lady E

Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Kvälls promenad hundarna!

Av evelyn dahl - 8 september 2015 00:09

kira fick springa av sig!
Jag och kira gick lite efter för kira slog ner min dricka. Kan säga att kira att drog mig en jävla fart! Snubblad nästan 6 gånger komme enig aldrig säga "då drar vi" när jag är med kira igen..
Hon hade enegi så det räckte!
Det som var roligast var nog tequila idag! Hon sprang och (travade) xP
Jupp vi säger inte längre joggar utan trava till den hunden xP
När vi kom till damen fick jag och pappa syn på en kopparorm :3
Tog lite foton på den och sedan fick den vara! Kan säga att denna kopparorm var rätt stor! tequila sprang lite i gräset och när hon kom ut hade hon en humla på sig.. Lite roligt för kira hade ju trampat på en.
Sedna hittad evi en till på en sten.
På vägen hem fick de springa rn stund innan vi satte på kopplens igen för att vara säkra på att hundarna inte springer iväg eller att någon kommer och vem vet vad som kan hända!
Tror inte de skulle göra något men bättre att vara på den sänkra sidan! Och vet ju själv vad irriterande det är då en lös hund kommer springande på vägen utan ägare! -.-'
Vi gör blandat oftast har vi dom lösa upp i skogen och hemåt i koppel ibland lösa både upp och hem. Och medta delen koppel upp och hem! Tycker det är viktigt att se hur hunden reagerar och beter sig både i koppel och lös! :)
Och jag tränar det iallafall i skogen och inte på asfalten! -.-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Ovido - Quiz & Flashcards