt hade mycket i håret och kira hade en del på sig jag fick borta bort. Fick fina bilder på fjärilar idag med! Kylan gör nog att de blir sega! Även om idag var varmare en valigt! ^^'
Men de är sega på något vis.
Efter jag var klar och på väg in. Kom Mimmi och fländörs så fotade dom lite innan man till slut gick in och fick mat. ^^

Av evelyn dahl - 11 september 2015 01:47

du finns alltid i mina tankar..
Jag är rädd och kommer nog alltid vara det.
Vill vara där vid dig.
Men hur ska man kunna vara på ett ställe som man inte känner sig accepterad inte känner sig välkommen och utstött.. Där allt man säger inte går inte eller inte är bra..
Saknaden att krama om dig. Saknaden av att ha dig knuffa eller bråka.. Att se hur mycket du byggts upp och utvecklats!
Mins första gången jag träffade dig.
Hur jag fick gå med dig för su var halt. Hur du trampade mig på foten och hur du redan då vissade att vi skulle bli så nära vänner. Du accepterade mig! Det var som du känt mig i flera år även om vi just träffades. Blev så glad att få börja rida igen.. Jag var rädd för trav för galopp för det mesta men jag vågade testa med dig det tog tid men jag vågade tillslut.. Jag var lyklig! Allt var bra men tiden gick allt förändrades det roliga försvann med känslan av trygghet och glädje. Hade alltid ett leende men det betyde inte att det var äkta! Kollar på dig varje gång jag ser dig. Det svider men vi kommer tyvärr aldrig knyta det band jag klippte.. Inte i detta liv.. Jag har så mycket ilska och sorg över att livet alltid ändrar sig! Om allt kunnde varit som det var i början.. Kanske jag klarade att bita ihop. Men kan tyvärr inte det som allt är nu.. Får bara hoppas att vi kan knyta vårt band i nästa liv!

Av evelyn dahl - 10 september 2015 03:55

då blir det nog inge fota imorgon med kira för tror hon är sjuk. Hon ligger och skakar fast hennes trampdynor är grymt varma!! Är super orolig för min fina tjej<3
Har fixat is till henne och kallt vatten i mitt rum och får hoppas att hon blir bra. Ha rummet kallt med öppet fönster visst jag fryser som fan men vill att min ängel ska bli frisk!<3

Av evelyn dahl - 10 september 2015 02:43

kan säga visst fländörs är lite överviktig men han är söt! Och han har börjat gå ner lite! :')
Kan vara för jag ha tv-inslag att ge honom
Mat och han har sprungit efter mig då jag gått och vattnat blommor :3

Av evelyn dahl - 10 september 2015 02:34

Mobilen låg hemma under dagens promenad! Innan man hon fotade man fländörs och Mimmi på gården för de var smått Goa! :')
Vi Gick till lagården.
Fick fina bilder på många fina fluffiga kor! :')
Sedan på blommor och andra insekter. Hade lite skoj med Ellinore också spelade låtar man växte upp med och skrattade! Små sprang hoppade och dansade gjorde man med xD
När vi skulle hå hem såg vi något skumt och det visade sig att en kalv hade kommit på utsidan av staketet. Vi berättade det ofc för de som har lagården och de skulle ta hand om det. Ellinote stängde också en hage där ett par kor var på väg att går ur. De håller på och kör marken så att det växer bättre och gör marken mjukare och lättare för korna att gå i till nästa år! :3
Blir inte så mycket mat till dom då maken vänds upp och ner men de får nog hö i hagarna och finare gräs och annat nästa år. :)

Av evelyn dahl - 10 september 2015 02:26

saknade house så mycket så tänkte jag kunnde se lite av serien igen! XP
Saknar hur house är och vad kul han kan vara! Saknar alla som jobbar för honom! Och sedan att lära sig om nya sjukdomar kan ofc inte komma ihåg alla så klart men några fastnar ju xP
Saknade också Wilson och house för de är allt underbara vänner och kan säga det kan hända så mycket då dom är nära varandra xD
Skulle ha fortsatt med amerikan horror story även om den verkar dålig men det ner ändå bra och den ska bli bättre! ^^
Ska också föröka se på wes craven scream tv serie som ska komma ut snart! Vill ofc se underbara mördröms mästarens sista verk han gjorde innan cancern tyvärr tog honom :(
Kan säga att den ser så bra ut och kommer nog älska den! Hoppas bara att inte det blir som i scream filmerna med stab! I Scream 2 har de gjort en Hollywood version av det som hände i första filmen men det är en film i film vid namn stab! Och film 3 och 4 blir det för mycket stab handling. I 4 vet du inte om du ser på stab eller på scream.. Blir så jobbigt så hoppas det inte händer i denna tv serie!

Av evelyn dahl - 10 september 2015 02:15

lånade ett av tequilas halsband!
Det är blandat knäpp och spänd hasband. Riktigt fint! Kira var jätte fin i det! :)
Tyvärr är det nog lite litet. Visst det ströp henne inte men hade lite svårt att få det på henne. ^^'
Fick bättre fokus på bilderna idag! Om vädret i bra imorgon och jag har turen att få med mig någon i familjen till paddtjärn så kanske jag kan fota mig och kira där! :)
Eller Gärdet! Något av dom blir det nog ^^

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards