lady E

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av evelyn dahl - 16 oktober 2015 22:24

när pappa kom hem tog han rn kopp kaffe och sedan sa han att vi går till Gärdet! Kira kom i full fart och sprang mellan våra fötter av glädje! Fixade med mig sele, boll, lina, bajspåsar, godis, handskar och vatten! kameran fick ofc följa med så fick lite små videoklipp och kort på min fina tjej :')
När vi alla hade fått på oss kläderna och skulle gå hade hon en hel den fart och små drog mig framåt xD
Pappa sa att hon allt var pigg och det var ingen löng. Tur brydde hon sig inte om bilarna eller de som var ute och slängde sopor fick dock problem med att hon skulle piss överallt. Vet ej varför hon började med det. När vi kom till Gärdet ringde pappas mobil så medan vi gick ditt vi skulle så pratade han vid vägen. Fixade så kira hade sele på sig och satte sedan ihop de två linorna vi hade med oss så kira kan springa lite längre! Hon var hur pigg sol helst och vi var där en bra stund på andra sidan körde de ihop allt hö/gräs till höbalar men vi var på det Gärdet där de inte slagit gräset på en :)
Pappa blev efter ett tag öm i axeln så jag fick ta över och kastade lite innan vi såg att kira började bli trött och ville bara ligga. Hon fick vila en stund och också lös för fixade av linan sedan selen och sist halsbandet som pappa gav mig. Plockade ihop allt och gav henne vatten och mycket beröm! Sedan sa jag till pappa att han skulle ta henne på vägen hem han va rökte närvös men kira hade inte så mycket enegi som hon annars har så gick jätte fint med honom. Vi vinkade till den som körde hö balarna som vi tror var Bodens son och vandrade hemåt. :) kira var lite slö på vägen hem hon var ju trött och det kunnde jag förstå! :)
När vi kom hem var det vatten skålen och sedan så la hon sig i köket. Gav henne lite massage och sedan fick hon vila :) och tro det hon kommer allt sova skönt i kväll! :)

[Bild]

Av evelyn dahl - 16 oktober 2015 22:06

Torg lite bilder på min ljus håller som heter Jack Ellinore valde att köpa Jill men gav henne sedan till mamma.. Hade lite små tråkigt så tog lite halloween bilder på honom. Fick en del fina bilder för att ha dålig bakrund och att det var med mobilen men ändå riktigt nöjd! :)
(Mamma köpte honom på ett ljus party som en av hennes jobbar kompisar hade!)

Av evelyn dahl - 16 oktober 2015 22:02

fländöra la sig på min mage då jag la mig med mobilen. Han var lite små sudig men ändå ville han mysa. Man fick ett par klös märken då han förökte bädda min hud xC
Fick honom att små sova innan jag la av honom för annat skulle göras i huset. Han la sig rätt roligt då och var lite små knäpp!

Av evelyn dahl - 16 oktober 2015 21:58

idag gick mamma med mig vilket var udda.. Var ett bra tag sedan hon gick med hundarna. Det var väldigt tyst innan av oss pratade utan hon kanske bara sa något till tequila. Jag bråkade en del med kira för hon skulle äta gräs och det blir problem med avföringen osv så gillar inte att hon äter det. Annars små drog hon och det är ju mitt fel för även om jag velat arbeta henne har inte just denna tid och min kropp varit med mig.. Har haft ont i axel och rygg i ett par dagar nu och det är älg jakt så dit jag vill gå och fota henne samt arbeta är lite svårt för det finns älg torn och jakt möten och de satt ett par gånger förra året vid paddtjärn så där är också lite kört. :/
Så allt är mitt fel men tycker det måste vara så tråkigt för ett djur att gå samma promenad varje dag den kan ju allt utan till vill blanda och gå på olika ställen med henne!
Ibland går pappa och jag skogs stigarna och ibland ovanför damen och annat så det är lite blandat under kvälls promenaden men han med har varit trött efter jobbet och inte haft mycket ork i kroppen.

Av evelyn dahl - 16 oktober 2015 14:02

hör ett litet ljud och upp i fönstret! XD
Hon skällde iallafall inte :3
Fin är Hon och man ser musklerna och hur fint hon kan stå!

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards