lady E

Alla inlägg den 14 maj 2015

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 23:35

Vädret var varmt lite kyliga vindar men solen sken så ute och arbeta var det idag! :)
Mimmi var mysig och höll sig faktiskt inte långt från våran mark. Mamma och jag planterade blommorna vi köpte från Klockaregården ska föröka fixa bilderna där ifrån men det är ju 632 bilder ^^' kul att fota jobbigt att redigera :( men men nu harr jag iallafall blommor vid mitt fönster på utsidan :)
Kira fick vara ute med för hon var galen inne hoppade på dörren skällde ute i hundgården och rev ner saker och Ellinore var inte glad för hon mådde inge bra pga förkyld! Blev att ta ut henne och låta henne vara med mig för det var det hon ville sprang på en gång till mig och rullade sig mellan mina ben satt på huk och fotade blommor :)
Kora och jag har ett bra band men hon är lite mycket beroende av mig säger de som ser hur hon är då jag lämnar henne. Blir lite galen får panik. Och det tar ett tag innan hon kan lägga sig ner och ta det lugnt. Har varit så sedan vi köpte henne.
Sedan fick jag min förta minigurka att äta var lite annan smak men ändå gurka ^^ har också några som är på g men inte riktigt stora en :)
Mammas plommon träd börjar blomma och snart börjar nog äpplena med och hoppas hennes körsbärs träd får blommor med för älskar körsbärs blommor eller som de säger i Japan sakura = körsbärs blomma :)

( till bilden under glömde skriva att vi såg kiras vatten exem efter jag varit ute på promenad med henne! )

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 23:24

vatten exem.. Jupp kira har fått vatten exem igen måste vara för allt regn och hennes tjocka päls.. Har klippt päls och tvättat det med asollösning tillsammans med mamma såret ska torka. Så min tjej får nu gå med sele för att inget ska ligga på exem såret.
Hon är okej det kommer bara vätska ur såret och det är vanlig med just vatten exem och det är valigt i kiras släkt med det är ofta då hundar har tjock päls blir blöta och inte torkade ordentligt, det blir fuktigt och ja där har ni vatten exem! Kiras exem sitter vid örat som ni ser på bilderna pappa hade täcken på dom när det regnade de här veckorna som varit men tänkte kanske inte på att torka huvudet och halsen samt benen på kira. Vilket kan hända han är lite stressad på morgonen. Kommer tvätta det och ja ta en titt på det dagligen och hon kommer bli bra! Kommer dock inte bli promenader på asfalten eftersom jag inte riktigt är redo att testa sele där.

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 23:16

Ellinore är förkyld. Pappa och mamma klippte gräsmattan för att den skulle bli klar var trött och hade 2 gräsklippare som fingerade och det gick också snabbare! Så tog båda hundarna själv och gick :)
De var jätte duktiga kira var det som gjorde det hon skulle tequila var lite bråkig ville bara hem.. Satt en stund vid dammen och kände värmen av solen.. Sedan var det hemåt.. Ville gå längre men tequila hade bara vägrat hella vägen.. På vägen hem fick jag vänta kom massa bilar och mc på vägen och körde inte rakt utan åkte slalom på vägen.. Kände osäker så väntade tills de åkt förbi.. Sedan gick jag lite asfalt med dom tequila skulle lukta på allt och kira gick duktigt som vanligt :) sedan fick de godis inne för de var duktiga blev ju inge bråk och ingen som drog mig utan jag drog mer tequila för äta göra tycker hon är ok och sedan spy upp det i sängen eller på golvet..

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 23:09

Ja idag fick jag 3 aluminium pilar med nya fina spetsar och samt en ny båg sträng. Kan nu om vädret är med mig börja med att använda bågen! Mina förra pilar var trådiga fick plast vitan in i huden och för att få ut dom skära i min egen hand eller finger och plocka ut dom vilket inte mina läkare eller föräldrar gillade.. Och därför har ofta folk som skjuter med pil handskar men har inte då mycket pengar att spendera på 2 såna handskar.. Så blev aluminium pilat istället bättre hållbarhet och inga plast bitar i handen :)

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 23:03

Okej de har gjort arrow sedan kom The flash och nu ska det visst komma en till serie med blandade hjälpredor från både arrow och The flash! Serien verkar bra. Så nästa år har jag en till serie att se på :)

Sedan sista bilden har alla fest och kul för ja det var final igår på arrow och om 2 veckor ska det vara final på The flash kan inget annat en le över hur glada och kul de har och veta att de är så nära varandra bakom kulisserna också! :)

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 22:58

Kolla på henne!! Hon må vara vacker och liten men här är hon allt jävligt gullig! Kunnde inte annat en le och bara tänka så jävla söt!!!

<3

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 01:01

Ibland är hon så jävla vacker xD
De första bilderna var då jag förökte ta rn bild på hennes nos och hon gäspade 2 gånger :) sedan de längst ner ja kolla hennes form i kroppen och vilken fokus hon har :')

Av evelyn dahl - 14 maj 2015 00:59

Ja mamma hade inte mycket pengar och inte pappa heller så jag fick betala för degens pizza men hade typ 3000kr på mitt konto så varför inte bjuda de på mat när de gjort mycket för mig och de betalar ju maten annars för en ju så gav kärlek tillbacka ^^ ja vissa önskar jag hade varit trevligare men inget man kan göra åt ett surt jävla moln.. Bara att låsas som ingenting och bita ihop!
Fick mycket tack av mamma och pappa vilket kändes skönt :)

Ovido - Quiz & Flashcards