lady E

Alla inlägg under maj 2015

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 23:56

Ja imorgon ska jag bara ta det lugnt vila sova och bara njuta av dagen för att vila upp mig.. Kommer nog ha små smätor i ryggen men men.. Kiras exem ska jag ta hand om och sedan göra mat och annat beroände på när jag somnar! Sedan ofc ska jag föröka läsa naruto kapitlet om det kommer ut i morgon.. Önskar jag kunnde se på house m.d men den krånglar på mammas dator och inget internat på underlagen så inge se via mobilen heller :( men det finns annat i livet är solen granna ligger jag ju i hundgården med hundarna och njuter av solen.

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 23:51

Ja, vi åkte hemifrån 09.30 för jag skulle vara där 10.00 det var 2 gången jag var på just denna avdelning och gillade inte första gången heller men slapp det jag inte ville göra så slapp känna det obehagliga känslan.. Men men vi kom till sjukhuset och fullt med folk de satt och sålde bullar, strumpor, godis, lotter och allt möligt. Vi gick igenom och anmälde oss sedan iväg.. Satt en kort stund där inne och hjärtat slog när det var min tur kännde jag bara mag känslan.. Men tur blev det bara prata visst de körde en grej på min mage men slapp det andra sättet som tur var.. Slutade med att jag fick 2 nya mediciner och det var det läkarbesöket.. Det som också var lite läskigt var att jag bett om en kvinna men en man var med för ja han skulle öva hur det var att jobba för han gick läkar linjen. Medan jag satt och berättade vissade all medicn jag åt så skulle han vara med på en anan operation då han var aldrig med mig tack gode gund!..
Sedan på vägen ut var det Apoteket!
Efter det var det ut bland allt folk och träffade underbara Tina! :'D
Blev inget annat en massa kramar och glädje tårar har inte sett henne sen jag gick i 7/8 i högstadiet då bi byggde snögubbar på Karlberg xP
Fick skotta isen de hade där och Tina bara vi bygger snö gubbar och visst blev det 3 snögubbar sedan blev hon saknas något ja ***** och nog allt blev det stora **** på dom x"D
Men berättade hur det var och att jag var så glad att se henne sedan tittade hon bara på mamma och sa.. Vad gör ni på fredag? Inget sa mamma då. Och då sa hon då åker vi och bowlar du, jag, Evelyn och Ellinore! Okej då var det bestämt så ja jag ska bowla på fredag wow jag var fan bara 13 år när jag sist bowlare xD
Efter vi pratat skulle mamma och jag på dollar$tore och jag köpte en hatt samt glasögon xP
Blev lite annat men men det var mer mat. Sedan så var det Lidl och handlade lite sprang och letade efter ett par byxor jag ville ha men såg att de kom ut i morgon ops ^^
Letade också efter bandage till kira men hittade inget :/ sedan var det hem lämna varorna äta mat och iväg igen..

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 23:47

Då var det sjukhuset igen Tina blev förvånad då vi kom in igen. Sa att jag skulle till deitsisten och en läkare till och hon sa bara hoppas du blir bättre!
Blev en kram innan jag gick vidare anmälde mig igen eftersom jag är 18 måste jag göra det själv.. Sedan var det bara att gå. Hade blev sitta och berätta vad som hade hänt att jag mesta delen legat pga kira, vädret och min rygg och feber med mera så ätit en del berättade ja också att jag inte gillade jordgubbs och vanilj närings dryckerna och därför var det mycket av dom kvar.. Hade i alla fall gått upp 1 kg.. Det är bättre en inget!
Sedan när vi var klara där blev det nästa läkare på en gång xc

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 23:35

Okej sista besöket!
Blev en mag läkare samt något mer..
Först hälsade vi pratade och sedan blev det ligga på rygg och han fick känna på magen.. Mina tarmar hade flyttat lite på sig och låg och knuffade lite på magen men det skulle fixa sig själv. Sedan kännde han på ryggen och aj vad ont den gör en.. Han trofé att jag stärkt mig eller så hade jag vätska i den eller vad det heter efter du har haft en jobbig idrotts lektion och dagen efter svider ben och armar tror nog ni fattar vad jag menar!
Sedan var det balansen pga min yrsel.. Balans var lite dålig fortfarande men ingen medicinering kan hjälpa.. Utan det är tiden om gör att den kommer tillbaka sa han.
Efter det kollade han mina reflekser och lyssnade på lungor.. Sedan var det några tester som var exakt som allergitesterna jag gjort tidigare men blev inga droppar utan hade papper stack hål och inge mer.. När jag kom hem tvättade jag det för han gjorde det inte.. Innan vi åkte hem var det maxi och handla proviva och jag köpte lite nya underkläder.. Och lite bandage.. Efter det var det Coop och handla lite billiga kakor och mer proviva smaker åt mamma.. Och sedan var det äntligen hemåt!
Hem till mina älskade vänner! :')
Kira var så lycklig hon sprang och sprang runt mig flög var så lycklig att se just den där energin har inte sett den sedan hon fick sitt vatten exem det första iår! Blev lite bussa och äta mat ja mat blev det allt min pizza från igår och dricka samt mina närings dryck jag drak efter allt. Lika äckliga som alltid.. Blev sedan vila i sängen med katten fländörs som var över mysig :'D

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 23:05

hörde denna i en video jag såg och var tvungen att hitta den blev lite andra bra låtar funna på vägen men denna är ändå bättre :D

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 18:47

Blev lite foton ^^
Våra buskar på baksidan är i full blomning blir mycket sitta på min stol där och fota dom.. Hehe jupp satt och fotade kira tack vikbar skärm på kameran!! :)

Av evelyn dahl - 27 maj 2015 18:45

Ja igår hittade jag ett till vatten exem nedan för det som nästan läkt klart är bara ett litet sår på överdelen och det ni ser är en stor sårskorpa inte själva såret det stan på bilden längs ner!
Jaha igår klippte jag bort lite päls och idag klippte jag bort mer och sedan fixade jag på asollösning därför är det mer rosa på bild 3 ^^'
Tvättat är det nu får se när jag klipper bort pälsen med all äcklig torkad vätska i sig dör att det inte ska irritera exemet.. Rolig blev av med ett och ett nytt kom blir för kira att ta det lugnt ett tag till alltså ^^

Av evelyn dahl - 26 maj 2015 21:28

Några få bilder från ko släppet här för ett par dagar sedan fick regidigera bort staket på vissa för de blev snyggare utan det.. Glada vad de iallafall att få komma ut :)

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards