lady E

Alla inlägg under maj 2015

Av evelyn dahl - 18 maj 2015 23:29

Det går verkligen framåt med min hibiskus det som är bäst med just denna blomma är att när den ramlar av så kommer en ny bakom :')
Så det kommer blomma efter blomma :D

Av evelyn dahl - 18 maj 2015 01:06

Dagen var seg regnade så var trött och hade smått huvudvärk.. Visst regn är bra för de som är allergiska mot pollen och för naturen! Så sommaren kommer ha underbara bär och blommor :) om solen vill vissa sig då ofc! XD
Blev inget house m.d idag har bara fixat bilder och slängt upp dom på fb och några på dw.. Använder det typ inte längre ingen stor lite att uppdatera där slänger upp då jag varit ute och fotat och sedan några få bilder då de är klara sedan inget mer.. Har en hel del bilder att se igenom men orkar inte just nu... Sedan fyllde Julia år hoppas vädret och min hälsa vänder mot det bästa så jag kan träffa henne vi spenderar tid tillsammans och ha det kul. Annars hände inte mycket.. Imorgon händer det nog inte mycket heller.

Av evelyn dahl - 18 maj 2015 01:00

Kira lutar inte att klia på exemet så det blir blod och sår i det.. Slutade med att hon har fått 3 olika kompresser som legat på exemet med aluvera såret ser finare ut men ni ser vad äcklig vätskan som kommer ur exemet ser ut.. Luktar gör det med ush.. Hoppas det försvinner så kira blir bättre! Vill inte jobba med henne då hon har vatten exem. Saker kan komma i såret/ exemet!

Av evelyn dahl - 17 maj 2015 03:12

Ja vad ska man säga de skratta intågen är youtube videos nerdanför denna.. Har bara varit i sängen idag sov bort halva dagen blödde näsblod och min höft och knäskål gjorde fortfarande ont.. Såg lite på house fixade väldigt få bilder... Mamma pluggade med kompisar min säng bäddades om.. Och kiras sår ät sådär.. Tvättar det men hon kliar sig på det vilket gör att såret inte blir bättre.. Detta sår har mycket vätska där av namnet vatten exam.. Klippt päls och förökt få bort gägga och lite vätska från såret. Och hoppas det blir bättre.. Börjar bli lite mer torrt pga smörjt aluvera. Sedan har hon en böld på ena knäskålen eller vad det är mamma tror hon slagit sig men jag tror det har hänt något.. Hon reagerar ej när man tar eller klämmer på den men den känns mjuk.. Får se om det försvinner annars blir det nog vetrinären eller fråga mammas kompis som är riktigt duktig med hundar och sjukdomar. Fländörs är frisk lite överviktig men han orkar ju inte göra mycket eller mer han vill inte.. Kan kanaler få honom springa efter mig då han är mysig xP
Sedan har vi all päls men som ni vet hatar han ju att bli borstad.. Och mer rivsår och bitmärken vill jag inte ha.
Filmer hmm inte sett något nytt att berätta om tyvärr.. Har mycket fokus på att se house m.d för gillar verkligen house :) han är så rolig men också en vet allt man :)
Rätt roligt när han vill hem får jobb och börjar berätta vad som är fel på pasienterna! Eller då han bossar över de som jobbat för honom ;P
Bryta regler för gillar han också men han räddade ett par liv när han gör det :)
Men allt finns typ i videon nerdanför :)
Dock gillade jag inte slutet på serien!
Jupp kollade upp varför den slutade och ja blev ******* och ja och man ******* så det var lite dumt men också en bra förberedelse av sista avsnittet på säsong 8. Men men föröka att njuta av varje avsnitt är snart på säsong 2 tar tid att ladda episoderna hatar det :(
Sedan mammas dator ska uppdaterad hella tiden ändå stänger jag av den nästan varje dag. Beror på hur jag mår eller bara för att faryin ska vila. För picmonkey kan fungera om internatet är ur men du måste kolla igenom alla saker du behöver för att fixa bilden som du vill sedan spara en vild och ja även om internat är av kan du fixa bilder.. Tills typ Google chrom/ internat Explorer/ firefox kraschar.. Då är det lite svårt...
Men hoppas vädret är bättre samt mitt problem med benet borta imorgon. Hoppas alla andra hade en under bar lördag för ja man ser att det är söndag och orka fixa allt om idag till igår! XP

Av evelyn dahl - 17 maj 2015 03:11

Ja vad ska man säga de skratta intågen är youtube videos nerdanför denna.. Har bara varit i sängen idag sov bort halva dagen blödde näsblod och min höft och knäskål gjorde fortfarande ont.. Såg lite på house fixade väldigt få bilder... Mamma pluggade med kompisar min säng bäddades om.. Och kiras sår ät sådär.. Tvättar det men hon kliar sig på det vilket gör att såret inte blir bättre.. Detta sår har mycket vätska där av namnet vatten exam.. Klippt päls och förökt få bort gägga och lite vätska från såret. Och hoppas det blir bättre.. Börjar bli lite mer torrt pga smörjt aluvera. Sedan har hon en böld på ena knäskålen eller vad det är mamma tror hon slagit sig men jag tror det har hänt något.. Hon reagerar ej när man tar eller klämmer på den men den känns mjuk.. Får se om det försvinner annars blir det nog vetrinären eller fråga mammas kompis som är riktigt duktig med hundar och sjukdomar. Fländörs är frisk lite överviktig men han orkar ju inte göra mycket eller mer han vill inte.. Kan kanaler få honom springa efter mig då han är mysig xP
Sedan har vi all päls men som ni vet hatar han ju att bli borstad.. Och mer rivsår och bitmärken vill jag inte ha.
Filmer hmm inte sett något nytt att berätta om tyvärr.. Har mycket fokus på att se house m.d för gillar verkligen house :) han är så rolig men också en vet allt man :)
Rätt roligt när han vill hem får jobb och börjar berätta vad som är fel på pasienterna! Eller då han bossar över de som jobbat för honom ;P
Bryta regler för gillar han också men han räddade ett par liv när han gör det :)
Men allt finns typ i videon nerdanför :)
Dock gillade jag inte slutet på serien!
Jupp kollade upp varför den slutade och ja blev ******* och ja och man ******* så det var lite dumt men också en bra förberedelse av sista avsnittet på säsong 8. Men men föröka att njuta av varje avsnitt är snart på säsong 2 tar tid att ladda episoderna hatar det :(
Sedan mammas dator ska uppdaterad hella tiden ändå stänger jag av den nästan varje dag. Beror på hur jag mår eller bara för att faryin ska vila. För picmonkey kan fungera om internatet är ur men du måste kolla igenom alla saker du behöver för att fixa bilden som du vill sedan spara en vild och ja även om internat är av kan du fixa bilder.. Tills typ Google chrom/ internat Explorer/ firefox kraschar.. Då är det lite svårt...
Men hoppas vädret är bättre samt mitt problem med benet borta imorgon. Hoppas alla andra hade en under bar lördag för ja man ser att det är söndag och orka fixa allt om idag till igår! XP

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av evelyn dahl - 17 maj 2015 02:05

häe har ni en video på delar som vissar varför man tcker om dr. house c: (ej jag som gjort videon!)

Av evelyn dahl - 17 maj 2015 01:23

älskar dessa så jävla mycket de är så bra gjorda och man ser serien på ett annat sett c: (ej min video)

Av evelyn dahl - 17 maj 2015 01:22

love this! så vackert gjord! (ej min video!)

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards