lady E

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 22:43

Sitter och tittar och drömmer mig bort..
Vet att nästa vecka ska jag åka och träffa en av mammas kompisar och hennes tävlings hästar dock inge rida vad jag vet. Sen ska jag iväg och prov rida här om 2/3 veckor beror på när hon kommer hem.. Sen nästa helg ska jag kanske till Julia och ofta henne och limerick igen.. Men det beror på min hälsa så klart.. Som jag mår nu ser det inte så ljust ut tyvärr..

Sen är det lite så att jag känner att jag inte vill vara medryttare eller fodervärd känns som det bara är problem och du kan inte Göra det du vill.. Det finns alltid ett hinder..blir alltid bråk för små saker. Tur har jag haft det bättre som medryttare en många. Men Du har problem att ta dig här och där du måste skriva på papper ibland bestämmer ägaren.. Typ som min vän Lisa ha sina problem med sin foder häst ägaren bestämmer vad hon får och inte får med hästen.. Och bestämmer vad hon ska göra på ridpasset. Och hon gör samma sak om och om igen men den hästen älskar henne och hon honom så därför är hon kvar.. Starka Lisa! men jag skulle aldrig klara det.. Sen att åka ditt och hem och ta sig ditt osv så jobbigt bättre med en egen kan dra ut när du vill göra vad du vill träna den i vad du vill lära den olika kommandon rida den som du vill och allt.. Sen att du har dina saker där och vet andra är där vem vet någon kan ju bara ta dina grejer eller ja sälja dom.. Läste på fb att det hände en tjej som har sin häst på ridskola de hade tagit nästan allt Träns, schabrak, lindor, benskydd och täcken osv Hon skrev också att man inte kan lita på någon och att det är bättre att ha hästen hemma för risken minskar en hel del...
Men visst medryttare och fodervärd kan också vara trevligt och roligt om man hamnar på rätt ställe och slipper allt sånt.. Men ska prata med Lasse om de hästar jag hittat höra vad han säger pappa gillar en av de valacker jag hittade han sa att det liknade det första fölet som han fick se födas på hans ex tjejs mammas gård. Så han ville verkligen ha den det såg jag men han blev snabbt ledsen och sa ja hade vi bara 20.000 skulle jag köpa den åt den.
Men ja Lasse ska kolla på dom iallafall sen ska jag väll se hur prov ridningen går och får väll hoppas att allt går som jag vill.

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 17:08

Ligger hon bredvid mig och bara ser så ledsen ut.. Tror hon är orolig över min hälsa hon blir jätte närvös då hon inte ser mig.. Hon börjar skälla och springa runt.. Jag lämnar ju inte toa dörren öppen lixom och inte dörren till duchen heller.. Och vet att hon inte gillar duchen hon älskar att bada men inte ducha.
Samma sak när jag la mig i mammas och pappas säg mamma var orolig så hon kände på mina leder idag hon vet ej själv om de är svullna det gör ont man jag tycker inte de är svuna..

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 17:04

Kroppen är nog utmatad och det kan jag förstå jag går med smärtor dag och natt.. Jag kan helt plötligt bara somna eller svimma för att kroppen måste ta en paus och återhämta sig.. Nästa vecka ska jag till sjukhuset eller jag har tid då.. Men mamma tror att det blir nog åka iväg imorgon gillar det inte för sjukhuset här i stan sjunger det ända som duger är abuteket ska jag säga allt annat är skit..

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 12:31

Idag vaknade jag vid 05.00 kira rev mig för ja hon hade någon dröm. Brukar inte ha henne sovande vid mig så det var lite skumt.. Men åt min frukost var orolig för mamma för hon åkte till jobbet och mådde lite som mig lederna gör ont och han kände sig både kall och varm..
Men jag bara somnade efter jag ätit flingor och vaknade nu av att Ellinore skrek och hade sig så tog lite mat,. Känner att benet är bättre men gör fortfarande ont när jag går.. Imorgon ska jag testa att gå ut en stund eller kanske bara sitta ute vill inte ta i då jag haft så mycket problem..

Sitter ialla fall och ser på youtube finns inte mycket att göra mer en det..

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 03:15

Vill så jävla mycket ha detta!!

Av evelyn dahl - 16 oktober 2014 03:12

Ovido - Quiz & Flashcards