lady E

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av evelyn dahl - 13 oktober 2015 01:35

gick upp pch tränade lite vid damen uppe i skogen med kira testade 3 nya trick och 2 av dom gick super men det tredje får jag öva mer på.
Skutt är att hunden ska hoppa upp och sedan ger du den beröm. Enkelt ovh lätt att lära. Sedan tränade vi mer på slalom och hon har bleivt bättre problem är väll att hon sätter sig mitt i så jag har svårt att gå och ibland hoppar hon på mig och tror jag menar stå på arm^^' ja det är nya trick och det tar sin tid men hon kommer klara de fint då hon väll lärt sig det!
Sedan har vi ligg på sidan. Början på ett trick som ska vara hemligt för vet ej hon hon kommer klara det eller inte sett många olika videor och läst olika tekninker hu man lät hunden och idag testade jag en av dom visst det gick väll inte på en gång men hon klarade att lgga på sidan och vara still en kort stund så det börjar bra iallafall!
Sedan körde vi det andra med ofc :)
Rulla runt, Sitt vackert, skall, ligg, kryp, Stå på armen, kom, stanna, vänta/ varsågod, Tack, Kram, Fot, Spring stanna spring stanna och lite annat :)
Väldigt het var hon kan jag säga men det kan vara för hon har vilat ett par dagar. Och hon kommer vila imorgon med och kanske på onstad för habb imorgon och sjukhuset på onsdag. Men träningen kommer vara på asfalten och på gårn för ja älg jakt så springa på små stigar och i skogen är nog inte så smart ^^'

Av evelyn dahl - 13 oktober 2015 01:09

på kvälls promenaden började kira att dra pappa och jag fick ta henne sa ifrån och hon gick lungt ett tag. När vi kom upp började hon små morra och resa ragg. Både pappa och jag började fundera på vad som kunnde vara fel. Hon förökte ialla fall inte hoppa in någonstans med mig utan gick på vägen och ibland små sniffade innan hon började morra igen. Vi såg och hörde inget annat. Och tequila brydde sig inte ett dug. Var såklart små räd för vem vet vad det skulle kunna vara. När vi kom längre upp lungnare hon ner sig men vågade ändå inte slappna av. Vågade inte ens ta kort för hon var smått osäker idag. Vi vet att det är älg jakt nu och olika djur kan komma ut från alla hörn och delar av skogen. Så vi hade små misstankar på att det kunde vara älg eller rovdjur. Tur träffade vi inte på något men såg dock spår efter älg. Kira var så lung då vi tränade uppe i kampdalen och det var så skumt att se henne så här.
På vägen hem var hon fortfarande lung stannade ibland och luktade men fortsatte sedan att gå. Pappa och jag kollad din i skogen innan vi gick ner för backen till vårat hus. Vet att vi har ett älg område där vi plockar svamp en bit från huset träffar på älg nästan varje gång man går där. Så det kan ju varit det hon kände efter som vi hade mot vindar till och från. När vi väll släppt in hundarna hörde vi en hund som gav larm skall alltså var det nog den och älgen den larmade för som kira kännde av. Först var hunden nära men Sedan vandrade den bortåt innan det blev tyst. Både pappa och jag tycket det var skumt men vi hade annat för oss att göra här hemma!

Bilderna är från förra sommaren på min fina tjej<3

Av evelyn dahl - 13 oktober 2015 00:40

Efter promenaden så var jag ute med pappa som höll på lite med olika påsar med skräp och annat. Sen kom Mimmi så satte mig vid trappan och klappade henne! Tog inte lång stund för henne att göra mina knän till en ligg plats! För att vara ute och hå i kyla och det små regn vi hade idag så var hon något otroligt varm!
Hade det rätt skönt och hon ville inte gå av mitt knä <3
Pappa stod och skrattade smått och sa att hon allt gillar mig. Pappa små klappade på henne innan han fortsatte med alla påsarna. När han skulle in så tog jag med Mimmi in och gav henna lite mjuknat vilket hon att var glad över :)

Av evelyn dahl - 13 oktober 2015 00:35

som både pappa och jag satt fast vid Apple tv idag till kvällen för idag började The Walking dead här i Sverige! I USA ser dom det på söndags kvällen och vi på måndagen för text osv. Men åh!! Kan säga Daryl var jävligt sexig i svartvit! ;)
Episoden var spånade och bra! Men också skum lite smått typiskt The Walking dead att nästan varje ny säsong början ha ett skumt första avsnitt. Det började på ett ställe vi inte sett och man fattade noll tills man sett hela avsnittet. Fick se olika karaktärer som är med i serie tidnings veritionen! :)
Som jag satt där och var super glad och så slutade det så jävla otroligt spånade att jag vill se vad som händer redan nu!!! *.*

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards