lady E

Alla inlägg den 17 september 2015

Av evelyn dahl - 17 september 2015 22:05

idag fick kira följa med till paddtjärn.
Gick bra idag förbi killingarna! Höll mig på avstånd för vill inte att något ska hända.. Bättre att vara på den säkra sidan! Kira var smått rädd men väldigt intresserad. Och killingarna tyckte kira var väldigt intressant hon stod roligt och gjorde olika ljud. Satt en stund vid dom innan vi gick och kira trampade på framåt inge bråka som förra gången hon såg dom.
När vi kom till paddtjärn var det mycket dofter någon hade nyss varit där och grillat. Kira var duktig och visade sin bästa sida då vi var där! På vägen hem hade hon bråttom och vi små sprang och skrattade lite!
När vi kom till killingarna igen så satte jag mig igen en bit ifrån och Ellinore klappad och hade det mysigt med dom. Kira låg en bit ifrån och följde dom hela tiden. Hon hoppade till då de började hoppa och busa kira ville nog busa med dom. Men det fick hon inte. Hade lite svårt att få henne ifrån dom på vägen hem men annars gick hon fint. :)

Alla bilder är tagna av Ellinore Dahl
För min mobil låg hemma.

Av evelyn dahl - 17 september 2015 21:45

detta har varit min dag med min katt!<3
Han har kommit in och sedan legat vid min sida eller på min mage!<3
Så mysig och go!
Fan va jag älskar denna katt<3

Av evelyn dahl - 17 september 2015 21:33

när man var ute och tog hand om döda blommor och vattnade växthuset var både katterna vid mig. De var hungriga och ville nog in innan det började regna igen! De var litejobbiga de skulle ut då solen var frame men också in bara någon min efter för att det började regna! ^^'

Av evelyn dahl - 17 september 2015 21:30

ja. den har hoppat upp och ner nådde hur jag mår och vädret! Det har gått från regn och sol hela dagen.. Varit lite tråkigt inte kunnat Göta mycket ute.. Då du hade mycket kläder för regnet och kyllan så kom solen och fukten så du svettades. Och hade du mindre kläder för solen så blev du blöt och frös för regnet..
Lasse kom
Också förbi och kollade hur det hade gått med rummet. Och han ska fixa det sista med väggarna imorgon vd vi har planerat! :)
Pappa har spelat de sista 2 väggarna också skippat 1 vägg för den andra had einte spaklet torkat på.
Så får hoppas att alla väggar bli klara! :)

Av evelyn dahl - 17 september 2015 01:15

Då var man här idag igen och satt och gjorde olika övningar och pratade med läkare ska lämna prover ock snart träffa min dietist för sista gången på ett bra tag! Vi ska ta en paus så jag skulle var sorglig och nervös och må skit över att jag inte går upp.. Äta och dricka medicin som inte hjälper och för att minska ner på alla mediciner jag äter..
Var lite bråk på vägen hem som sedan lugnare ner sig då vi kom hem.. Tycker det är så jobbigt med att de lovar saker som de inte håller!
Mitt rum skulle redan varit klart men de gick inte som jag ville sedan åkte bara Lasse på lördagen.. På måndagen kom Ennie som skulle fixa det sista men fick ont i ryggen då hon klev in i huset.. Fattar inte varför hon skulle hur då i första taget! Eller vad hon och Svea ska göra här på lördag... När det är Jerry och pappa som ska lägga golvet!
Hoppas mitt rum blir klart fort så jag kan slippa sova dåligt och allt bråk är så trött på det..

Av evelyn dahl - 17 september 2015 01:03

är så glad över att jag har kira vid min sida! Hon tröstar mig och gör mig så glad hon får mig föröka kämpa vidare och inte ge upp<3
Hon är min styrka och mitt allt! Hoppas hon kommer vara vid min sida i många åt till.<3

Av evelyn dahl - 17 september 2015 01:01

pappa och jag såg på denna dokumentär om dessa otroligt vackra hästar! De ser ut som en islandshäst men vad de inte. Det är en riktigt fin och bra att ha hästras! Du kan köra den både rida dressyr och hoppning med dom. De tar sig fram överallt!
De har en träff i Norge där folk som uppföder och äger nordlandshästar visar upp och har roliga små tävlingar! De gick upp för trappor och höga kullar tog sig fram där inte jag ens skulle kunna gå utan att trampa snett! ^^
Säger att detta lilla klipp gav både pappa och mig glädje! Se hur bra de mår! De hade muskler och fint formade kroppar de fick kärlek och var väldiga! otrolig stora underbara hagar att springa och ha det bra i! Man önskade bara att det fanns fler men denna hästras blir mindre och mindre.. De födds inte tillräckligt med föl om åren! Om jag hade pengar och var kortare skulle jag skaffat nordlandshästar utan tvekan! :3
Leta upp klippet och se på det! :)

Av evelyn dahl - 17 september 2015 00:47

behlvde komma ut ett tag från familjen så drog ut i skogen och gick in i en del jag aldrig gått vid förut!
Tänkte detta blir kul och började gå in i skogen sedan kom massa stenar och jag funderade en stund.. Ville inte hem så började klättra och halkade ett par gånge rev smått sönder min röda tröja och både knän,händer,armar och ben... Kan säga att jag var blöt och smutsig när Jah väll kom up.. Både lera, sand och jord.. Men fick grymt fin svamp då jag väll kommit upp och gått en bit uppe i skogen. Massa blåbär och vitmossa.
Kan säga att även om jag skade mig så var miljön vackert! Det var mysigt! Och alla stenar var inte hala eller vassa så många klättrade jag upp och nerför utan problem. På vägen hem så gled jag ner vid sidan slog axeln i ett träd men det var litet så det böjde sig med mig men fick rött märke efter det.. När jag kom hem såg jag nog ut som ett monster.. Känne iallafall så... Och fick tvätta händerna och sedan såren..
Får hoppas att de som är störst läker fort.

Ovido - Quiz & Flashcards