lady E

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av evelyn dahl - 23 maj 2015 19:40

Vaknade och kunnde inte stå huvudet dunkade och kroppen sved.. Mådde illa och höll på att spy 3 gånger mina ben sved men mest ont hade jag i höften samt ryggen.. Huvudvärken gick över efter 2 alvedon. min rygg och höft gör tyvärr fortfarande ont.. Kan inte röra mig i sängen utan att vilja skrika i smärta! För alla tusen nålar som trygs in i kroppen på mig då jag ens gör en liten rörelse! Ingen kan röra mig på ryggen eller höften utan att jag skriker av smärta.. Så varm kudde under ryggen och rn del av höften och sovit/ vilat har det varit för mig med hundarna medan mamma pluggade hos sin kompis sedan åkte hon och pappa till Kristinehamn och Ellinore har åkt med en kompis på äventyr jag fick skriva till Linda att jag inte kunnde träffa någon för mådde så dåligt,. Visst under natten spydde jag och inge mer men det var för att jag åt för mycket innan sängen..
Hoppas jag mår bättre imorgon får man iallafall hoppas på!

Av evelyn dahl - 23 maj 2015 19:32

Något måste hata mig och kira vi är nästan aldrig friska länge.. Kira har gått och hostat typ hella dagen sedan så rinner det mycket snor ur hennes näsa.. Trampdynorna är smått för varma och hon har lite svårt med att andas pga allt snor i näsan.. Exemet har gått en skorpa på sig igen!!! :) men problemet är att kompressen på det har skorpan växt sig fast i vilket gör att dras den bort gör också skorpan det... Typiskt!! Så byta bandage har inte hänt idag.. Mamma skulle fixa det då hon kommer hem.

Av evelyn dahl - 23 maj 2015 01:20

Ja idag vaknade man och somnade om igen.. Efter det såg man 2 avsnitt av house m.d och sedan fick jag sms av pappa.. Ellinore och jag drog iväg mot lagården här där vi bor där mamma och hennes jobbar kompis väntade på oss :) de skulle släppa ut några kor som ska kalva och ja tänk själva att stå inne en hel vinter och sedan komma ut på stora gröna ängar :) de var allt glada och blev mycket springa och sparka bakut. Bilderna blev väll sådär små regnade ute och blåste som fan.. Vi stod också på rätt så dumt ställe men mitt eget fel att jag inte flyttade på mig ^^'
Efter det var det hem mamma hade köpt annans på burk åt mig för färsk annans är smått farligt för munen.. För den har en syra i sig som fräter på tungan och tandköttet många som äter färsk annans har nog känt av lite smärta i mun efter att ha ätit nästan en hel själv. Men men sedan fixade pappa dricka till maten låg i sängen med filt runt mig och fortsatte se på house m.d och vädret ja vad ska man säga jo mer regn och vinden blev värre och värre.. Sedan hade jag fått blåsa på foten från mina smått trasiga skor i hälen... Men men eftersom min blåsa kunnde jag inte gå med pappa så blev torka kira då hon kom hem. Tvättade såret också med asollösning för att få bort lite av zinkpasta som torkat i pälsen runt exemet. Ska häva på aluvera imorgon och hoppas på att de torkar så hon slipper ha bandage runt huvudet nästan hella tiden..
Försökte också göra återställning på mammas dator få upp så mycket reklam hella tiden och rädd för att få virus på mammas dator.. Så tycket återställa daton eller omstart skulle behövas men daton ville inte vara med på det.. Lasse har sin son och andra från familjen hemma hos sig denna helgen så ingen hjälp av honom blir det :/ men men hundarna och fländörs njuter i min säng och det är värdens storm utomhus ush hoppas det blir fint i morgon,

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards