lady E

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 15:33

hundarna har fått mat och jag har fixat det jag skulle fixa idag så nu sitter man och väntar på att pappa ska komma hem så hundarna får komma ut och springa lite! Kira tycker att vänta är dö tråkigt xD
Kanske därför hon har svårt med att stå stilla då man borstar henne eller liknade xD
Skulle ha tränat lite med henne idag men Ellinore är sjuk och kunde inte följa med mig ut till Gärdet så hon fick springa av sig där. Imorgon ska vi kanske till Örebro med Lasse och springa på Ikea och fixa lampor åt mamma som hon har bett om i flera månader.. Ska själv ha en lampa som ska vara över min spegel så jag ser när jag väll står vid den och vem vet det kan ju hända att man köper mer.. Skulle behöva en lampa som går på batteri i min ena garderob för samma sak som vid spegeln kommer nästan inget ljus ditt och man ser knappt något.

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 15:25

man vaknad eloge sent idag men han ändå med lite grejer! Hundarna fick komma ut och sträka lite på benen efter att ha legat inne. Fick som valigt städa lite i hungården och hade lite mysigt med fländörs och Mimmi! Fick äntligen en video då Mimmi hoppar ner från stegen som står i hungården ^^ blev att borsta fländörs lite efter som det är dags att byta sommar päls till vinterpäls. Mimmi ville inte att jag skulle borsta henne så hon fick vara.

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 03:19

haha många underbara stunde egen dessa stunder! Kanske ska se serien igen för jag fastnar tyvärr inte för amerikan horror story >_>
Vet inte varför man tucker den är tråkig och jag fattar inget hoppig och man sitter och vill bli rädd men får små dåliga effekter tyvärr funkar den inte för mitt även om jag vill att den ska :/

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 03:15

när vi väll var hemma fixade jag och pappa köttbullar och makaroner. Fixade också saft åt pappa samt nytt vatten till hundarna. Kan säga att både pappa och jag krokade en del gånger i köket då vi skulle byttas av för den ena skulle göra annat. Dock så satt den som sa både när vi va på sjukhuset och i bilen i sitt rum med sin mobil och inte hjälpte till som hon lovat... När maten nästan var klar så dukade man fram och känndes så skumt att bara plocka fram 3 tallrikar och 6 bestick.. Imorgon har pappa och vi bestämt att det ska vara pizza till mat så behöver inte stressa med att hitta mat jag kan laga xD

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 00:49

kan fan inte vänta om 12 dagar kommer första avsnittet av The Walking dead och om 7 dagar börjar arrow igen *.* åh! Kommer allt sitta fast vid min dator då jag får avsnitten av Lasse! :)
Snart är det ju dags för bones och The flash med men arrow och The Walking dead är mer mina favoriter! :)

Av evelyn dahl - 1 oktober 2015 00:46

Efter jag fixat mat somnade jag typiskt nog.. Men jag klev upp några timmar efter och stressade med att vika tvätt och fick hjälp avvecklingen med att damsuga. Tog hand om allt ute i hungården och vattnade blommorna på utsidan innan hundarna fick mat och pappa kom hem. Vi åkte och handlade efter att hundarna varit ute på promenad.
Vi drog iväg och pappa tog ut pengar för han är som jag oh hatar att betallan med kort.. Efter det så åkte man till lidl handlade apelsiner, flingor och saft! Efter det åkte man till sjukhuset och hälsade på mamma som såg mycket friskare ut! Hon hade fått behållit maten och fått i sig både salt och vätska genom droppet. Kramperna var borta och hon hade inte ont. Öm var hon dock och lite stel men det kommer nog gå över sa sjuksytern som kom in nät vi var där. Tycket mest synd om henne för att tv i henens rum hade dålig kvalité rummet var varmt och det luktade lite äckligt och alla som kom in eller gick förbi. Men hon hade stort badrum! Vi hade så klart med oss kläder till henne som hon skulle ha då hon duchade eller om henens påse släpper som kan hända ibland.
För er som inte vet är min mamma stomi opererad. Det är att du inte gör behov den valiga vägen utan i en påse antingen i magen eller på utsidan. Nu för tiden har min mamma en påse på utsidan som hon kan få skavsår av och att den låsnar hur som helst! Annars har hon inge problem. När vi åkte så var det nog lite tungt för oss alla. Mest pappa och Ellinore för mamma låg ju för döden 2009/2010 i Stockholm efte ren operation och de bilderna sitter fortfarande i huvudet på oss alla..
Men om hon har tur så kanske hon kommer hem i morgon kväll och sedan är hon sjukskriven i 1 vecka om jag fattade det hon sa rätt..
Efter sjukhuset sprang vi på maxi och köpte mjölk, makaroner, Kalles kaviar och mjuknat åt Mimmi!
På vägen hem var himmeln otroligt vackert! Och man såg en skum kille cykla på bilväg för rött då cyckel och gångvägen var brevid honom.. Han skapade allt kaos kan jag säga bilar tutade och en fick bromsa -.-'
Var allt skönt att få åka hem för jag gillar inte att vara bland folk.. Knuffa allt liv och stress ush överlever allt utan det!

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards