lady E

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av evelyn dahl - 11 oktober 2015 01:27

vet inte varför man jag var rätt badsugen så Lasse hjälpte mig att göra cupcakes först fick vi dock leta efter min bok hur man gjorde cupcakes hittade den och en annan bok jag letade efter! :)
Ska se när jag får tid för den!
Men vi bakade iallafall 9 stycken dock räckte inte det vi hade ovanpå. Glassyr eller var det heter xP
Dock blev de stora och vissa blev långa xD
Goda som fan var de allt har bara 4 kvar av dom :)
Ska försöka lära mig att baka bättre. Laga Vanlig mat kan jag mer och mindre lära mig mer om det ska jag allt! men baka är alltid roligt att lära sig även om jag smått har svårt för det xD
Hatar verkligen elvispen har aldrig gått bra med just den xD
Vet inte varför man känner lixom bara ush om den även om
Den är lättare och snabbare en att vispa allt själv men så klart du blir ju starkare av att vispa det själv xP

Av evelyn dahl - 11 oktober 2015 01:19

idag fick man gå själv för laSe körde Ellinore till en kompis pappa höll på i garaget otroligt nog! :)
Mamma höll på inne så jag var den ända som hade tid för dessa tjejer<3
Det var allt lite skumt att gå själv och det tyckte de med xP
De var duktiga iallafall visst ibland skulle man lukta och ibland hick de över på fel sida men man behövde bara säga deras namn och så gick de över till rätt sida :')
Kan säga att promenaden gick rätt fort vet ej varför den bara gjorde det xD
Ändå gick jag långsamt och körde lite träning med de båda då vi var vid damen xP

Av evelyn dahl - 11 oktober 2015 01:11

ja Lasse var snäll och gav oss pengar så vi kan köpa lister till mitt rum så jag äntligen kan få in mina bokhyllor!<3
I denna högen är det nästan 500kr sedan hade han några hundralappar vid sidan av. Hoppas verkligen att vi fixar listerna redan i morgon så mitt rum äntligen kan bli klart!

Av evelyn dahl - 11 oktober 2015 01:07

idag fick man äntligen äta langos!
Då är det bara kräftor kvar som jag brukar äta varje år annars xP
Mamma och jag har inte ätit langos på någon av marknaderna vi varit på och det är för att det alltid är köer och de kan ibland vara rätt dyra. Men vi hittade ett bra recept på internat och vi bestämd oss för att göra egna hemma! Åt minst 4/5 stycken under dagen för det bar så gott! :)
Var riktigt bra mat och alla åt det utan problem! Langos är ju så bra för man kan ju äta det med allt! Det är ju bröd så man kan allt häva på olika såser och pålägg som man gillar :)

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards