lady E

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 21:47

tränade en del inne i mitt rum. Men inte super mycket. Kira gör framsteg men vi har fortfarande lite problem med vissa delar man vi kommer snart att klara av det! :)

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 18:53

saknar vissa ställen som man sällan kan gå till nu för tiden! Vill bara gå ditt sitta där och vara själv för behöver slippa familjen.. Var nära att gå hot idag men bilar åkte upp i kampdalen och innan man tar sig ditt går du för bi 1 älg torn så det blev aldrig av..

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 18:49

idag hände inte så mycket under promenaden. Vi gick snabbare och körde inget med någon av hundarna. Pappa var tacksam för det lilla jag gjorde hemma idag. Sedan sa han att vi skulle till Gärdet men det hände inte för mamma kom inte hem när hon skulle -.-
Då har kira gått 3 daga rutan träning som hon behöver och det är rätt jobbigt under nätterna då hon har över engeri.. -.-
Vill arbeta henne men inget kul att köra samma sak och dit man vill gå finns massa jävla älg torn och jägare.. Och löften håller visst inte denna familj.. Ska nog bara ligga i sängen om dagarna och skita i att göra saker och ting i huset! Trött på att folk ljuger och kastar skit på mig att jag måste göra allt.. De går och säger att alla hjälper till men jag göt mer en alla andra just nu och det är så jävla jobbigt kroppen gör ont och hinner knappt med kira.. Trött på det...

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 05:05

Efter maten skulle vi visst till mormor!
Fick äntligen träffa bamse och han hade smått gått ner men inte tillräckligt! :3
Han var glad att se mig och jag honom blev ofc ner knuffad och han pussade mig som Vanligt och låg där som en död sak xD
När han väl la sig på mig så hade jag svårt att andas men började skratta av en skum anledning pappa och Ellinore hjälpte mig att få av honom xP
Haha ja han är söt :')
Satt och pratade en del med mormor efter att jag tagit in bamse för ja han skulle ut och skälla lite och göra behov. Efter det så låg han vid mormor innan mamma började prata om honom och han haltade dit blev orolig och masserade honom och han var allt ovan och små rädd och visade att han hade ont. Men efter that masserade benen och lite så haltar han inte längre och var rätt glad igen ^^ sa åt mormor att ge bamse massage ibland eftersom han har schäfer i sig och han börjar bli gammal och får inte glömma att han är överviktig. När vi skulle åka fick vi en del påsar med tidningar och pant. Ellinore och jag fick en påse med ost bollar av mormor för hon var rädd att hon skulle slänga i sig hela påsen själv och må lite illa av det ^^'
Bamse var lite ledsen att jag skulle åka men klappade och kramade honom innan vi gick. Innan vi åkte hem så skulle vi tanka pappas bil och sedan var det hem till våra hundar som slängde sig på mig och luktade så fick ta av mig min tjock tröja så de stod över den och luktade xD
Innan kira skulle pussa mig som en galning och små bet mig i läppen bara för att hon var så glad att jag kom hem xD

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 04:42

när vi vandrade ner så var mamma hemma och hon var glad över muffinsen! Jag hjälpte henne med maten elle rånet fixade egen korv åt mig själv och hjälpte med potatisen! :)
För kovssås med massa lök oh annat äter inte jag xD
Kan säga att mat alltid smaker bäst då man gjort den själv! :D
Åt en hel del korv och potatis!
Hade kokat 10 bitar korv och hade bara 2 kvar till slut xD åt minst 10 potatisar med xP
Riktigt gott för det var ett tag sedan man åt falukorv :3

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 04:36

pappa fick ta kira för hon trodde att hon skulle få ha boll vilket hon inte får mer en på gården just nu. Och istället för att hon ska springa runt pappa så fick han ju ta henne. Tequila var det fat på! Körde lite med henne och små joggade innan jag körde sitt och ligg och gav henne beröm! :)
Vid dammen tog jag kira en stund och hon fick köra kryp, rullarunt och sedan lite sitt vackert! Hon var lite borta för det springer en del djur och man hör hundar och annat till och från. Såg också ett par rådjur längre upp som sprang över vägen!
På vägen hem började både tequila och kira dra och kira hade små ragg och morrade ibland. Pappa blev små sur och sa till henne. På vägen ner till huset brakade till i skogen bakom oss och vi tittade en stund innan vi fortsatte ner. Det kan varit en älg ett rådjur eller annat och vi var ju på väg hem så inte lika mycket på vakt som om vi skulle varit på väg upp i skogen. Körde också en del bilar då man var ute ibland och slängde gammal mat.

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 04:28

när mormor släppt av oss så fick jag bara lusten av att baka! Började med det och Ellinore hjälpt mig och det var lite överallt med saker och ting xD
Det var första gången man bakade utan att ha hjälp av föräldrar vänner eller lärare för både mig och Ellinore xD
Vi hade tänkt fixa muffins till mamma och pappa då de kom hem men pappa förstörde det dock tyvärr xD
Han kom hem tidigare en valigt och ändå had dhan jobbat över ett tag men mindre en alla andra dagar.
De hade ialla fall varit inne i 3 min och börjat bli ricktigt fina. Fixade mat till hundarna då han kom in och sedan fick det stå och fodret tog åt sig av vattnet. Efter 30 min tog jag ut om och gav 2 var till oss alla och de andra la jag i en skum matlåda. Jag tog en del nutella på mina muffins ;)
Riktigt gott :D
Pappa skrattade åt mig för var allt kladdig av nutella xP
Men det blev grymt goda och är jävligt nöjd :)

Av evelyn dahl - 15 oktober 2015 04:20

Det var ett tag sedna man var där igen. Mamma släppte bara av mig oh så väntade mormor på utsidan och följde med mig in. Önskar jag hade haft pengar för min Novalucol är snart slut och behöver köpa mer natt medicin men glömde allt hemma. Vi fick vänta en bra stund och på den tiden pratade vi om bamse killen! :') vi hade det mysigt och skrattade en del innan jag gav mig iväg och mormor fick sitta själv ett tag. Fick sluta tidigare bara för hon jag träffade tyckte synd om mormor ^^'
På vägen mot utgången träffade jag min mag lägawr eller gamla blir det nu men ja ändå vi stod och pratade en stund och berättade hur jag mådde och vad som hänt mamma. När Vi pratat klar så fick jag förklara för mormor vem det var :)
Vi satte oss och väntade på Ellinore vi satt inte så länge innan hon kom springade in och jag gav henne min saft för hon hade sprungit dit. ^^'
Sedan fick mormor köra oss hem och vi pratade om Gud vet allt xD

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards