lady E

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

Skum kira.

Av evelyn dahl - 13 oktober 2015 01:09

på kvälls promenaden började kira att dra pappa och jag fick ta henne sa ifrån och hon gick lungt ett tag. När vi kom upp började hon små morra och resa ragg. Både pappa och jag började fundera på vad som kunnde vara fel. Hon förökte ialla fall inte hoppa in någonstans med mig utan gick på vägen och ibland små sniffade innan hon började morra igen. Vi såg och hörde inget annat. Och tequila brydde sig inte ett dug. Var såklart små räd för vem vet vad det skulle kunna vara. När vi kom längre upp lungnare hon ner sig men vågade ändå inte slappna av. Vågade inte ens ta kort för hon var smått osäker idag. Vi vet att det är älg jakt nu och olika djur kan komma ut från alla hörn och delar av skogen. Så vi hade små misstankar på att det kunde vara älg eller rovdjur. Tur träffade vi inte på något men såg dock spår efter älg. Kira var så lung då vi tränade uppe i kampdalen och det var så skumt att se henne så här.
På vägen hem var hon fortfarande lung stannade ibland och luktade men fortsatte sedan att gå. Pappa och jag kollad din i skogen innan vi gick ner för backen till vårat hus. Vet att vi har ett älg område där vi plockar svamp en bit från huset träffar på älg nästan varje gång man går där. Så det kan ju varit det hon kände efter som vi hade mot vindar till och från. När vi väll släppt in hundarna hörde vi en hund som gav larm skall alltså var det nog den och älgen den larmade för som kira kännde av. Först var hunden nära men Sedan vandrade den bortåt innan det blev tyst. Både pappa och jag tycket det var skumt men vi hade annat för oss att göra här hemma!

Bilderna är från förra sommaren på min fina tjej<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards