lady E

Alla inlägg den 21 september 2014

Av evelyn dahl - 21 september 2014 23:41

Kolla här kolla den har läkt!
Allt slit jag gjort med att smörja det och hennes trampdynor klippa pälsen mellan oftare och se till att hon bara lekte korta stunder på gräs eller ute i skogen med mycket mossa.
Kan säga att hon var glad när hon fick leka med boll uppe i kampdalen igen.
Mamma visade en video på det. Hon var så lycklig önskade att jag kunde fått se den men förkylningen tar koll på mig.
Men i alla fall så fort hon slutar löpa och om det inte finns snö ska jag börja cykla den sista tiden som finns kvar med henne i alla fall försöka<3
Sen ska jag föröka lära henne att vara med andra hundar osv.. Känner mig närvös över detta men vill se henne leka med en kompis och tequila är för gammal.
Men ja jag hoppas på en bra framtid och planer.

Av evelyn dahl - 21 september 2014 23:35

Vet att jag lovade ska föröka fixa fram bilder och mer videor då jag rider heppe. Men just nu är det svårt jag är sjuk och sen har jag så mycket på mina axlar :(
Går hos en psykolog, dietist, magläkare och jag ska till tandläkaren osv.
Det är mycket för mig kanske inte för se jag är glad att ni vill ha fler bilder det kommer det lovar jag.
Frågan är vad de första bilderna ska vara ska det bara vara fina bilder då jag står vid honom?
Eller ridbilder?
Sedan outfit?
Och mycket mer har problem med sånt här :(

Av evelyn dahl - 21 september 2014 17:45

Lite bilder jag glömt lägga upp mina favoriter här.
De finns med på min instagram :)

Av evelyn dahl - 21 september 2014 17:36

Jag har velat testa att indian måla kira och fota liksom det ser så fint ut sen ville jag också testa att ha färgpulver och fota henne och mamma da att det var okej hon har hjälpt mig leta och sen då Lasse hittat färgpulver så får jag inte göra det längre..
Vafan det är alltid så samma sak då jag skulle till Stockholm med Lasse och Emil, jag fick följa med tills dagen innan helt plötligt fick jag inte.. Blir så trött och förbannad på det liksom....
Och hittar jag finger färg eller något och ska indian måla henne är väll det inte göra det heller...

Av evelyn dahl - 21 september 2014 12:53

Ush kämpade som fan igår med förkylninge/ febern låg halka dagen förutom då jag åt eller hämtade nytt te med mera.
Halsen gör lite mindre ont har lättare att pratat idag. Hostar i alla fal som fan och kan inte andas genom näsan ush har inte varit så här förkyld på 9 år.
Hoppas detta går över ska liksom till psykologen på tisdag :/

Av evelyn dahl - 21 september 2014 00:01

Ja...
Jag vet fan inte längre känner mig obekväm liksom..
Lasse har nu frågat om ett lån så han ska köpa huset. Det är en bit bort mellan Kristinehamn och Karlstad.
Och så sa han vinner jag nu pengar och får huset då kan jag köpa dig vilken häst du vill.
Min förta tanke var åh en egen häst.. Men då kom heppe på mina tankar om han nu vinner och jag får en egen häst måste jag spendera den sista tiden med heppe hur jag en mår. Jag vill liksom vara den sista tiden med honom då för utan honom hade jag nog inte vågat trava eller kunnat så mycket han har fått mig skratta och haft kul. Och jag är också tacksam över Emma och joy som hjälpte mig med galoppen och hoppning.
Sen innan mamma och pappa la sig ropade dom på mig. Det berättade att de hittat två hus de ville köpa som de visste jag skulle älska.
Ett var i knutspol och det var bara 1 min från en stram skog runt omkring stor mark och ett par gärden en bit bort sedan hade de också ett stall med 2 boxar.

Det andra var i Storfors.
Ett hus med 3 våningar ligger mitt ute i skogen med fina små vägar du måste också köra en bit på en egen grus väg för att ta dig till huset och det är bara i km från min pappas brors gård.
Där det finns en stor hage bara en bit från vatten och 2 stora lador.

Jag har ångest. Vet ej vad jag ska göra så mycket att välja jag trivs som det är nu även om jag önskar jag kunde äga gabe han ser ut att vara en så otroligt underbar häst.
Och jag skulle kunna göra det jag vill med honom.
Hoppa, dressyr, terräng, fälttävlan, uppvisnings tävla, trick träna och mycket mer saker jag tyvärr inte kan med heppe. Men det är så svårt att lämna det som är...

Ovido - Quiz & Flashcards