lady E

Alla inlägg under september 2014

Av evelyn dahl - 21 september 2014 00:01

Ja...
Jag vet fan inte längre känner mig obekväm liksom..
Lasse har nu frågat om ett lån så han ska köpa huset. Det är en bit bort mellan Kristinehamn och Karlstad.
Och så sa han vinner jag nu pengar och får huset då kan jag köpa dig vilken häst du vill.
Min förta tanke var åh en egen häst.. Men då kom heppe på mina tankar om han nu vinner och jag får en egen häst måste jag spendera den sista tiden med heppe hur jag en mår. Jag vill liksom vara den sista tiden med honom då för utan honom hade jag nog inte vågat trava eller kunnat så mycket han har fått mig skratta och haft kul. Och jag är också tacksam över Emma och joy som hjälpte mig med galoppen och hoppning.
Sen innan mamma och pappa la sig ropade dom på mig. Det berättade att de hittat två hus de ville köpa som de visste jag skulle älska.
Ett var i knutspol och det var bara 1 min från en stram skog runt omkring stor mark och ett par gärden en bit bort sedan hade de också ett stall med 2 boxar.

Det andra var i Storfors.
Ett hus med 3 våningar ligger mitt ute i skogen med fina små vägar du måste också köra en bit på en egen grus väg för att ta dig till huset och det är bara i km från min pappas brors gård.
Där det finns en stor hage bara en bit från vatten och 2 stora lador.

Jag har ångest. Vet ej vad jag ska göra så mycket att välja jag trivs som det är nu även om jag önskar jag kunde äga gabe han ser ut att vara en så otroligt underbar häst.
Och jag skulle kunna göra det jag vill med honom.
Hoppa, dressyr, terräng, fälttävlan, uppvisnings tävla, trick träna och mycket mer saker jag tyvärr inte kan med heppe. Men det är så svårt att lämna det som är...

Av evelyn dahl - 20 september 2014 22:23

Typ kär i denna bild så otroligt vacker är den *.*<33

Av evelyn dahl - 20 september 2014 16:05

Ush är trött på så jävla mycket nu liksom...
Vet inte vart jag ska hå vill inte prata med någon för folk pratar bara vidare!!!
Litar inte på någon allt är skit..
Vet jag ens vad jag vill bli var jag vill leva vad jag vill göra... Ingen jävla aning fan..

Av evelyn dahl - 20 september 2014 10:04

Jag var liksom redan förkyld då jagcåkte till Ennie osv men nu kan jag säga att min förkylning blevit värre en bara lite hosta och hals ont. Fryser som fan näsan snorar och är igen tept sedan kan jag knappt prata och halsen är öm och svider.
Och jag har lixom ändå ätit halstabletter även om jag inte behövt och sen druckit varm oh boy eller te...
Ush hatar detta!

Av evelyn dahl - 19 september 2014 22:43

Ledsen att inga bilder har kommit på mig och heppe men jag har varit så upptagen denna vecka så det är lite läskigt för annars brukade jag liksom bara sitta och tittade på klockan och bara tänkte på hur hemsk morgon dagen skulle bli. Kul att slippa det nu men ändå vill ha tid att träffa heppe!! och sen är jag helt slut lägger jag mig typ i sägen eller sätter mig i soffan somnar jag nästan :(
Känns som om jag inte får andas ut och vara där jag vill.
Skulle liksom vilja åka ner på stan och shoppa lite men inga pengar ingen som kan ta ner mig och ingen tid.
Skulle vika vara med heppe rida spelar ingen roll bara mysa och leka går liksom bra.
Skulle liksom fixa bilder till Lotta inte haft tid för det.. :/
Skulle träffa Linda fixa mer matte papper och mycket mer men tiden är inte där :(
Sen har emla också haft lite grjejer att göra osv och Ellinore ja hon håller aldrig typ vad hon lovar....
Ush är liksom besviken på mig själv eftersom jag lovade bilder :(

Av evelyn dahl - 19 september 2014 01:56

Ja färgen blev inte som jag ville kanske var på grund av att Ennie fick stressa pga Svea skrek bara och ja både Ennie och jag hade lust att sälja henne för hon fick mat Ennie gungade henne bör böja och gick runt med henne men hon ville inte sova utan bara skrika för att någon annan fick lita uppmärksamthet. Ska fixa håret nästa vecka så att färgen blir rätt. Och då ska mamma vara där så att någon kan ta hand om Svea..
Ush glad att jag är hemma hos min underbara hund och katt som är tysta och min säng som är mycket mjukare och jag sover bättre i.
Men skönt att slippa Ellinore var det.
Sen fick jag god mat :')
Satt och jobbade matte och Ennie bara kan du ta Svea och jag bara ush,
Men hon höll faktiskt tyst för en gångs skull tyvärr han jag bara jobba 2 matte tal så måste jobba extra imorgon på grund av att jag var tvungen att vara barnvakt....

[Bild]

Aj!

Av evelyn dahl - 18 september 2014 08:52

Ja igår så såg jag en spindel gillar dom inte osv.
Och den satt så klart ovanför typ där jag sov.
Tog en av mina böker och slog den och så klar ramlade den ner framsätet mig och då får jag panik backar och slänger back armbågen så en av ennies lampor i fönstret gick sönder och jag ett sår på armen jävla bra gjort kan men säga elakt till sig själv!!

Av evelyn dahl - 18 september 2014 00:22

Ja idag är det första gången jag sover över hos Ennie i hennes hus. Aldrig sovit här för ut men i hennes lägenhet tussen gånger.
Känns mysig att få ligga i en bädd soffa och inte bredvid henne eller en hård soffa och sedan ett eget rum med en toa som tyvärr inte funkar nu :/
Men men blev också super arg på mig själv för glömde mina P-piller :(
Kommer ha ont ju men hoppas mamma lämnar dom till Ennie innan hennes jobb osv.

Men nu är i alla fall håret halv färgat och det blåa färgar vi imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards