lady E

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 23:29

Hittade en ny rolig youtuber jag ja gillar inte många som får mig skratta. Så har en till som kommer vara min tröst youtuber!!
Gillar detta spel ah spelar är rätt skumt och sjukt spel.. Men älskar hans komentarer eller då han får panik i spelet xD

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 23:23

Hittade denna snygga kille på blocket.
Åh vad vacker han är!!
Och inte gammal heller bara 4 år<33
Åh pratade med mamma och pappa och de gillade honom med synd vara att pengarna inte finns :(
Ska vissa denna stiliga kille för Lasse med och höra vad han tycker.. Han kan lite mer om hästar en både mig och pappa för ja hans systers dotter är en otroligt duktig dressyr tjej och äger ett par hästar sedan har han en stall kompis som äger 8 hästar :)

Nästa vecka är jag närvös för.. Ska åka till mammas kompis och kolla på hennes tävlings hästar dock tror jag bara titta hälsa på tror inte det blir någon ridning osv..

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 20:40

Börjat bli orolig..
Kira har blivet så mager på sista tiden och sett att hennes muskler börjar försvinna.. Allt det är nog mitt fel pga min hälsa.
Men att hon blir mager då hon får mer mat en tequila och jag har inte tränat henne på jag vet inte hur länge.. Hon går bara 2km om dagen med pappa och det ska ju inte få henne att bli så här mager..
Men för 3 veckor sen så spydde hon 4 gånger då hon var med mig och letade efter svamp. Orolig blev jag men det slutade..
Kan ju bara hoppas att hon går upp lite så hon inte ser så mager ut..

PS denna bild är gammal.

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 20:36

Fattar mig inte på vissa mäniskor..
Många gör bara saker DE vill med sina djur men tänker inte på djuret.
visst det är deras djur men tycker lixom synd om dom..
Typ Pappas kusin har åkt 2 gånger på hundtävlingar nu när hennes hund är gravid och det är fel tycker jag. lixom är hon gravid ska hon ju inte tävla utan röra lite på sig och vila..
När kira hade skadad tassen så fick hon vila. Jag kanske tog en stund och körde rulla runt men jag cyklade ju inte med henne eller sprang.. Tänk själv att ha ett sår på foten och trampa på grus eller asfalt det är inte skönt..
Samma sak med folk som tävlar med hästar som precis blevit bra efter halt.. Läste på instagram om det.
Eller de som rider in hästen då den är för ung..
Har man djur ska man ta hand om dom. Man ska tänka på dom och inte på en själv.. Typ jag vet att kira inte gillar att vara i stan och gå. Hon blir närvös och osäker därför håller jag henne borta från stan hon är som tequila trivs inte där och de blir lixom andra hundar då vi är där.. De lyssnar inte och jag är rädd att det kan hända något och därför går vi inte i stan med dom.. Sen kollar jag henne varje dag för att se så hon inte är skadad. Fländörs där imot gillar inte när jag tar på honom och kollar tassen eller hur hans öra är.. Han fick en öroninflammation och sen gick en blodåder i örat så ja det svunade upp med blod. Var riktigt orolig för honom men det visade sig att tömma blodet så skulle örat vara kura ihop sig och sen skulle inge mer hända.
Tequila gillar verkligen inte när man smörjer hennes tass eller klipper hennes klor. Men det måste göras.

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 17:44

Ja Maria sa att jag kan ha fått ett virus och skulle kolla med en läkare..
Hon sa att det är inget farligt virus och många mäniskor får det vissa har det bara 1 vecka och andra 1/2 månader.
Ush tänkte jag men mamma ska ringa min läkare imorgon så jag kommer iväg och ta prover dock rädd att jag ska bli inlagd.

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 14:36

Ja nu ska jag snart in och träffa psykologen.. Trött som fan hjärtat gjorde ont igår i 20/30 min..
Skrev sen också till Lotta (min lärare)
Men har inte fått något svar en även om jag skrev till henne vid 05.34
Rädd för vad som kan hända.. Lixom mamma får hjälpa mig gå. Hon går nära mig och känner jag balansen börjar bli dåligare tar jag tag i hennes axel.. Här har jag inge väggar att hålla i mig i.. Fan grinar som fan över detta.. Känner mig hjälplös och svag vilket många säger att jag inte är..
Får hoppas att Maria kan hjälpa mig..
Benet gör fortfarande ont och min axel med.. Ramlade i köket då jag hämtade Flingor lyckades ta mig till mitt rum utan att ramla tack gode Gud..

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 01:25

Ja det blev visst ingen stav eller halsduk för mig :(
Han hittade inte stället osv tråkigt jag var så riktigt sugen på bara de grejerna. Men ja han hittade visst något till mig hoppas jag gillar det..
Är nyfiken på vad det är men han kommer ju hem på torsdag så det är väl positivt.

Av evelyn dahl - 14 oktober 2014 01:15

Äntligen så fick jag se den första episoden från säsong 5 älskade den!!
Kan säga hade både tårar lycka och smått panik i den skrek många namn flera gånger och som vanligt bad att daryl klarade sig!
Utan honom är inte the walking dead fast han inte är med i något annat en tv serien.. Är han i mina ögon en viktig roll och Rick's bästa Vän trot det blir väldigt svårt utan honom i gänget!

Och en liten spoiler det kommer ett känt ansikte i denna episod jag tror många kommer ihåg ;)

Ovido - Quiz & Flashcards