lady E

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Alla tankar!

Av evelyn dahl - 21 september 2014 00:01

Ja...
Jag vet fan inte längre känner mig obekväm liksom..
Lasse har nu frågat om ett lån så han ska köpa huset. Det är en bit bort mellan Kristinehamn och Karlstad.
Och så sa han vinner jag nu pengar och får huset då kan jag köpa dig vilken häst du vill.
Min förta tanke var åh en egen häst.. Men då kom heppe på mina tankar om han nu vinner och jag får en egen häst måste jag spendera den sista tiden med heppe hur jag en mår. Jag vill liksom vara den sista tiden med honom då för utan honom hade jag nog inte vågat trava eller kunnat så mycket han har fått mig skratta och haft kul. Och jag är också tacksam över Emma och joy som hjälpte mig med galoppen och hoppning.
Sen innan mamma och pappa la sig ropade dom på mig. Det berättade att de hittat två hus de ville köpa som de visste jag skulle älska.
Ett var i knutspol och det var bara 1 min från en stram skog runt omkring stor mark och ett par gärden en bit bort sedan hade de också ett stall med 2 boxar.

Det andra var i Storfors.
Ett hus med 3 våningar ligger mitt ute i skogen med fina små vägar du måste också köra en bit på en egen grus väg för att ta dig till huset och det är bara i km från min pappas brors gård.
Där det finns en stor hage bara en bit från vatten och 2 stora lador.

Jag har ångest. Vet ej vad jag ska göra så mycket att välja jag trivs som det är nu även om jag önskar jag kunde äga gabe han ser ut att vara en så otroligt underbar häst.
Och jag skulle kunna göra det jag vill med honom.
Hoppa, dressyr, terräng, fälttävlan, uppvisnings tävla, trick träna och mycket mer saker jag tyvärr inte kan med heppe. Men det är så svårt att lämna det som är...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evelyn dahl - 25 mars 2017 01:28

Omg har jag varit lat idag och nästan sov bort halva dagen xD Okej Det var en hel del jobb för mig under trosdagen och en del av jobben var inte de lättaste att göra och ibland var den jag var med inte samarbetsvillig.. alla funkar inte men tur var ...

Av evelyn dahl - 23 mars 2017 02:27


Då jag är dålig på att ta kort med mobilen nu för tiden får katterna stå för bilderna! Mötet gick bra idag trodde inte det skulle gå så fort eller så bra som det gjorde. Tyvärr var inte försökrings kassan med och Julia hade visst åkt på något aku...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 13:10


Fländörs får stå för bilden XP Ja. Jag är nu rätt frisk och varit ute lite här under helgen! Sett klart på alla 6 säsonger av Fresh Prince of Bel air och slutet var allt super bra gjort! Under lördagen var ju min Tremänning och pappas kusin här! ...

Av evelyn dahl - 20 mars 2017 12:54


Under lördagen då pappas kusin var här så märkte vi att mimmis öra hade läkt! Blev en shock då bölden var helt borta och vi har bara sett den krympa osv. Dock hade hon fått problem med det andra örat. Bilder på då örat var dåligt ligger på min dator ...

Av evelyn dahl - 13 mars 2017 14:08

Ja det var allt ett tag sedan.. Händer inte super mycket i mitt liv. Har faktiskt börjat gå promenader nu för vädret har varit så bra och inte super kallt. Kira har fått lite extra träning med längre promenader och fått spåra lite. Fländörs är öv...

Presentation


hej :D
mitt namn är Evelyn Dahl
här skriver jag om mitt liv och min vardag c:
som består av fotografering och min hund kira samt min katt fländörs.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards