lady E

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 01:28

Ja förta bilden har vi thorin som är kung under berget! Eller han blir men han är av kunglig blod :)
Hans nämnda släktingar enligt vad jag lärt mig från bloggarna Peter Jackson gjorde är kili och fili.. Åh de är de snyggaste tycker jag och de ser inte illa ut när de Inter är dvärgar ;)
Men men bättre syn! = thorin-kili-fili

Sedan har vi
= Ori-dori-nori
Dessa är släkt och det stan också i manet sista bokstäverna ;)
Ori är som mig älskar rita han ritade och skrev om det mesta under äventyren tror de sa att gandal hittar hand bok i moria 60 år efter Bilbos äventyr då han är med fordo och gänget :)
Nori är en tjuv sägs att han stal från sin egen mor ;P
Och dori typ en fader kan man säga som är en gentleman lungn snäll och väldigt trevlig :)

Och vi har
Gloni- oni
Tyvärr inte hittat mycket fakta på de här dvärgarna vet att oni har dålig hörsel pga har en sak mot örat för att höra bättre ;P

Och sist
Bifur-bofur-bombur

Bombur är släkt med gimli från sagan om ringen vet ej om han var fadern eller farbro fick aldrig kläm på vad han var till gimli men det ska jag!
Bifur är en överlevare han har en litet yx huvud i pannan och nej han ät inte död så den gjorde nog inte mycket till skada varför den är kvar ja det vet jag ej xD
Bofur vet jag heller mycket om en att han gillar sin följt ochär generös.. tror han river sönder sin tröja för att ge Bilbo en näsduk pga Bilbo glömde sin xP


Ber om ursäkt om jag fick fel på dvärgarna skrev fel fakta på fel dvärg men håller på att så gott jag kan lära mig dom en och ska fortsätta lära mig mer om dom läsa boken eller lysna blir det mer eftersom har svår med läsning som inte innebär att göra texten jätte stor ^^'
Kolla mer videor på youtube och lyssna på vad som säng som dom :)

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 01:14

Ja kira var väldigt full av enegi.
Först kastade jag boll med henne tog lite kort och annat sedan gick vi in hon var fortfarande lite lungn sprang och jagade fländörs skällde och låg aldrig still så tog cykeln och Ellinore följde med med min kamera och tequila så blev lite filma kanske inte det bästa men första gången hon filmar så det får gå för denna gång. Sedan var det att cykla med henne lös för koppel drog hon som fan med,. Höll på att åka omkull.. Så klart vi har inte cyklat sedan mitten kanska slutat av hösten.. Så ja kira var väldigt pigg en hon hade sin respekt för cykeln tequila brydde sig inte om hon gick bakom cykeln eller framför och när jag la den vid henne alltså styret rörde hennes fram tass en stund men hon flyttade inte på sig.. Jag cyklade så att hon kunnde gå bredvid cykeln blev inge springa för denna gamla dam.. Utan Ellinore kunde typ gå förbi oss sparkade fram cykeln med benen xP sedan tog jag kira igen då i koppel igen och hon var lungnare men hon sträckte inte ut sig lika mycket så blev full fart lös Max 5 gånger och koppel 4 :) hon var lungn efter det inte trött utan lungn kunnde ligga still och små sova men också gå efter mig och vusa lite :)

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 01:05

Omg säger jag till detta avsnitt pratade mycket med mig själv och satt många stunder och funderade på vad just hände ^^'
Tänkte hur? Va? Skojar du!? Idiot! Nej, nej,nej inte igen! Och andra saker vill inte förstöra så mycket men i detta avsnitt får man reda på så jävla mycket grejer så åhhh!!!
Men det jag mest ville se på var arrow kollade flera gånger om den nya avsnittet kommit ut men tyvärr inte såg spoiler på youtube och börjar bli väldigt orolig.. Tanken var bara oliver, oliver, oliver!! Jupp är orolig för honom!!!

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 00:59

Liten smyg titt igen xP
Sedan tog granens katt truls en stor råtta/mus eller vatten sork på våran gräsmatta och ja den är stor kolla nedersta bilden :p

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 00:57

Idag kom mamma hem och bara vi ska till Ennie här då pappa kommer hem.. Tänkte nej.. Pga Svea är så jobbigt skriker mycket och gillar inte små barn de är okej då de från 6 år och uppåt för då förstår dom rör mig ej låt mig vara jag mår inge bra och de skriker inte lika mycket.. Och de spyr inte lika mycket.. Jupp Svea spydde nästan på mig.. Pappa ovh jag såg på tv Ennie gav henne mat sedan satte hon Svea bredvid mig medan hon höll på med mobilen och Svea spydde flög till pappas knä för hatar att ha spya på mig.. Och medta delen var att vara bandvakt åt Svea för massa annat skulle Ennie göra.. Visst jag hade wi-fi och fick god mat och se på bra film men ändå trivs inte hos Ennie tyvärr.. För mycket skrick och annat bättre då hon hade Prada den hunden skällde bara då någon kom eller hon såg någon ute på vägen.. Jag slapp vakta Svea och Ennie bad mig aldrig göra något så det tyckte jag om. Kännde att sitta och se på film och ta det lugnt är något jag behöver.
Sedan letade pappa efter en leksak åt Svea pga Ellinore åt och mamma satt i sin mobil och de visste att jag inte skulle hjälpa.. Men de hittade den.. Var sköt att komma hem och vila och sedan vara med min älskade tjej kira<3

Av evelyn dahl - 1 maj 2015 00:48

Hehe kollade bilder jag tagit nu den senaste 2/3 dagarna och såg att jag fick bra bild på kiras lilla vita fläk på hakan :')
Den är dock mindre en då hon var valp xP

Ovido - Quiz & Flashcards