lady E

Alla inlägg den 27 september 2015

Av evelyn dahl - 27 september 2015 23:41

kan säga att kira var riktigt glad att få komma ut på promenad! När pappa skulle fixa godis och boll så satt både kora och tequila och ville bara gå! Det var full fart på dom upp för backen och när de fick vara lösa och springa av sig ja de var super glada kira älskade det! Eftersom de hade lite mycket över enegi så gick vi längre en vad vi valigen gör! :) fick lite fina kort på dom uppe vid toppen då pappa kollade traktorn som står där uppe. ^^' vi gick en bit av den rätt ny gjorda grusvägen uppe vid oss innan vi vände och gick både kira och tequila var super trötta efter den promenaden ^^'

Av evelyn dahl - 27 september 2015 23:10

när vi var klara med allt hema ringde pappa Katarina och frågade om vi fick ta lite tall grenar. Vi fick och de berättade att det fanns nersågade tallar borta vid grusgropen så vi åkte ditt och klippte lite grenar av de tallar vi hittade. Pappa och jag klättrade över små träd stenar och annat för att f tag i de grenar som mest var gröna för de hade visst legat ett tag. ^^' Känndes också så skumt att vara vid grusgropen för brukade bara var där då jag red och vi jobbade med hästarna där. Nu skulle jag faktiskt tänka mig att utforska då jag såg marken runt omkring i skogen! Har hittat så mycket fina platser då jag kollat i skogen så detta skulle faktiskt vara kul! :)
Gick runt och kollade lite och inte mycket hade förändrats visst de hade gräft lite, låg nya stenar här och där.. och så klart låg det ju massa träd på de små skogs stigarna. Efter vi varit där och fixat ihop allt åkte vi till pappas jobb för en som han jobbar med hade bett honom fixa tall grenar som de ska dekorera rabatter med!
Vi hoppas på att det vi fick ihop räcker annars får vi hämta mer då tiden finns till :3
Men hon som hade bett pappa var glad över det hon fick :)
De kanske var de finaste grenarna och mycket av barren var gula men de kan funka ändå tror jag :3

Av evelyn dahl - 27 september 2015 22:54

idag var det varmare en vad det varit på länge! Så idag jobbade mesta delen av familjen ute. Höll på i rabatterna slängde blommor som var döda och fixade ditt nya klippte gräsmattan och fixade bort de ruttna brädorna på utsidan av hungården. Kira fick också träna lite smått idag :')
Hon är så söt och jag är så stolt över henne! Var ett tag sedan man tränade lite hårt med henne för jag har varit sjuk och vädret samt mitt rum osv ^^'
Men hon lyder och kommer ihåg alla komandon super bra även om det var ett par veckor vi körde sitt vackert, kryp, rullar runt och stå på armen :)

Av evelyn dahl - 27 september 2015 02:11

både pappa och jag körde lite mer lynad idag med hundarna ingen boll till kira så det lite träning på annat sätt! Hon var lite bråkig med bakom och fot men inge problem med stanna eller kom. Sedan var stång och stanna inge problem! :)
Tequila var lite seg och stannar hela tiden skumt nog. Men hon fick springa en del med då man tog fram en påse med godis! :)
När vi kom hem fick kira leka med boll och springa rn del jag satt dock med Mimmi som ville mysa och vara go<3

[Bild]

Av evelyn dahl - 27 september 2015 02:05

känndes så skumt och så skönt på olika sätt idag då vi gick över på andra sidan och jag fick sitta på min favorit plats! Som jag saknade den där tallen den där svåra stigen och alla stenar man kan klättra och glida ner för! :') högt gräs och nya små träd har dock tagit över stigarna man brukade gå och pappa hade svårt att ta sig fram han stod ibland och skrattade över mig ^^' för jag hoppad från sten till sten enklare och snabbare! Slipper man fastna bland massa grenar eller snubbla på en stubbe eller det värsta ramla mellan två stenar eller ett hål och de är rätt svåra att ta sig ur. Sedan ha roman områdena med taggtråden.. Det är inte skönt att fastna i så säkrare på stenarna xP pappa snubblade ett par gånger och rev sig som tur var det inte faligt! ^^ kan säga att jag var snabb upp på tallen som är totalt död. Den har legat i 4 år och varit vid liv men nu var den vist död. Pappa ville att vi skulle kolla efter svamp. Och visst vi kanske inte riktigt gick där trattkantarellerna var men det behöver man gummistövlar till för marken där de finns är blöt mossa och lera.. Hittade lite kantareller men kanske inte mer en till en smörgås tyvärr :/
Men det är alltid bättre en ingen ting. Jag fick ju njuta på min favorit plats! :)

Av evelyn dahl - 27 september 2015 01:55

älskar att se på The try guys och detta avsnitt var fan bäst! X"D
Blev typ en smäll då allt hände xD
Trodde fan inte set skulle hända om jag var ärlig och vilken kyss det blev xD
Dog lite av skratt xD

Ovido - Quiz & Flashcards